Gå til innhold

CeBIT: Forskjell mellom kjemper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har denne.

 

http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=E...PVEFMA&toc=5020

 

Den har en totaleffekt på 270Watt i 3,3V og 5V seksjonen. Tviler sterkt på at det ikke er nok men alle andre skjermkort fungerer glimrende (muligheten kan jo være der). Dog er det R300 som krever mest effekt i dag også da.

 

Det ene kortet jeg har prøvd er det en kamerat som eier. Og han får også problemer etter en time med aggresiv belastning på skjermkortet, hos meg skjer det tidligere enn det. Han har satt en 60x60 vifte foran den originale ATI vifta og da holdt kortet lengre. Etter han monterte to 80x80 vifter over kortet så har vi ikke lagt merke til reboot.

 

Har en til som kjøpte kortet også og han solgte det etter tre dager og kjøpte GeForce 4 4600.

 

En ting er sikkert, og det er at jeg har kun dårlige erfaringer med det kortet og dermed har jeg vanskelig for å tro at feilen ligger i noen av mine komponenter. Jeg kan jo få testet relativt kraftige PSU`er som brukes til digre servere men at dem har noe mer å gi på 3,3V tviler jeg sterkt på. Om det i det hele tatt hjelper.

Lenke til kommentar

Asus A7M266-D i kombinasjon med Radeon 9700Pro er ustabilt. Denne kombinasjonen sitter i en PC jeg også har satt sammen. Den kræsjer stadig vekk. Trenger ikke være grafikkintensive programmer. Kan stå og gå bare i Windows og plutselig henge seg og reboote.

 

Dette er en dårlig kombinasjon. Ingen defekte komponenter i PC'en.

 

PS! Det er ikke temp-relatert. 3dMark03 henger seg på samme frame hver gang det kjøres. Umulig å kjøre testen fra start til slutt.

Lenke til kommentar
Kabinettvifter er greit nok det, men hvorfor så små, hvorfor kan ikke flere kabinetter få lass til 120mm vifter? En slik vifte kan flytte den nødvendige luften uten for mye bråk. Jeg skal alltid kjøle harddiskene mine, og da er en treg vifte tingen, bråker nesten ikke (iallefall hvis du kjøper 12db papst og kjører på 7 volt, jeg har msi gf4400 skjermkort, så jeg har kraftigere vifter, marker ikke det) nye pc'er har godt av en kabinettvifte, og spesielt harddisken, mister du innholdet der så er det kjipt....

Greit nok med papst-vifter for selvbygger som oss, men vanlige folk er som oftest ikke interessert i å betale den ekstra prisen.

Derfor bruker HP, Dell osv standardvifter som kjører på høyere rpm. Det gjør at det blir billig og flytter en god del luft. Som igjenn gjør at det i en perfekt verden blir mindre feil på pc'ene/lavere reperasjonskostnader for produsentene.

Lenke til kommentar

Jattajatta: grunnen til at de ikke bruker mer stillegående vifter er at det er ingen som krever stillegående poc'er, hvis forbrukerene hade begynnt å spørre etter hvor mange db en pc totalt avgir, da tror jeg nok papst viftene ville blitt me mer populære, sammen med mer heftige kjøleribber...

Lenke til kommentar

Hehe

jeg sitter på min laptop nå, mens jeg venter på ny stasjonær, og jeg blir faktisk nesten gal av stillheten her..

Hadde en dual p3 maskin, med gf3 som bråkte endel, men det mest irriterende var når den en cpu vifta gikk litt fortere enn den andre, da ble det liksom falsk, det skar nesten i ørene hvis jeg hadde kabinett døra av.

En kompis har en dual xeon workstation maskin, med 12 vifter i, og kollegaen hans har den samme maskinen, herregud for et bråk det er på kontoret dems.

 

 

PMA

Lenke til kommentar

Svaret på dette er ikke lett å gi, men faktum er at løsningen på de fleste GeForce FX-kortene mesteparten av tiden vil være langt mer stillegående enn løsningen som vi finner på de fleste ATI-kort, fordi viftehastigheten går ned betydelig når 3D-applikasjoner ikke blir kjørt. Det betyr at man vil få det mer stille når man f.eks. surfer rundt på nettet.

