Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ikke kødd med Telenor


Anbefalte innlegg

I juni 2002 fikk jeg en Internettregning fra telenor på kr 1259.- dette klaget jeg på da det på deres utskrift viste seg å vere ca 100 oppkoblinger hver dag. Han jeg snakket med var enig at dette var rart og jeg skulle få tilbakemelding, det fikk jeg ganske så kjapt med beskjed om at de hadde ikke noen feil men saken kunne ankes. jeg anket saken og den har vert sendt frem og tilbake helt til i dag da jeg fikk brev fra deres inkassoselskap med et krav på 2485,-

Dette uten om at de har opplyst at en anke vil føre til medkostnader ,og de selv sa at jeg skulle få endelig beskjed. Det minste de kunne gjøre var å sende et brev med orientering om at det var et endelig avslag på saken og at der var en innbetalingsfrist, men nei de sender den elegant til inkasso og dobler beløpet. Det er skremmende å se hvordan de "store" guttene arrogant feier deg av banen og turer frem som de selv vil,.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I juni 2002 fikk jeg en Internettregning fra telenor på kr 1259.- dette klaget jeg på da det på deres utskrift viste seg å vere ca 100 oppkoblinger hver dag. Han jeg snakket med var enig at dette var rart og jeg skulle få tilbakemelding, det fikk jeg ganske så kjapt med beskjed om at de hadde ikke noen feil men saken kunne ankes. jeg anket saken og den har vert sendt frem og tilbake helt til i dag da jeg fikk brev fra deres inkassoselskap med et krav på 2485,-

Dette uten om at de har opplyst at en anke vil føre til medkostnader ,og de selv sa at jeg skulle få endelig beskjed. Det minste de kunne gjøre var å sende et brev med orientering om at det var et endelig avslag på saken og at der var en innbetalingsfrist, men nei de sender den elegant til inkasso og dobler beløpet. Det er skremmende å se hvordan de "store" guttene arrogant feier deg av banen og turer frem som de selv vil,.

 

Ta kontakt med forbrukerrådet! de vil nok kunne hjelpe deg i denne saken.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvordan purrre prosessen har vært, og hvordan saksgangen inn til telenor har vært, så jeg tør ikke utale meg så alt for bastant. Men det er slik at ved en tvist mellom deg og telenor, så skal fakturabeløpet fryses, ingen renter skal påløpe og det er ikke anledning til å oversende kravet til inkasso.

 

Kort og enkelt, uten å påberope meg juridisk bakgrunn, så har ikke telenor anledning til å oversende kravet til inkasso så lenge du har en gyldig klage inn til selskapet.

 

Dette gjelder selv om de har eskalert saken og sendt inkassovarsel. Alt som kreves av deg er at du har kommet med nye synspunkter i forhold til kravet.

 

Så rådet i posten over om å ta kontakt med forbrukerrådet er meget godt.

Lenke til kommentar

jeg snakket med inkassoselskapet og de var villig til å gi meg et "avslag" på 520,- kr da de kunne se at saken var uheldig behandlet, tok så kontakt med teleklagenemda og de kunne opplyse at siden jeg hadde sendt klagen pr mail var den ikke registrert hos dem da de ikke registrerte klager som kom på mail for det kunne hvem som helst sende,dette til tros for at det var telenor som ga meg mailadressen og ba meg sende mail med klage.

Så snakket jeg med telenor og de ville ikke diskutere beløpet deres krav ble opprettholdt.

Fikk også telenor til å gå gjennom surfeloggen og ba dem sjekke en spesiell dato, det viste seg at jeg på den datoen hadde vert inne på nettet hele dagen med under en times mellomrom, problemet er bare det at den dagen var jeg innlagt på sykehus og maskinen sto avslått på mitt hjemmekontor med låst dør. Da fikk jeg til svar at det hjalp ikke andre kunne tappe linjen alikevell, da må jeg spørre meg er jeg ansvarlig vist noen tapper linja det er da vitterlig telenor sin.

Lenke til kommentar

Har du Isdn?Hvis dette er tilfelle,står isdnboksen ved pc'n?Har du s-bus på isdnboksen??Hvis du kun har isdnboksen stående inne på det låste kontoret,er det fysisk umulig å tappe seg inn på linja(så sant det ikke er noen andre som har tilgang til kontoret).Jeg jobber som teknikker/feilretter for(iike i)Telenor,og har vært borti litt av vært når det gjelder dette. Men som sagt:Isdn kan IKKE tappes.

Lenke til kommentar
Har du Isdn?Hvis dette er tilfelle,står isdnboksen ved pc'n?Har du s-bus på isdnboksen??Hvis du kun har isdnboksen stående inne på det låste kontoret,er det fysisk umulig å tappe seg inn på linja(så sant det ikke er noen andre som har tilgang til kontoret).Jeg jobber som teknikker/feilretter for(iike i)Telenor,og har vært borti litt av vært når det gjelder dette. Men som sagt:Isdn kan IKKE tappes.

 

Ja jeg har isdn, men boksen står ikke inne på kontoret, men uasnett er hele huset låst når det ikke er folk til stede og kontoret er låst når jeg forlater og det er bare jeg som har nøkkel til det.

