Gå til innhold

Tilbyttet account, hacket av venn.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det hele er litt mer komplisert enn det som står i overskriften så jeg får bare forklare.

Min lillebror prøvde for lenge siden og spille WoW på min account, siden han likte dette godt ville han kjøpe sin egen.

Jeg hadde en veldig god og grei kompis som jeg stoler på som hadde en til salgs og salget ble eit faktum.

Etter en lang periode (2år?) kjøpte lillebroren min enda en account, mens han hadde solgt den andre accounten.

Etter en god stund byttet han bort sin nye account med en annen person og fikk tilbake sin gamle account.

Etter at han fikk vite at den personen som han byttet den med sist, byttet den bort enda en gang og han kunne secret password på den accounten tok han den tilbake, han hadde jo ingen avtale med den personen. Folk bør vite bedre enn og bytte til seg byttede accounter.

Alt gikk trygt og greit, utenom at masse folk begynte og mase selfølgelig siden han viste at det var lillebroren min som hadde tatt den tilbake.

Etter en liten stund med whining, så av en eller annen grunn lot lillebroren min storebroren til han som ble fratatt accounten sin av min bror spille på accounten til min lillebror, siden broren min stoler OK på den fyren syntes han det var greit (Dette var hans orginale account og den han var mest "knyttet" til. Han kjøpte nyligt gametime på den nye accounten.

Etter at han stod opp hadde "storebroren" (Kan hende) Tvingt han kompisen til og 1. Skifte password (Altså ta accounten) og 2. Slette main characteren til min lillebror (Synke veldig dypt) og så gni det i fjeset på min lillebror.

Uansett, hvordan bør vi gå frem iogmed at det ikke er hannes navn i den accounten (Kan selfølgelig snakke med min kompis men...)

Kan hende vi finner CD-keyen til den accounten da burde det være greit..

Uansett noen comments?

(Beklager for eventuelle forviringer)

Endret av Soni1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Og dette er hvorfor man ALDRI skal bytte bort accounten sin til noen andre i utgangspunktet, desverre er det ingenting du, eller broren din, eller noen kan gjøre med saken. Ikke en gang tenk på å sende mail til Blizzard fordi de kommer mest sannsynlig til å banne accounten.

forresten er det ulovlig.

håper dette hjalp litt :)

Endret av Reached
Skrevet

Hvor gamle er dere? Siden dette ikke er noe Blizzard kan/vil hjelpe dere med; ta det opp med foreldrene deres. Bland dem skikkelig inn, mens du forteller hva storebroren til 'kameraten' din gjorde mot lillebroren din.

Kommer selvfølgelig an på hvor gamle dere er, og hvor "passepå" foreldrene deres er.

Skrevet (endret)

Dersom det er slik det ligger an, burde ikke lillebroren din snakke med personen som han byttet den med sist - han som hadde secret password til den accounten? For dersom storebroren til han som hadde accounten(den nye som ble byttet)faktisk tvang lillebroren til han som hadde den opprinnelige accounten, altså den accounten som han byttet bort etter at han kjøpte den av din kompis? For meg kommer det rimelig klart frem her at person han byttet den nye accounten med slik at han fikk tilbake sin, altså den han kjøpte av han du kjente, muligens kan kjenne storebroren som tvinget han som egentlig haddde den gamle accounten(den som ble kjøpt først), til å bytte passord. Dermed er bare å finne passordet til andre acounten han byttet til seg mot den første han kjøpte av kompisen din, for det kan godt hende at det passordet ikke ble resat når han tok den over, og siden vi snakker om samme person kan det godt være mulig.

Som en siste løsning kan lillebroren din også ta en ny snakk med storebroren til han som ble fratatt accounten sin av lillebroren din, altså han som fikk spille på accounten til lillebroren din, han som broren din stolte på. For dette gjelder vel også den accounten han byttet mot den han kjøpte først, ikke sant? Isåfall har jeg stor tro på at dette løser seg.

Dersom alt håp svinner, kan du evnt oversette den tråden til engelsk å sende den til Blizzard's kundeservice - de er som regel ganske ivrige på å hjelpe i slike tilfeller har jeg hørt.

Uansett LITE dårlig av storebroren til lillebroren som er kompis av lillebroren din, å resette password på accounten som "straff" for at lillebroren din resatte password og tok tilbake accounten han byttet til seg for accounten han kjøpte av kompisen din, da. Noen folk er bare rimelig døve dessverre, men tipper dette går i boks :thumbup:

Endret av Jarmo
Skrevet
Folk bør vite bedre enn og bytte til seg byttede accounter.

Siden folk bør vite bedre enn å bytte til seg WoW-kontoer, er det nok ikke så mye annet å gjøre enn å angre dessverre.

Skrevet

Forstår jeg det rett så fikk han bare smake egen medisin..

1. Han kjøper sin første konto.

2. han kjøper enda en, og bytter bort den andre.