 

Eh? Hallo? Har man hørt lydklippene fra referansekortet nVidia sendte ut? Bråket fra monstrositeten er ikke levelig før maskinen er skrudd av.

Lenke til kommentar

Svaret på dette er ikke lett å gi, men faktum er at løsningen på de fleste GeForce FX-kortene mesteparten av tiden vil være langt mer stillegående enn løsningen som vi finner på de fleste ATI-kort, fordi viftehastigheten går ned betydelig når 3D-applikasjoner ikke blir kjørt. Det betyr at man vil få det mer stille når man f.eks. surfer rundt på nettet.

 

Eh? Hallo? Har man hørt lydklippene fra referansekortet nVidia sendte ut? Bråket fra monstrositeten er ikke levelig før maskinen er skrudd av.

 

Det er viktig å huske på at det er noe forskjell på lyden på de første referansekortene som ble testet med stor slakt av bl.a. THG og Anandtech og de nye kortene som har kommet. Støyen er ikke borte, men bedre enn et Radeon 9800-kort.

Lenke til kommentar

Svaret på dette er ikke lett å gi, men faktum er at løsningen på de fleste GeForce FX-kortene mesteparten av tiden vil være langt mer stillegående enn løsningen som vi finner på de fleste ATI-kort, fordi viftehastigheten går ned betydelig når 3D-applikasjoner ikke blir kjørt. Det betyr at man vil få det mer stille når man f.eks. surfer rundt på nettet.

 

Eh? Hallo? Har man hørt lydklippene fra referansekortet nVidia sendte ut? Bråket fra monstrositeten er ikke levelig før maskinen er skrudd av.

 

Det er viktig å huske på at det er noe forskjell på lyden på de første referansekortene som ble testet med stor slakt av bl.a. THG og Anandtech og de nye kortene som har kommet. Støyen er ikke borte, men bedre enn et Radeon 9800-kort.

 

Og hvordan vet du det ?

 

Har du tilfeldigvis et Radeon 9800 kort liggende hjemme som du tester på ?

 

 

Du må komme med noe mere håndfaste bevis en ett slikt utsagn.

Lenke til kommentar

Svaret på dette er ikke lett å gi, men faktum er at løsningen på de fleste GeForce FX-kortene mesteparten av tiden vil være langt mer stillegående enn løsningen som vi finner på de fleste ATI-kort, fordi viftehastigheten går ned betydelig når 3D-applikasjoner ikke blir kjørt. Det betyr at man vil få det mer stille når man f.eks. surfer rundt på nettet.

 

Eh? Hallo? Har man hørt lydklippene fra referansekortet nVidia sendte ut? Bråket fra monstrositeten er ikke levelig før maskinen er skrudd av.

 

Det er viktig å huske på at det er noe forskjell på lyden på de første referansekortene som ble testet med stor slakt av bl.a. THG og Anandtech og de nye kortene som har kommet. Støyen er ikke borte, men bedre enn et Radeon 9800-kort.

 

Og hvordan vet du det ?

 

Har du tilfeldigvis et Radeon 9800 kort liggende hjemme som du tester på ?

 

 

Du må komme med noe mere håndfaste bevis en ett slikt utsagn.

 

Jeg kan ikke komme med noen konkrete tall, men jeg kan vise til f.eks info fra Extremetech.com som skrev om en modifisert vifte på rev 2 de mottok fra NVIDIA. Jeg kan også si at jeg har spilt på et par systemer med GeForce FX 5800 (fra blandt annet Asus) i løpet av de siste dagene, har hatt samtaler med folk fra både ATI og NVIDIA (sistnevnte spesifikt om det høye støynivået)og kan fortelle noe om støyen på Radeon 9700 Pro som egentlig har den samme vifteløsningen som 9800.

Lenke til kommentar

Svaret på dette er ikke lett å gi, men faktum er at løsningen på de fleste GeForce FX-kortene mesteparten av tiden vil være langt mer stillegående enn løsningen som vi finner på de fleste ATI-kort, fordi viftehastigheten går ned betydelig når 3D-applikasjoner ikke blir kjørt. Det betyr at man vil få det mer stille når man f.eks. surfer rundt på nettet.