Lenke til kommentar

I og med at huste er låst , og ingen andre har tilgang,så er det ingen fare for tapping av linja di inne i huset.Da gjennstår ute.Telenor har som regel 2 koplingspunkter på linja di.Et hovedskap(de er/skal alltid være låst), det andre punktet er som regel i nærheten av huset ditt(en stolpe med et lite skap , eller en pidestall på bakken).Du kan jo ta deg en liten tur rundt i nærheten av huset ditt å se om du finner noe(tegn på innbrudd o.l)

Lenke til kommentar

Ikke gi deg på dette. Telenor har som sagt ikke lov til å sende et krav som du bestrider til inkasso. Så gi faen i hele gebyret til inkasso selskapet. Mener også at det er opp til Telenor å bevise at det faktisk er du som har koblet opp så mange ganger. Jeg ville også ha sendt dem en bekreftelse på at du var på sykehus den aktuelle dagen.

 

Btw, det om mailen til post og teletilsynet: Mener at e-post skal sidestilles med vanlig post, uansett! Så de har ikke lov til å nekte å ta imot klager på e-post...

Lenke til kommentar

Loggfør alt du gjør i en slik sak.

 

1. Noter dato og navn på saksbehandler du snakket med.

2. Be om bekreftelse på alt pr post/fax.

3. Aldri stol på en muntlig avtale.

 

Nå jeg kommer bort i slike saker, tar jeg i tillegg opp samtalen.

 

De er oppdratt til å lure seg unna de folka.

 

Ingen skal lure meg mer :D Har blitt lurt nok!! :grumpy:

Lenke til kommentar

Det er nok at du bestrider kravet !

 

Dermed havner saken i forliksrådet hvor du kan legge frem

saken din. Inkassoselskapet kan ikke kreve noe av deg så

lenge du bestrider kravet.

 

nedenfor finner det du trenger å vite :)

 

http://www.norge.no/emne/samfunn.asp?id=1136

 

Edit: husk å henvende deg skriftlig og noter alt på papiret,

hvem snakket med osv. Be om å få alt skriftig !

 

mvh

E.K

Lenke til kommentar
tok så kontakt med teleklagenemda og de kunne opplyse at siden jeg hadde sendt klagen pr mail var den ikke registrert hos dem da de ikke registrerte klager som kom på mail for det kunne hvem som helst sende,

 

Å ja, hvordan kunne du glemme det, det er jo bare noen få utpekte som kan sende brev. Hva er det som er galt med hodet til de folka da?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har en kompis som har hatt akkurat samme problemet, han fikk en enorm inet regning (3000kr eller no) De sjekka datoene, og de viste at han hadde vært på nesten en hel uke, mens han i virkelighten hadde vært i syden! :roll:

Tror han fikk redusert regninga, og uka etterpå skifta han til tele2 :yes:

Så jeg tror telenor må ha noe alvorlig feilt en eller annen plass

Lenke til kommentar

Leste avisen til Computerworld nå og der har de et stort oppslag om Telenor sin eminente kundebehandling, jeg siterer: "Raimond Oseland fikk stengt sitt adsl-abonnement etter å ha blitt anklaget for mystisk hackervirksomhet av Telenor.Av sikkerhetshensyn får han ikke vite hva han har gjort, og saken hans sendes som en pingpongball mellom kundeservice og abuse- avdelingen" sitat slutt.

Abuse-avdelingen skal vist nok vere Telenor sitt "hemmelige" politi så derfor kan du ikke få komme i kontakt med dem for å få vite hva du har gjort galt. SLÅ DEN.

 

I høst var det også en sak i forbrukermagasinet der Telenor krevde og truet en mann med inkasso for bredåndsutstyr og abb noe han aldri hadde hatt, han hadde aldri hatt en pc engang, likevel rir de vidre på sin høye hest og forlanger at kundene skal bevise sin uskyld.

Dette synest jeg er skremmende at enkelte bedrifter er blitt så suverene at de kan ta loven i egne hender, Telenor er tross alt et firma som fra tidenes morgen ble bygget opp ved hjelp av våre skattekroner.

Lenke til kommentar

Uff, blir dårlig bare av å lese dette jeg... Jeg fikk en regning på 24.000,- en gang jeg da. Måtte pese døds lenge for å få fjernet kravet. Jeg skal aldri aldri ha noe med Telenor å gjøre igjen. Uansett, det er bare å drite i å betale. De kommer ingen vei. Det vet de også, derfor spekulerer de bare i at folk ikke vet bedre. Men det teiteste er inkassobyrået som skulle gi deg rabatt da! Hehe! De har jo ikke krav på en dritt. De vet som alle andre at bestridte krav kan ikke sendes til inkasso.

Lenke til kommentar

Skummelt... Sannsynligvis kan du ikke klage inn prisen på regninga.

Dette er fordi det like gjerne har vært et virus på pc'en din som koblet seg opp (en kamerat av meg "surfet" på pornolinjer mens han var på skolen).

 

Det du kan klage inn er at de har tatt ekstra betalt når du hadde en klage inne.

 

BTW: Hvis jeg forstod deg rett skal du få internett vi en levrandør som leverer via trådløst nettverk. Dersom det er tilfelle vil jeg bare si:

Trådløst suger noe så innihe***** har hatt det i 7 måneder og ALDRI mer! ustabil nedlastingshastighet, og J**** dårlig ping når det er belastning på internettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...