Gå til innhold

Gjennopretting av data på platelager


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kom til å slette hele bildearkivet mitt i forbindelse med reorganisering av innholdet på disken. Jeg oppdaget det alt for seint, etter at jeg hadde repartisjonert den og begynnt å legge nye data inn på den. Er det noen mulighet for å finne igjen filene? Jeg mener at jeg har lest et sted at en kan gjennfinne data som er overskrevet 10 ganger om det er slik bør det da være håp. Det er en USB-tilkoblet disk. Hvordan går jeg fram for å forsøke å få gjennopprettet filene?

 

Jeg har forsøkt tre gjennopprettings-programmer uten hell; PC Inspector File Recovery (pcinspector.de), Zero Assumption Recovery (z-a-recovery.com/) og GetDataBack (runtime.org). De finner bare filene på den nye partisjonen. Noen tips om andre programmer?

 

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis filene dine er overskrevet så er de borte for godt.

 

Det holder med en gangs overskriving. Det med å overskrive 10 ganger er for å sikre mot spionasje. Hvis man har ubegrenset med midler så kan det kanskje være mulig å rekonstruere overskrevne data, men det blir så dyrt at det ikke er til å tenke på.

 

Vær forsiktig med å legge inn ny data på harddisken, spesielt på den partisjonen der de tapte filene lå. Da risikerer du at filene skrives over, og slettes for godt.

http://ahlbergdata.no/?p=data_recovery

Endret av hårek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...