Gå til innhold

Webside utvikler, noe å satse på?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å starte et lite minifirma hvor jeg utvikler hjemmesider til folk, blogg, gjestebok, osv. Og fant ingen annen passende sted å poste tråden i. Men siden det er php jeg er kompetent med så ble det php kategorien.

 

Så det jeg lurer på er hvordan gå frem, hvordan reklamere for mine tjenester, hvor mye tar jeg betalt, hvordan bør betalingen foregå? osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med ale de WYSIWYG-programmene som finnes idag kan så så si hvem som helst starte som webdesigner. hvis du kun skal holde på med dette må du kunen peke deg ut fra mengden.

 

Jeg vil heller anbefale deg å starte med Multimediaproduksjon hvor du vil få større kundemengde og dermed større mulighet for å lyktes.

 

(med multimediadesign tenker jeg på web, video/lydredigering og design)

Lenke til kommentar

Mulighetene er uendelig siden 99% er dårlig som driver med dette :)

Hvis du søker på webutvikler jobber nå så sjekk de firmaene som etterlyser utviklere. De har websider som ser ut som er 10-år gamle. Til og med store reklamebyrå har så dårlig design idag at det er utrolig at de får det til å gå rundt. Men det vil jo bety at kundemassen ikke er så kravstor heller tydeligvis.

 

Men som han ovenfor sier, du må skille deg ut noe du ikke burde ha store problemer med siden som sagt, veldig få er noe i nærheten av OK på dette feltet i Norge ihvertfall.

Er mange som er gode i programmering men da har de som regel 0 kunnskap om design, en kombinasjon av dette ville vært en gullgruve for deg ^^

 

Hva du kan ta som betalt blir vanskelig å si, du må se an konkurrentene dine.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Kjør på!

 

Men først, du kunne gi svar på følgende spørsmål: Hvorfor skal noen velge meg? Hvis ikke du kan svare på det, ikke start, eller endre din forretningsidé.

 

Men det er ikke så lett å starte slik for seg selv. Det største problemet du vil ha er antakeligvis å skaffe kunder, spesielt i en fase hvor du har lite tidligere arbeid å vise til. Har du kanskje noen du kjenner, eller som kjenner noen du kjenner som har behov for nettside, så har du et sted å starte?

 

Jeg er uenig med ilpostino når han sier med ale de WYSIWYG-programmene som finnes idag kan så så si hvem som helst starte som webdesigner. Her er noen ting WYSIWYG-programmer ikke klarer:

  • Lage brukervennlige nettsider
  • Lage spesialtilpassede nettsider
  • Lage godt strukturerte nettsider og menyer
  • Lage kundetilpassede PHP-script

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...