Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

noe alvorlig rart har skjedd....


Anbefalte innlegg

Fikk meldinga her om dagen, husker desverre ikke helt 100% hva som sto, men var no galt med oppstartsfilene så maskinen ville ikke starte....tørte ikke gjøre noe, så jeg bare trykka på cancel...maskin slo seg av, men nå vil den ikke gå forbi "loade" siden(de grønne streke før logo kommer opp)

 

kan noen hjelpe meg?jeg rakk akkurat ikke ta backup :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk meldinga her om dagen, husker desverre ikke helt 100% hva som sto, men var no galt med oppstartsfilene så maskinen ville ikke starte....tørte ikke gjøre noe, så jeg bare trykka på cancel...maskin slo seg av, men nå vil den ikke gå forbi "loade" siden(de grønne streke før logo kommer opp)

 

kan noen hjelpe meg?jeg rakk akkurat ikke ta backup :(

Siden du snakker om "grønne streker", antar jeg at SP2 ikke var installert. Det betyr at XP ikke var oppdatert.

Kan du fortelle litt om maskinens navn?

Lenke til kommentar
Derfor informerer de om at du bør brenne ut recoveryplatene med en gang du har fått maskinen operativ.

Men når du starter opp maskinen, så kommer det vel opp et valg, om å tryke på en F-knapp for å starte recovery?

 

 

Har ringt Acer og fått beskjed om at jeg skal holde CTRL inne og trykke mange ganger på F10

 

det er jeg redd for er,det fins bilder på maskinen som kommer til og bli savnet.... :(

Har hørt litt om backup med acer, men da måtte jeg ringe komplett :S Står jo faktisk acer på maskinen min, ikke komplett....forvirra :(

 

Men har jeg no form for rett til og ringe komplett og høre om fysisk operativ-cd?

 

P.S sorry hvis jeg svarer sent til alle....men som dere vet, bedre sent enn aldri :p

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om du får sjansen til dette i det hele tatt, men prøv:

Når du starter maskinen trykker du på F8 mange ganger til du får opp en meny som heter noe slikt som "avanserte oppstartalternativer"

derfra velger du så "sist fungerende konfigurasjon" (last known good config hvis du har eng.)

Se om det funker. Kommer du ikke så langt kan du kjøpe deg en sånn, for å ta backup av den gamle disken din før du leverer den inn/kjører recovery. (ja, du må fysisk pelle disken ut av PC'en for å få det til)

Lenke til kommentar
Fikk meldinga her om dagen, husker desverre ikke helt 100% hva som sto, men var no galt med oppstartsfilene så maskinen ville ikke starte....tørte ikke gjøre noe, så jeg bare trykka på cancel...maskin slo seg av, men nå vil den ikke gå forbi "loade" siden(de grønne streke før logo kommer opp)

 

kan noen hjelpe meg?jeg rakk akkurat ikke ta backup :(

Siden du snakker om "grønne streker", antar jeg at SP2 ikke var installert. Det betyr at XP ikke var oppdatert.

Kan du fortelle litt om maskinens navn?

 

Acer Aspire 5720zg med Vista home(fant desverre ikke no link nå)

 

 

(ja, du må fysisk pelle disken ut av PC'en for å få det til)

da går vell garantien rett vest?

Lenke til kommentar
Garantien flyr nok sikkert ut vinduet da ja. Tenkte også det var XP, og ikke Vista. Vet ikke om du får opp de alternativene jeg nevnte i Vista i det hele tatt.. :S

 

Har Vista en sikkerhetsmodus? :hmm:

 

Kan jeg ikke levende forestille meg, det å bytte en hdd eller ta den ut av maskinen har ingenting med garantien å gjøre!

Endret av OldDuke
Lenke til kommentar
Garantien flyr nok sikkert ut vinduet da ja. Tenkte også det var XP, og ikke Vista. Vet ikke om du får opp de alternativene jeg nevnte i Vista i det hele tatt.. :S

 

Har Vista en sikkerhetsmodus? :hmm:

 

Kan jeg ikke levende forestille meg, det å bytte en hdd eller ta den ut av maskinen har ingenting med garantien å gjøre!

 

er du sikker på dette?fins det no sted jeg kan få det bekrefta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...