Gå til innhold

BK: Portrett av Malin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her kjem slemmemannen:

Likar ikkje lyset her desverre.

På første og siste ser det heilt flatt ut, og det er for hardt. ser nesten ut som pop-up blits. Uttrykket på siste var heller ikkje særleg heldig.

Det i midten har du vore litt meir heldig med lyset på, men dei harde skyggane raserer igjen alt. Ho ser òg nesten litt forfjamsa og ukomfortabel ut. Det første er eit heilt ålreit portrett igrunn. Felles for alle er at dei ser uskarpe og blasse ut. Mistenker litt dårlig blur-arbeid her.

 

(Det her var fantastisk dårleg skrive, men eg held på å sovne her eg sit. Godnatt.)

Endret av KimNK
Lenke til kommentar

Det første bildet blir alt for flatt og direkte, både lysmessig, komposisjonsmessig, og uttrykssmessig.

 

Det siste blir og kjedelig. Ingen følelse av kontakt med modellen. Flatt lys, og tvilsom etterbehandling, sjekk f.eks øyet hennes. Det gror igjein i ovegangen til mørket. S&H konverteringa er heller ikke god. Som regel holder det ikke å bruke et filter. Du må jobbe indviuelt med hvert enkelt bilde når du konverterer.

 

Bilde nujmmer to derimot. Det har jeg sansen for :) En ganske spennende lek med lys og skygge. Skyggene blir riktignok litt for dype. Se f.eks skyggen som nesa hennes lager. Den trekanten der er en skikkelig turn off.

Men, jeg tror dette lar seg redde med litt dyktig etterbehandling. Litt mindre kontrast, og så litt dodge på strategiske plasser. Da tror jeg du står igjen med et ganske bra og mystisk bilde. For her har hun et mye bedre uttrykk, særlig øynene hennes liker jeg.

 

Håper vi ikke tar motet fra deg :)

Det er ikke meninga. Stå på!

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...