3. han tar tilbake den første kontoen pga. den ble bytta bort enda en gang.

4. han mister kontoen pga. din venns storebror tar den tilbake.

Han får smake sin egen nr. 3..

Skrevet
han kunne secret password på den accounten tok han den tilbake, han hadde jo ingen avtale med den personen. Folk bør vite bedre enn og bytte til seg byttede accounter.
Muntlige avtaler er også binnende

Etter at han stod opp hadde "storebroren" (Kan hende) Tvingt han kompisen til og 1. Skifte password (Altså ta accounten) og 2. Slette main characteren til min lillebror (Synke veldig dypt) og så gni det i fjeset på min lillebror.
Og det skal du suter for? Hvem "stjal" en account først da? Jo, broren din. Han som sank lavt først og han fortjente det så sinnsykt.

Ikke kom her og fisk etter medlidenhet for det fortjener hverken du eller han

Skrevet

At dere gidder, først som sist kjøp en egen forbanna konto, ikke bytt den bort. Hold nøkkelen til kontoen hemmelig for alt i verden.

Vet av mange som har lånt bor og mistet steam kontoer. Det samme gjelder mange som har Solgt steam kontoer og ikke fått betaling.

Jeg har en steam konto, den har jeg brukt siden steam kom og den fungerer, aldri noe tull.

Det samme gjelder Diablo 2, jeg har cd-keys, de er mine og ingen får låne dem.

Når det kommer til wow kontoer osv. så er det jo uansett ulovlig å bytte/selge. Tipper den regelen er der av en grunn. Blizzard vet hva som kommer til å skje om det blir byttet kontoer, det er alltid noen som er ute etter å svindle.

Skrevet (endret)

Herregud for en situasjon. Glem hele greia og innse at du ikke vil få noen hjelp av Blizzard med dette. Værsåsnill ikke gjør diskusjon.no om til et fjortissted med slike problemstillinger.

Men at "Reached" mener det er ulovlig er jo bare tullete. Dere bryter EULA'en men ingen norsk lov er brutt (nei ei heller åndverksloven jmf diskusjon i annen tråd...)

Endret av Rookie_NO
Skrevet

Bare å gi opp denne saken du, han fikk som fortjent. Tip of the day: Never share your account.

Og skal du virkelig ha lyst til å holde på videre, så stikk til www.catchgamer.no, flott plass for fjortisswhining og annen ubrukelig spam.

Skrevet (endret)

Ja nå ble det litt mye og ta fatt i, gi meg noen minutter så skal jeg prøve og forklare og svare på alt.

Jeg vil bare få klart frem at alt fremtil der han låner bort accounten til storebroren til han som han tok accounten av først var den første tabben. Alt annet har vært 100% safe, der mine venner er til og stole på og om noe skjedde hadde han alltid secret password på den nyeste accounten sin.

Ps:Og så at vi alle er fult klar over det Jeg (og jeg tror min bror) er veldig imot bytting av accounter. Ler ofte av folk som har byttet den bort så blitt hacket i og med at det er deres egen feil for og være så uforsiktig, men som sakt dette er mye mer komplisert.

Jeg er 18, min bror er 15. Forledre tror jeg vi holder utenfor.

Endret av Soni1
Skrevet
Forstår jeg det rett så fikk han bare smake egen medisin..

1. Han kjøper sin første konto.

2. han kjøper enda en, og bytter bort den andre.

3. han tar tilbake den første kontoen pga. den ble bytta bort enda en gang.

4. han mister kontoen pga. din venns storebror tar den tilbake.

Han får smake sin egen nr. 3..

Feil på nummer to så selger han den andre, siden han var lei WoW at that time.

Skrevet (endret)
masse piss

Broren din ble selveid. What goes around, comes around.

Og desrom du selger en bil til noen, og så selger han den vidre, så kan altså du fritt stjele tilbake den bilen uten at det får følger for deg? Seriøst, get a grip!

Broren din skal bare være glad at det ikke fikk andre følger... Han kunne for eksempel fått besøk av et aggresivt balltre elelr noe sånnt...

Endret av Zepticon
Skrevet

Nå er ikke dette biler, og det er snakk om bytting, ikke salg.

Igjen, broren min driver ikke med bytting egentlig.

Uansett jeg vet godt at det var idiotisk, poenget er ikke hva som var rett etc men råd og tips til hva og gjøre. Siden han mye heller vil ha den accounten som han bøe fra tatt enn den han har nå.

Skrevet
Nå er ikke dette biler, og det er snakk om bytting, ikke salg.

Salg = bytting av penger mot en ting. Ingen forskjell på bytting og salg.

Og spiller ingen trille om det er biler eller møkk som selges. Er det solgt (eller byttet om du vil) så har du overhode ingen rettigheter til det lenger. uavhengig av hvem som har det nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...