Gå til innhold

Guide: Slik blir du kvitt bindingstiden


Anbefalte innlegg

Dersom man kjøper en telfon med binding til et telenorabbonnement gir telenor ut operatørlåsen gratis etter dag 1. Det vil si at dersom du finner en telefon med telenorabbonnement der totalprisen over ett år er lavere enn det telefonen vanligvis koster, kan du kjøpe telefonen med et helt nytt telenorabbonnement som du ikke bruker, men bare betaler ned i et år, og heller bruke ditt vanlige abbonement i telefonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved kjøp av iPhone og iTalk vil Kunde binde seg til 12 måneders avtaletid. Dersom kontrakten brytes innenfor avtaletid, vil det fremkomme bruddgebyr:

 

* iTalk Small: kr 2400

* iTalk Medium: kr 3000

* iTalk Large: kr 3500

* Bruddgebyret vil reduseres per mnd, og Kunde er pliktig til å betale påbegynt månedsavgift i tillegg til bruddgebyret.

 

Vilkår.

Lenke til kommentar

Hvis telefonene med iTalk Small er sponset med 2400 kroner fordelt over 12 måneder, blir jo reduksjonen i bruddgebyret på 200 kr/mnd. Blir ikke da totalsummen for en 16GB iPhone med iTalk Small 2290 + 399 + (2400 - 200) = 4889 kr?

 

(Hvis ikke, må jo bruddgebyret falle med 2400/11 = 218.18 kr/mnd,)

Lenke til kommentar
Hei; er det noen på forumet som har prøvd å si opp kontrakten med Netcom? Får man operatørlåskoden etterpå? Eller må man betale ekstra for det i tillegg til gebyret for å si opp avtalen? Bare lurte.

 

Bra spm, da jeg også lurer på det samme =) Har jo hørt at det koster hhv. 4189 / 4889 for 8GB/16GB etter alle avgifter er betalt, men det har ikke blitt tatt hensyn til operatørlåskodeavgiften... Den er jo på opp til 1500kr, men kan jo hende denne er inkl. når man bryter abo. til 2400kr? eller?

Lenke til kommentar
Hei; er det noen på forumet som har prøvd å si opp kontrakten med Netcom? Får man operatørlåskoden etterpå? Eller må man betale ekstra for det i tillegg til gebyret for å si opp avtalen? Bare lurte.

 

Bra spm, da jeg også lurer på det samme =) Har jo hørt at det koster hhv. 4189 / 4889 for 8GB/16GB etter alle avgifter er betalt, men det har ikke blitt tatt hensyn til operatørlåskodeavgiften... Den er jo på opp til 1500kr, men kan jo hende denne er inkl. når man bryter abo. til 2400kr? eller?

 

Ja, det er jo mange som kjøpte telefon den 11 og vi får bare vente å høre. Må jo tro at det er noen der ute som hadde til hensikt å bryte med Netcom. Det blir spennende å høre. Dersom det går greit kommer jeg til å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Bra spm, da jeg også lurer på det samme =) Har jo hørt at det koster hhv. 4189 / 4889 for 8GB/16GB etter alle avgifter er betalt, men det har ikke blitt tatt hensyn til operatørlåskodeavgiften... Den er jo på opp til 1500kr, men kan jo hende denne er inkl. når man bryter abo. til 2400kr? eller?

NRKbeta har i hvert fall brutt den og ikke sagt noe om noe annet enn de 2400.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...