Gå til innhold

Anbefalinger, gode westerns


larsemannen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye bra som er nevnt her, men Once Upon A Time In The West er min all-time westernfavoritt. Kan til nød nevne A Fistful Of Dynamite og Danser Med Ulver, selv om de er i grenseland sånn sjangermessig.

 

Ellers må du sjekke ut Unforgiven av legenden Clint Eastwood. Fantastisk god westernfilm. Mens av nyere filmer må vi presse inn flotte Open Range og middelmådige Seraphim Falls, som starter godt og ender svakt.

 

Edit: Og klassikeren High Noon.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Wild Wild West.

 

Ja, noen synes den er helt grusom, men ta den for hva den er: en komedie/western, funker som grei underholdning! :D

Ikke at det kommer til å forrandre din mening, men du bør se denne videoen om Kevin Smith sin tidlig involvering i Superman Returns -

 

Ellers:

Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969)

Dances with Wolves (1990)

Django (1966)

My Name Is Trinity (1970)

My Name Is Nobody (1973)

Rio Bravo (1959)

Blazing Saddles (1974)

Duck, You Sucker aka A Fistful of Dynamite (1971)

The Magnificent Seven (1960)

Maverick (1994)

Open Range (2003)

The Outlaw Josey Wales (1976)

The Wild Bunch (1969)

Lenke til kommentar

The Searchers, i tillegg til de som er nevnt. Favoritten min er GBU, men de italienske er jo nesten en annen sjanger enn amerikansk-produsert western.

 

Hvorvidt Jesse James kan regnes som en western.. Vel, om den gjør det, så er den såre tett opp mot GBU for min del.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Av de som ikke er nevnt synes jeg Seraphim Falls med Liam Neeson og Pierce Brosnan var absolutt severdig.

 

Heh, jeg nevnte den rett over deg.

 

 

Neiharruskurrasett! Må visst lese bedre gjennom postene og ikke bare myse... Nuvel, er vel enig med deg om at slutten på filmen var så som så (gjemme-seg-i-hesten-trikset var forresten ikke helt bortevekk) - men i det hele tatt var det en bra film, synes jeg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...