Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Eksperimentering med andre gutter


Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det norske språket sliter...

 

Hvem er tullingen som står bak ideen om at bifil og biseksuell ikke betyr det samme? Er det LLH som står bak?

 

Enten er man homofil, heterofil eller bifil. Man kan ikke plukke litt fra alle hyller og dikte opp egne definisjoner. Ihvertfall ikke om man ønsker å kunne kommunisere med andre mennesker.

 

Nei, man er verken homofil eller homoseksuell(som om det er noen forskjell) selv om man suger kompisen sin.

Endret av toeblast
Lenke til kommentar

Nei, man er verken homofil eller homoseksuell(som om det er noen forskjell) selv om man suger kompisen sin.

Homofili har med følelser å gjøre, homoseksualitet har med selve handlingen å gjøre. Er det vanskelig å forstå? Sett at en heterofil person blir tvunget med en pistol ved tinningen til å utføre en seksuell handling med en person av det samme kjønn, vil jeg si at det er en homoseksuell handling. Personen som utfører handlingen trenger ikke nødvendigvis å være homofil (ha en tiltrekning til det samme kjønn).

Endret av Kataton
Lenke til kommentar

Homofili har med følelser å gjøre, homoseksualitet har med selve handlingen å gjøre. Er det vanskelig å forstå? Sett at en heterofil person blir tvunget med en pistol ved tinningen til å utføre en seksuell handling med en person av det samme kjønn, vil jeg si at det er en homoseksuell handling. Personen som utfører handlingen trenger ikke nødvendigvis å være homofil (ha en tiltrekning til det samme kjønn).

 

Ifølge hvem? Så vidt jeg har fått med meg så har xfil og xseksuell vært likestilt. Men i de siste årene har en liten gruppe mennesker funnet ut at disse ordene skal bety forskjellige ting...

 

Er ikke akkurat en fan av ordboka når det gjelder definisjoner, men du kan jo bla opp og ta en titt. Homofil=homoseksuell. Men jeg skal ikke stoppe deg og alle andre særingene der ute fra å operere med deres egen definisjon.

 

Dessuten er eksempelet ditt ekstremt dårlig. Om noen blir tvunget til å utføre en seksuell handling er det en form for voldtekt, ikke en form for homoseksuell handling...

 

Men la oss nå se. Hva er en pedofil? Er det en som har følelser for barn eller er dette en person som blir seksuellt tiltrukket av barn? Norges befolkning må jo være helt på jordet som ikke har innført det nye ordet pedoseksuell...

 

Jeg får vel bare slutte å bruke disse ordene og heller ty til mer diskriminerende ord som er mer beskrivende. :/

Lenke til kommentar

Enten du suger eller runker en kompis, så er du definitivt homo i min bok.

 

Du utelukker muligheten for biseksualitet? Hva med heterofil OG biseksuell?

 

Hvordan kan du være heterofil og bifil på en gang?

 

Bifil = biseksuell

 

Heterofil = heteroseksuell

 

Homofil = Homoseksuell

 

 

Ja du kan gjøre en homofil/homoseksuell handling uten å være homofil/homoseksuell, men gjør du det fordi du liker det er du homofil/homoseksuell!

Lenke til kommentar

Herregud, hele diskusjonen og poenget med at homoseksuell er noe annet enn homofil er så idiotisk. For det første betyr de nøyaktig det samme, for det andre vil de bety det samme uansett om man legger inn betydningen seksuelt tiltrukket av kontra følelser.

 

En som har følelser for en av samme kjønn men som ikke er seksuelt tiltrukket av han er en VENN, man trenger ikke kalle dette homofil med heteroseksuell sexdrift. Hvis man er seksuelt tiltrukket av en av samme kjønn, men ikke vil leve med personen så er man seksuelt tiltrukket av en du egentlig ikke liker. Det trenger ikke hete heterofil + homoseksuell eller en kombinasjon av andre idiotiske uttrykk.

 

Og man er uansett den man er, det er ikke noe stort behov for at alle skal kunne plasseres i en bås med folk av identisk seksualitet. Alle har forskjellige grenser, tiltrekninger etc, men jeg trenger ikke en egen seksualitet som forklarer at jeg ikke tiltrekkes av blonde jenter. Det at man gjør en handling gjør man ikke mer eller mindre homofil, kanskje noen er 10% homofil men har sex med mange menn fordi de er lettere å komme i kontakt med, er det liksom ikke lov siden han egentlig tiltrekkes mest av jenter?

 

TL;DR: Man trenger ikke noe mer dekkende enn homofil, bifil og hetereofil(av normale seksualiteter). Hvis man er trygg på hvem man er har man antakelig ikke noe stort behov for å finne en samfunnsgruppe som nøyaktig beskriver sin legning

Lenke til kommentar

Synes det er litt rart med alle som bastant sier "gjør du dette er du homo". De flete homofile har på ett eller annet tidspunkt hatt sex med noen av motsatt kjønn, før de fant ut av sin legning. Etter tankegangen at hvis du har prøvd dette så må du være homo så vil jo alle homofile som har prøvd hetrosex være hetro.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Syns det er jævli rart at folk kan være så intolerante...

Jeg skjønner at folk sier: "Jeg ville aldri gjort det og det", men mange prøver tilsynelatende å putte folk inn i båser...

Nå, hvis en person ser på seg selv som homofil, så er han/hun homofil. Hvis en mann knuller menn i rumpa, og blir knullet i rumpa selv, kan han kalle det hva han vil: Eksperimentering, skeiv, homofili, bifili, osv. Det er opp til dem som GJØR det... Det er derimot ikke opp til anre folk helt ute av sammenheng, å si: "Det er homofilt" Du er kun i den "båsen" du putter deg selv i...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei. Det er forskjell på å være homofil og å begå en homoseksuell handling. Dersom du får følelser for andre menn er du homofil/bifil. En heterofil person kan begå en homoseksuell handling uten å være homofil så lenge det ikke tenner deg, men 'hvorfor' spør bare jeg? :no:

 

Personlig hadde jeg fått badetiss bare av tanken på å finne på noe sånt.

Endret av Mazkin
Lenke til kommentar

Vel, se på det fra en litt annnen synsvinkel; en person som enda ikke har funnet alle sine preferanser kan kanskje være villig til å prøve seg fram.

 

Veldig mange som i dag definerer seg som homofile har hatt hetrosexuell sex før de kom til denne konklusjonen, men de er da ikke bifile av den grunn. (i alle fall ikke alle).

 

Og; man kan nyte en spesifik sexuell handlig uten å ønske/behøve å sette seg selv i bås for resten av livet. Desverre så har det blitt slik i samfunnet vårt at det er greit å eksperimentere med alt mulig, men hvis en mann har hatt en kukk i rumpa er han homo.

 

Det er helt greit at mange kan sitte og si helt bestemt at, nei det ville jeg aldri prøvd, men vi er ikke alle like. Personlig så ser jeg ikke for meg at jeg noen gang kommer til å prøve S&M, men har full respekt for de som prøver det og finner ut at det ikke ga dem noe mer enn "vanlig" sex.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg vet ikke om du er i ungdomsalderen, men da går iallefall følelsene i hutt og vær.

 

Jeg synest ikke det er homo og suge / runke gutter. Jeg og fagpersoner antyder homofile / andre som "homo," kun visst det er forelsking, følelser og et mer seriøst forhold i bildet.

 

Jeg har suget 3 stykker selv også runket dem. Jeg er ikke homo.

Dette kaller jeg "ungdommelig utforskning" - Kjør på du. Du er ikke homo visst du bare "undersøker" litt. :) Ha det gøy, da :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...