Gå til innhold

Omgå dataprisene på mobil?


Anbefalte innlegg

Satt litt å lurte på om jeg skulle kjøpe meg trådløst modem til laptopen, så jeg surfet litt rundt på netcom sine sider. På spørsmål/svar siden stod det at man kunne putte det vanlige simkortet til mobilen i usb modemet, og at det ville fungere, men da måtte man betale vanlige datapriser til mobil.

 

Uansett, lurte bare på om det gikk motsatt? hvis du setter simkortet til datatrafikk inn i mobilen, hva skjer da?

 

Hvis det funker, kunne mobil produsentene laget mobiler med 2 sim kort innganger, hvor det ene er som minnekort(hot swap?)

 

Eller er det bare Norge som er ultra kjipe på datapriser på mobil abb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Set du modem-simen inn i ein mobil, vil du ikkje kunne ringe. SMS, MMS, WAP og mobilt breiband vil fungere som med eit vanleg abonnement. (WAP og mobilt breiband vil vere gratis). Slik har i alle fall eg forstått det. Men det er vel, som haraldCL seier, betre å ha det som tilleggsteneste, slik at du slepp å skifte sim kvar gong du skal ringe til nokon.

 

Btw: Telenor si abonnementsløysing berekna på modem kan også brukast til å ringe med, men det vert dyrt dersom ein ringer mykje, sidan abonnementet då fungerer som eit privat+ abonnement, som eigentleg gjekk ut for fleire år sidan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...