Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

førstegangsbil 15-20k, tips?


dTd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel jeg har en 18 år gammel Corolla som har passert 250 000 km, og den går som ei klokke uansett. Er ikke sikkert nyere Corollaer er like pålitelige kanskje. :hmm: Nå kommer det an på eieren av bilen også da, om bilen faktisk blir vedlikeholdt.

 

Syns det er en del trøbbel med nye biler generelt, er nok all elektronikken som gjør det.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Kjøp Nissan Primera:D jeg har en 94 modell, den er super til første bil, jeg kommer til å ha min i mange år, siden den er en evighets maskin av de skjeldne, den ser veldig bra ut og går kjempe bra i 40+ og 30- grader ute, strter på først forsøk og kommer frem der du vil, god plass, glimrednde komfort, og ikke minst er kjøre egenskapene veldig gode.. billig er de og de taper seng ikke mye i pris hvis du vil selge igjen!

 

har kompiser med volvo 240 og 740, de skal være så bra å kule å sånn, mend det bare dritt, de blir ødlagt med en gang og har alltid gått over 250000 km.

 

lykke til, men hold deg til japse,

Lenke til kommentar
Kjøp Nissan Primera:D jeg har en 94 modell, den er super til første bil, jeg kommer til å ha min i mange år, siden den er en evighets maskin av de skjeldne, den ser veldig bra ut og går kjempe bra i 40+ og 30- grader ute, strter på først forsøk og kommer frem der du vil, god plass, glimrednde komfort, og ikke minst er kjøre egenskapene veldig gode.. billig er de og de taper seng ikke mye i pris hvis du vil selge igjen!

 

har kompiser med volvo 240 og 740, de skal være så bra å kule å sånn, mend det bare dritt, de blir ødlagt med en gang og har alltid gått over 250000 km.

 

lykke til, men hold deg til japse,

Pfft.. da er det vennene dine det er noe galt med.

 

Besten har kjørt sin Volvo 240dl siden den var NY, kjørt snart 700000 km med den.

 

ALDRI noe problem av noe slag, gått uten problemer, kun byttet slitedeler som clutch.

 

Pappa sin 740 GLE har gått 300000 km helt uten problemer, byttet litt slitedeler selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Mitshubishi Galant 2,0 4x4 er en veldig pålitelig bil, og er noe av det mest økonomiske man kan eie, også Mazda 626 1,8 fra 93 og utover er pålitelig som rakkern, og den går ikke så verst heller, og billig forsikring :)

 

Bare et lite tips, ikke bruk så mye penger på felger osv i førstegangsbilen, spar penger til bilen ikke klarer mer, og vips har du råd til en bil som det er verdt å bygge stort annlegg i, penge felger osv osv ;)

Lenke til kommentar

har tittet en del på bmw faktisk, liker de, men er vanskelig å finne en fin en som ikke har hatt x antall unge eiere :p og da er jeg litt skeptisk igjen :p tror jeg er generelt litt for skeptisk x(

 

sett litt på galant også ;) samt mazda, tror nesten jeg går for en 626, primera eller en bmw om jeg kommer over et fint eksemplar ;)

Lenke til kommentar
Kjøp Nissan Primera:D jeg har en 94 modell, den er super til første bil, jeg kommer til å ha min i mange år, siden den er en evighets maskin av de skjeldne, den ser veldig bra ut og går kjempe bra i 40+ og 30- grader ute, strter på først forsøk og kommer frem der du vil, god plass, glimrednde komfort, og ikke minst er kjøre egenskapene veldig gode.. billig er de og de taper seng ikke mye i pris hvis du vil selge igjen!

 

har kompiser med volvo 240 og 740, de skal være så bra å kule å sånn, mend det bare dritt, de blir ødlagt med en gang og har alltid gått over 250000 km.

 

lykke til, men hold deg til japse,

Pfft.. da er det vennene dine det er noe galt med.

 

Besten har kjørt sin Volvo 240dl siden den var NY, kjørt snart 700000 km med den.

 

ALDRI noe problem av noe slag, gått uten problemer, kun byttet slitedeler som clutch.

 

Pappa sin 740 GLE har gått 300000 km helt uten problemer, byttet litt slitedeler selvfølgelig.

 

Så klart det er noe galt med de vennene mine.. de er så rånete at det luker "wonder litt av hvert" og meget dårlig danseband musikk... det finnes så klart biler som ruller like langt som et menneskeliv, HVIS de blir godt vedlikeholdt. en veldig viktig faktor. Det jeg mener er at de volvone er sjeldent vedlikeholdt og ofte kjørt rimlig hart med... Der skiller nissan og toyota seg ut, de har jo fremhjulstrekk, og dermed ikke så veldig atraktivt på ungdoms markede..:p om du skjønner hvor jeg vil;) å ja vi slutter denne tullete diskusjonen.. guttungen ville ha tips og råd ang første bil, og det skal han få:) så er e opp til han om han følger mine super råd:) hehe eller det andre våset som står her...!hihi

Lenke til kommentar
Har tenkt mye på valg av førstebil. Hva med Mercedes 190E, er ikke de rimelig driftsikre?

 

Pengesluk og Bensinsluk da =)

Ca 15% av Notoddens befolkning kjører 190E, er mye problemer.

 

 

hehe om ikke mer ;)

 

Og de aller fleste er rustne og slitne...

 

Ser selv på 2 bil nå, og ser mye på mazda 323, honda civic, nissan primera srti.

Lenke til kommentar
okei, takker for tipsene :) har sett litt på primera, det er vel en pålitelig bil? eller? men hvordan er audi 80, like pålitelig som en corolla for eks? og for eksempel en bmw 3 serie fra 90-92 ?

 

brian sin bmw var fin i hvertfall ^^

primera er ekte japansk kvalitet, gode kjøreeenskaper og en sprek motor som også atpåtil er drivstoffgjerrig.

 

1992 primera 2,0

 

har gjort et lite søk før deg, til maxpris på 20.000

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...