Gå til innhold

Er dette kompatibelt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huffda :wallbash: ...merkelig... den skal stå som Forslag 1 om man går på søkesiden for handlevogner.

 

Jaja, uansett her er specsa:

 

HK: Aus P5Q pro

CPU: Q9300

RAM: OCZ DDR2-1000 ReaperX 4096 MB (2 x 2048)

PSU: OCZ StealthXStream 600 Watt

GPU: Sapphire Radeon HD 4850

CPU Kjøler: Zalman CNPS9500LED

Hardisk: Seagate Barracuda 7200.11 500 GB

Kabinett: Antec Three Hundred

 

Noen som kan hjelpe meg da?:w00t:

 

Edit: Er også åpen for forslag, spesielt på ram, men også alt annet om du ser noe.

Endret av theGreatest
Lenke til kommentar

Helt greit oppsett, men kjøp en annen kjøler eller bruk den som er med medmindre du skal overklokke - Zalmann 9500 er gammel og overpriset og er spesielt dårlig på quadcores (selvfølgelig bedre enn org kjøler da). Gå heller for f.eks OCZ Vendetta/Vendetta 2, Coolermaster Hyper 212 ellr Gigabyte G-Power II Pro - de er alle billige og betydelig bedre kjølere.

Lenke til kommentar

som nevnt over her: bytt kjøler. Har du overklokking i tankene bør du sjekke ut Noctua. De har en fantastisk stor og fin kjøler som ligger i toppsjiktet. dessverre koster den litt da. Men den er så og si lydløs

 

Ellers bør du sjekke ut Netshop sin ram-avdeling. De har et sett Mushkin Redline 8000 2x2GB sett til 725kr. Fin ram på 1000mhz som er fornuftig priset. Usikker på prisen til OCZ-brikkene du hadde valgt ut.

 

Hva er bruksområdet til pc'n? Hvis spilling står på agendaen, kan det være mer å hente på å kjøpe en E8400. Spill idag verdsetter mhz mer enn kjerner... Ellers dumper Intel prisene på prosessorer om 10 dager, så kanskje lurt å utsette kjøpsplanene bittelitt...

Lenke til kommentar

Ok, kjøler skal byttes, får se hva jeg får råd til, enten vendetta 2 om ikke jeg har mye penger, eller kanskje TRUE eller Noctua? Får se an hvordan det blir når jeg bestiller. Tenkte jeg skulle bestille når prisfallet kommer om 10 dager ja :yes:

 

Den rammen jeg har lista opp kommer på ca. 900kr. Kanskje mushkinen er bedre ja. Blir den varm?

 

Pcen skal faktisk ikke brukes til spill først og fremst, blir mer foto og video redigering, lek med dette iallfall. Kommer til å kjøre illustrator og leke med musikk også. Tenkte å lære meg å kode også, java først kanskje. Men jo, har lyst til å ha mulighet til å spille også da. Jeg konverterer mye video til psp'en min iallfall, så da kan det kanskje være lurt med fire kjerner tenker jeg, så får jeg gjort andre ting samtidig.

 

Kanskje bytte til p182 kabinett også, så får jeg sove...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...