Gå til innhold

Hjelp til kjøp av 32" tv - Koble til data. Hvilke kabler?


Anbefalte innlegg

Hei hei. Som dere kanskje skjønner ut ifra emnetittelen, så er jeg litt ute etter å vite hvordan kabler jeg burde kjøpe osv..

Skjermkortet jeg har er et 9800gtx. Jeg skal bruke skjermen til film og sånne ting. Nesten ikke til spilling og annet.

Lurer på hvordan type kabler osv jeg burde kjøpe. Kan ingen ting om dette.

 

Sett litt på denne tv'en fordi jeg ikke har plass til større på rommet mitt nå.. Noen erfaringer om tv'n, eller tips om andre skjermer? :)

 

Så kommer det til kablene. Vet ikke hva som er bra og dårlig.. Men utgangen fra skjermkortet er hvertfall en 24-pin digital DVI Hunplugg og jeg tenkte da på denne så jeg kan få litt HD kvalitet på det her...

 

Vet ikke om det følger med tv'n, men regner ikke med det. Må jeg også kjøpe HDMI kabel? :)

 

Håper noen kan hjelpe og tar hensyn til at jeg ikke kan en dritt.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er riktig overgang ja, men hdmi kabel må du kjøpe selv, jeg har ikke hørt om noen tv'er hvor hdmi kabel er inkludert.

 

Men før du går ut og kjøper en kjempedyr hdmi kabel, ikke gjør det. Det er mange som tror at man må betale flere 2-3 hundre kroner meteren for å få bra kvalitet. Hva du enn gjør, ikke kjøp de monster kablene, de er overpriset. Du får samme kvalitet med en kabel fra for eks. Argon som er mye billigere, sammenligning:

 

Argon hdmi kabel fra hifiklubben: Kr 348 / stk (2 meter)

 

Monster Cable HDMI 300 fra komplett - 798 (2 meter)

 

Ikke gå i fella og kjøp dyre digitalkabler, for det er det mange som gjør. :)

Lenke til kommentar

Her har du en test av V32MCAK:

 

http://www.aftenposten.no/forbruker/digita...icle2111796.ece

 

+ Bra sort- og kontrastnivå. Stor innsynsvinkel. På sitt beste god også på farger og hvitbalanse. Sidemontert HDMI-inngang. Lav pris.

 

- Ikke et spesielt veldesignet yttre, noe bildestøy. Må jobbes litt med for å yte sitt beste

 

Du kan jo lese hele testen, men det ser absolutt ut som en grei tv. :)

Endret av Scrim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...