Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

om man får ufrivillig barn, hva gjør man?


Anbefalte innlegg

hvis det er noen man ikke vil ha noe med å gjøre i framtiden så får man ikke barn med dem. hvordan er det mulig å få ufrivillig barn med noen ? :S

Tja, ONS, hun sier hun tar p-piller (ev. også at hun ikke vil ha barn nå), men i virkeligheten gjør hun ikke det fordi hun vil ha et barn. Høres veldig usannsynlig ut, men det skjer ... dessverre. Kanskje det mest skremmende er at det finnes plenty idioter som blir gravide stikk i strid med kjæreste, samboer eller til og med ektemannens vilje. Så det aldeles ikke en umulighet.

 

Dessverre blir menn diskriminert på det aller groveste på dette feltet. Hvis man f.eks ikke er sammen med vedkommende har menn nesten ikke krav til barnet i det heltatt. Det er nærmest som man mener at menn står for det økonomiske og kvinner for omsorgen. Synes slikt tilhører 1950-tallet eller noe i den duren, men dessverre er man altså såpass gammeldagse selv i 2008.

 

Hva gjør man så i en slik situasjon? Vel, først og fremst så bør man forsøke å overtale vedkommende. Forklar at du ikke ønsker barnet og argumenter gjerne med hvorfor. Fungerer ikke det så krev for all del en test slik at du er sikker på at barnet faktisk er ditt. Mener å huske at ca hver 3. slik test viser at feil far er oppgitt/antatt. Fungerer ikke det så får man enten bite i det suret eplet og betale, eller kreve omsorg for barnet (man har tross alt rett til litt samvær).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
om man skulle være så uheldig å få barn med ei man ikke vil ha noe med å gjøre, hva gjør man da? må man ta seg av ongen? betale noe?

Dessverre for mannfolka er det vi damene som bestemmer. Dere har ikke annet valg enn å bidra eller fuck off. Jeg troooor hvis begge går med på det at mannen kan slippe utgifter i ettertid ?

Hvis ikke så MÅ du betale. Det er ikke snakk om at du skal sette inn penger på konto til henne, men de tar pengene dine og setter inn for deg. Nye regler om jeg ikke tar helt feil. Slipper ikke unna den betalingen hvertfall, som bekymer så mange. Tenk dere hva dama sitter igjen med da? Hvis hun ikke har hatt noe særlig til inntekt får hun lusne kroner og må betale MYE barnegreier. Koster å ha barn :p

 

Kjenner jeg blir litt irritert når mannfolk snakker om abort, adopsjon osvosv..

Dere vet ikke hvordan det er å ha et liv i magen, så slutt å uttal dere om å overtale jenta til å gjøre noe hun egentlig ikke vil. Prøv å se det positive i det, selvom det er litt vanskelig?

Utrolig trist for mannen når han faktisk VIL ha kontakt med barnet, og får ikke lov av mora -men må alikavel betale bidrag :roll:

Lenke til kommentar

Kjerringer som LURER mannfolk kan bare ha seg en viss plass.

Ei på et annet forum jeg er på skrev "blir jeg ikke gravid innen jeg er 35 år puler jeg på meg unge med en random fyr på byen". Skrev hva jeg mente for å si det sånn.

Det er så tåpelig. Jeg mener slikt er man to om. Uhell skjer jo. Men slikt lureri kan jeg spare meg for.

Det er mye de ikke vet om mannen. Kanskje han har en arvelig sykdom han ikke vil føre videre? Kanskje det er mange andre plager i slekta som han ikke vil føre videre til et barn?

Lenke til kommentar
Kjenner jeg blir litt irritert når mannfolk snakker om abort, adopsjon osvosv..

Dere vet ikke hvordan det er å ha et liv i magen, så slutt å uttal dere om å overtale jenta til å gjøre noe hun egentlig ikke vil. Prøv å se det positive i det, selvom det er litt vanskelig?

Utrolig trist for mannen når han faktisk VIL ha kontakt med barnet, og får ikke lov av mora -men må alikavel betale bidrag :roll:

Så det å overtale ei jente til å ikke bære frem barnet når han ikke vil er altså dumt? Er det virkelig dumt hvis det medfører at hun innser at det er direkte idioti å få et barn med en mann som ikke ønsker barn selv? For all del, vi menn aner ikke hvordan det der er, men har det noe med saken å gjøre? Strengt tatt ikke. Dette burde handle om barnets beste, og barnets beste er sannsynligvis ikke å vokse opp med en pappa h*n aldri får se noe til eller med foreldre som går i tottene på hverandre allerede før barnet er født. Hvis hun alikevel ønsker å bære frem barnet er det hennes selvstendige valg (han har aldri og får aldri noe å si i den saken), og da synes iallfall jeg det er direkte hårreisende at menn må betale for noe man aldri har ønsket. Det er veldig rart at bare kvinner skal ha rett til å bestemme når de bli foreldre, mens menn i verstefall blir det mot sin vilje. Det kalles kjønnsdiskriminering. Endret av Ernie
Lenke til kommentar
det verste må være om dama blir gravid for at hun mener det er eneste måten å få mannen på, det er bare tragisk.

Jada, det virker som enkelte kvinner har fått det for seg at hvis forholdet skranter kan man «tvinge» mannen til å bli værende bare man får et barn. Særdeles tragisk egentlig, for det man gjør er jo å lage våpen ut av barn. «Bli værende i forholdet, ellers får du aldri se barna igjen!».

Lenke til kommentar
Synes det er diskriminering overnfor menn. Det skjedde med noen jeg kjenner, de var faktisk kjærester til og med. Hun sluttet plutselig med p-pillene fordi hun ville ha barn, hun sa derimot ingenting om det til typen sin. Hun har barnet nå, synes det er feigt at gutter må betale barnebidrag da. Blir som om ei jente kommer og tørker opp sæden etter du har runka og stapper opp i fitta og forventer penger for det. <_<

 

Nei, det blir det ikke. Han gjorde ett aktivt valg ved å stappe kuken i henne, ifra det øyeblikket han tok det valget, skrev han hunder på kontrakten: "potensielt bidrager til barnebidrag".

 

Dette blir vel ikke helt riktig. Hun lot være å fortelle ham at hun slutta med pulepillen, altså trodde han at hun fortsatt ikke kunne bli gravid.

Lenke til kommentar

Om dette skjedde med meg, så ville jeg ha snakket med jenten. Jeg ville forklart at jeg ikke regnet med å få et barn, og dette var noe jeg fant mindre positivt. Jeg tror at jeg ville stilt opp for barnet, vært en far for han. Barnebidrag måtte jeg jo betalt uansett, det er norsk lov.

 

Om du har sex med en jente forplikter du deg til å betale barnebidrag om hun blir gravid og får barn. Og du kan ikke velge om hun skal beholde barnet eller ikke. Mannen har ikke en dritt han skulle ha sagt.

 

Men jeg synes det er rett av mannen å ta ansvar for et eventuelt barn om sæden hans faktisk lagde et, ufrivillig eller ikke. Blir man med på leken må man smake steken. Det er alltid en risiko med sex. Man kan jo eventuelt SPØRRE jenten først, om hun har tenkt å beholde det om hun skulle bli gravid. Kan jo kanskje klare opp en del ting.

 

Men altså, hvis mannen ikke ville ta ansvar for barnet blir jo det som at hunden din skraper opp bilen til naboen og du nekter å betale for erstatning. Men nå må mannen heldigvis betale barnebidrag uansett, men man burde jo strengt tatt stille opp fysisk og emosjonelt for barnet også - ikke bare økonomisk.

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...