 

Eh? Hallo? Har man hørt lydklippene fra referansekortet nVidia sendte ut? Bråket fra monstrositeten er ikke levelig før maskinen er skrudd av.

 

Det er viktig å huske på at det er noe forskjell på lyden på de første referansekortene som ble testet med stor slakt av bl.a. THG og Anandtech og de nye kortene som har kommet. Støyen er ikke borte, men bedre enn et Radeon 9800-kort.

 

Og hvordan vet du det ?

 

Har du tilfeldigvis et Radeon 9800 kort liggende hjemme som du tester på ?

 

 

Du må komme med noe mere håndfaste bevis en ett slikt utsagn.

 

Jeg kan ikke komme med noen konkrete tall, men jeg kan vise til f.eks info fra Extremetech.com som skrev om en modifisert vifte på rev 2 de mottok fra NVIDIA. Jeg kan også si at jeg har spilt på et par systemer med GeForce FX 5600 (fra blandt annet Asus) i løpet av de siste dagene, har hatt samtaler med folk fra både ATI og NVIDIA (sistnevnte spesifikt om det høye støynivået)og kan fortelle noe om støyen på Radeon 9700 Pro som egentlig har den samme vifteløsningen som 9800.

 

Du kan da ikke sammenligne med FX 5600 da... det er jo ett mainstream-kort og ikke high-end kortet.

 

Det er godt mulig at Rev.2 av GF FX 5800 Ultra lager mindre støy en Rev 1, men det skulle da faen meg bare mangle.... noe så bråkete er det lenge siden jeg har hørt....

 

 

Greit nok at du har hørt rykter fra extremetech m.f, men det å dra konklusjonen at gf-fx støyer mindre en ati er jo i mine øyne ikke en holdbar konklusjon. Og siden du er moderator, så mener jeg du har ett ansvar om å ikke komme med feilinformasjon, eller å presentere rykter som fakta.

 

 

Anyways, la oss legge denne diskusjonen død, tror i bunn å grunn at vi ikke er så uenig som det kan se ut til....

Lenke til kommentar
desertglow,det er det tynneste jeg har hørt og lite fakta.

 

Det kalles personlig erfaring, informasjon fra produsent og 3. parts info.

 

Vi kan jo også sitere Gainward:

 

"Gainward's unique powerful cooling Fan, it's difference with nvidia's fan and the noise of fan only has 43db, which is less than the fan of nvidia, which has 52db."

 

Dette er da snakk om på full guffe. Dette er en ganske god indikasjon på at alle viftene ikke er så ille som referansekortene fra NVIDIA. Fant ikke noen konkrete tall på lav hastighet og tallene til ATI, så da får du tro hva du føler for :)

Lenke til kommentar
Du kan da ikke sammenligne med FX 5600 da... det er jo ett mainstream-kort og ikke high-end kortet.  

 

Det er godt mulig at Rev.2 av GF FX 5800 Ultra lager mindre støy en Rev 1, men det skulle da skitt meg bare mangle.... noe så bråkete er det lenge siden jeg har hørt....

 

Greit nok at du har hørt rykter fra extremetech m.f, men det å dra konklusjonen at gf-fx støyer mindre en ati er jo i mine øyne ikke en holdbar konklusjon.  Og siden du er moderator, så mener jeg du har ett ansvar om å ikke komme med feilinformasjon, eller å presentere rykter som fakta.

 

Anyways, la oss legge denne diskusjonen død, tror i bunn å grunn at vi ikke er så uenig som det kan se ut til....

 

Gikk litt fort i svingene, mente 5800-kortene.

 

Det fra Extremetech er bare en av flere brikker som faller sammen i det totale ressonomentet. Men la oss for all del være enig i at GF-FX har dummet seg ut en god del både angående ankomstid på markedet, valg av minneløsning, ytelse og ikke minst støynivå.

 

Det å si at jeg kommer med feilinformasjon synes jeg er helt urimelig å påstå.

Lenke til kommentar

Det å si at jeg kommer med feilinformasjon synes jeg er helt urimelig å påstå.

 

La oss kalle det uverifisert informasjon da :)

 

Grunnen til at jeg sa det jeg sa var at på meg så virket postingen din som om du presenterte opplysningene som fakta, og når de ikke er verifisert så skurrer det litt i mine ører.

 

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...