Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vegetarmat øker risikoen for Alzheimers


Ferchie

Anbefalte innlegg

Ifølge denne artikkelen øker man sjansen for å få alzheimers ved inntak av tofu og vegetarmat generelt.

 

''Eldre mennesker, særlig vegetarianere og kvinner, burde ikke spise tofu og lignende produkter for ofte, skriver Daily Mail. Det viser en undersøkelse utført av forskere ved universitetene Oxford og Loughborough.''

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ifølge denne artikkelen øker man sjansen for å få alzheimers ved inntak av tofu og vegetarmat generelt.

 

''Eldre mennesker, særlig vegetarianere og kvinner, burde ikke spise tofu og lignende produkter for ofte, skriver Daily Mail. Det viser en undersøkelse utført av forskere ved universitetene Oxford og Loughborough.''

Jeg blir ganske irritert over disse "gossip aktige" helse artikklene.

 

Slik "tøv", villeder kun folket, ikke minst gir de idiotiske bieffekter.

Spesielt på "nabo bitchen" som tror hun kan "alt" om helsen. Oppgitt... :closedeyes:

 

 

Vg skrev for et par år siden, at "kaffe" beskytter mot skrumplever..

Try that out! :wallbash:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
I følge en artikel i dagens tabloid er det like farlig å kjøre MC som å kjøre bil i ruset tilstand.

Hva skjer hvis du er en gammel militant kvinnelig vegan, drikker deg dritings og kjører MC?

Man må igjennom en jungel av kilder og filter før man finner god informasjon, så det som står i tabloidene er som regel ukritisk referert materiale. Husk at en god kildekritikk ofte ødelegge en god avissak. De aller fleste journalister har hverken tid eller lyst til å grave seg ordentlig ned i materien og leverer artikkelen.

 

Det var det som var poenget mitt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
I følge en artikel i dagens tabloid er det like farlig å kjøre MC som å kjøre bil i ruset tilstand.

Hva skjer hvis du er en gammel militant kvinnelig vegan, drikker deg dritings og kjører MC?

 

Kan jo høyne innsatsen hvis hun i tillegg drikker kaffe fra porselenskopp med skål.

 

 

:cool:

Lenke til kommentar
Bare la vegetarianerne fortsette å spise soya. Sinkmangel-rusen gjør at de føler at de har rett uansett, så det går ikke å overbevise dem om alle de negative sidene ved et unaturlig kosthold.

Pass deg, snart kommer de med argumentet at mennesker ikke har skarpe tenner og derfor ikke egentlig er kjøttetere! :p

Lenke til kommentar
I følge en artikel i dagens tabloid er det like farlig å kjøre MC som å kjøre bil i ruset tilstand.

Hva skjer hvis du er en gammel militant kvinnelig vegan, drikker deg dritings og kjører MC?

Åja, så jeg kan kjøre rundt i bilen min i ruset tilstand - så lenge jeg har MC-lappen?

 

Penalhus: Hvis hun snakker i mobil i tillegg da? :O

Endret av Oddvar Knus
Lenke til kommentar

Nå begynner vi å få et grunnlag til en ny artikel:

 

"I følge et av Norges største nettbaserte forum er det stor risiko for terminal utgang dersom du 1) er vegan og 2) er militant og 3) er kvinne og 4) eldre og 5) spiser mye tofu og 6) er ruset på alkohol og sinkmangel samtidig som du 7) kjører MC og 8) snakker i håndholdt mobil og 9) drikker kaffe i porselenskopp med skål fra Porsgrunn og 10) henter dine livsstilsråd fra tabloidavisene"

 

...dæven-steike...

Lenke til kommentar
Bare la vegetarianerne fortsette å spise soya. Sinkmangel-rusen gjør at de føler at de har rett uansett, så det går ikke å overbevise dem om alle de negative sidene ved et unaturlig kosthold.

Pass deg, snart kommer de med argumentet at mennesker ikke har skarpe tenner og derfor ikke egentlig er kjøttetere! :p

Er ikke tennene våre som avgjør hvilket kosthold som er bra. :p Er vårt lange fordøyelsessystem/tarmsystem som ikke er tilpasset fordøying av kjøtt. For før kjøttet når enden av tarmsystemet begynner den å bli giftig og farlig for kroppen. Har jeg lest i en artikkel altså. Om det stemmer er jo en annen sak. Men en ting er sikkert, for mye kjøtt er ikke bra. Men for mye av noe er vel ikke bra uansett.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Er ikke tennene våre som avgjør hvilket kosthold som er bra. :p Er vårt lange fordøyelsessystem/tarmsystem som ikke er tilpasset fordøying av kjøtt. For før kjøttet når enden av tarmsystemet begynner den å bli giftig og farlig for kroppen. Har jeg lest i en artikkel altså. Om det stemmer er jo en annen sak. Men en ting er sikkert, for mye kjøtt er ikke bra. Men for mye av noe er vel ikke bra uansett.
Hahahahaahahahha! :D
Lenke til kommentar
Krav til å poste ved bruk av gjestefunksjonen er at innleggene er av sensitiv og alvorlig art og at man ønsker å unngå å få slike personopplysninger knyttet til sin person. Ordningen med gjestefunksjon er til for å gi brukere et utvidet tilbud og mulighet til å kunne sikre seg anonymt om temaer som er av sensitiv art.

 

Noen poster feiet under teppet...

Lenke til kommentar
Er ikke tennene våre som avgjør hvilket kosthold som er bra. :p Er vårt lange fordøyelsessystem/tarmsystem som ikke er tilpasset fordøying av kjøtt. For før kjøttet når enden av tarmsystemet begynner den å bli giftig og farlig for kroppen. Har jeg lest i en artikkel altså. Om det stemmer er jo en annen sak. Men en ting er sikkert, for mye kjøtt er ikke bra. Men for mye av noe er vel ikke bra uansett.

Og her har vi løsningen på problemet. Skal vi tro på alle kilder så er det verken mye vi er, kan spise, eller er ment for.

 

Ville jo vært merkelig om organgene våre ikke er ment for å spise kjøtt når resten av kroppen er laget for å være jegere.

 

Vi går under gruppen altetende (med visse restriksjoner såklart), og spiser det meste. Og det er da også både normalt og sunt å spise "alt". Litt av alt. Litt kjøtt, litt vegetar, litt sukker, litt fett etc.. (hvor mye av hver kommer ann på din egen kropp, og hva du bruker den til)

 

Syntetiske stoffer utelater jeg dog.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...