Gå til innhold

Fri vår iPhone 3G


Anbefalte innlegg

fri-iphone.jpg

 

iTalk er NetComs abonnement for norske iPhone 3G-brukere. Det er tre forskjellige varianter som du ser under. Felles for de alle er en nedlastingsbegrensing som gjør at man må betale for å laste ned data utover det som er inkludert i abonnementet. For det minste abonnnementet (399kr/mnd i 12mnd) følger det med 100MB datatrafikk.

 

Small Medium Large

 

Minutter 100 250 1000

 

SMS 100 250 1000

 

Data (MB) 100 250 1000

 

Homerun (WLAN) Fri bruk Fri bruk Fri bruk

 

Månedsbeløp 399,- 699,- 1.099,-

 

iPhone 3G 8GB 1.390,- 690,- 1,-

 

iPhone 3G 16GB 2.290,- 1.590,- 890,-

 

* Hva gir 100MB? 1-2 album på iTunes Music Store / 20-30 nedlastede sanger - eller

* 20-40 minutter på YouTube - eller

* forsiden og 2 artikler fra vg.no hver dag i 1 måned

 

Det er med andre ord for lite for en telefon som er ment for underholdning, informasjon og jobb mens man er på farten. NetCom argumenterer selvsagt for at man har muligheten til å koble seg opp på WiFi, men det er ikke godt nok for de av oss som tar trikken, bussen, toget, vil laste ned musikk mens man er ute å jogger eller er i et område uten gratis WiFi. Med andre ord er det ikke under noen omstendigheter godt nok for de av oss som tar i bruk mulighetene en iPhone 3G gir.

 

Apple vil at iPhone-brukere skal bruke mye datatrafikk. MobileMe, som ble lansert av Steve Jobs under WWDC08, er trådløs synkronisering av iPhone. Det vil antakeligvis spise datatrafikk og enda mer så fort det er noen bilder som lastes ned eller opp. ITunes Music Store har verdens største arkiv av nedlastbare sanger, og ikke minst podcasts som er veldig populære å ta med seg i lomma på vei ut. Ikke tving oss til å bruke PC/Mac med bredbånd for å utnytte mobilen vår. Den har 3G for en grunn!

 

Et alternativ er å gå opp fra 100MB (Small) til 250MB (Medium) eller 1000MB (Large), men med på kjøpet får man en betydelig høyere månedsavgift (opptil 1099kr mnd) og så mange ringeminutter/tekstmeldinger at det blir langt fler enn hva som er gjennomsnittsforbruket til en nordmann (Ca. 120 ringeminutter og 90 SMS).

 

NetCom - Fri vår iPhone 3G med ubegrenset datatrafikk!

 

 

 

http://fri-iphone.org/

Endret av Stallone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis alle vil ha det så kan netcom sette de vil vilkår de vil for Iphone for folket kommer til å kjøpe mobilen uansett, bare at de tjener mer for hver solgte telefon.

 

edit: Og nei alle vil ikke ha Iphone, den er en overhypet mobil og altfor stor i mine øyne.

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar
Er det ingen som har lyst å hjelpe til å Fri våres iPhone 3G?

 

Niks. Ingen. Spesielt ikke de 2000+ som har giddet å signere på "oppropet" deres.

 

Ser mest ut som bare en samleside for all iPhone-sytingen spør du meg, men det gjør du jo ikke, men jeg svarer allikevel.

Lenke til kommentar
Fri min N95 som har hatt 3g, og super 3g i snart to år. Det er jo tross alt til for å brukes.
Nå kom jo N95 på markedet i april 2007... Hvordan får du det til å bli nesten to år?

Nesten er ett relativt begrep. Men vil fortsatt fri min Nokia. Har tilogmed mulighet til å sette en 3.5mm jack i den.. Jeg gir meg ende over....

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor folk som ikke liker iPhone hele tiden skal kommentere og drive sarkasme, - det bidrar da virkelig ikke til noe bedre? Vi må da få lov til å snakke så mye vi vil om vårt kjære produkt.

 

For å dra en sammenligning: Jeg synes personlig det er for mye fotball på TV-en, men jeg står da ikke der og diskuterer for ente gang at bordtennis (random valgt) er mye kjekkere. Fotball er tydeligvis sporten de fleste i Norge er opptatt av, og da er det jo naturlig at dette vises mest på TV.

Lenke til kommentar

Iphone er en fint produkt det, har ingenting imot det. Men jeg ser ett massehysteri og det samme ser apple og netcom, de ser at de har muligheten til å sko seg pga massehysteriet og velger å lage egne vilkår for å tjene mest mulig.

 

F.eks så klager folk på at man må kjøpe det på netcom.no osv, men det er slik de velger å segmentere markedet. Jeg ser fortsatt ingen som klager på at vertu telefoner kun finnes på ekslusive plasser, ei heller at Gucci vesker koster 10 000 eller mer. Folk er villige til å betale det de må, og slik gjelder det for Iphone også, jeg vil også ha en gucci veske men siden jeg ikke syns det er verdt å betale 10 000 så velger jeg å ikke kjøpe det, samme gjelder for Iphone som jeg syns er altfor dyrt og det finnes nok av andre telefoner som er gode for mitt bruk.

Lenke til kommentar

Stallone, hvis du ikke er fornøyd me iTalk prisene så kjøp telefonen og konverter til det abonnementet du vil ha - vanskeligere er det ikke.

 

Da koster den ett par lapper mer enn en tilsvarende iPod Touch, som ikke er ille med tanke på at du får kamera, telefon, og internett mulighet uten WiFi i nærheten.

 

Hvis det ikke er godt nok, så får du ikke deg en iPhone. Så enkelt er jo det.

Lenke til kommentar
Jeg syns at om vi ikke skal få fri databruk (noe som jeg ser på som litt usannsynlig) så burde de ihvertfall øke de inkluderte MB'ene kraftig. Rogers i Canada har 400MB inkludert på det rimeligste, som koster 60CAN$ = 299,-. Der får du og med 150 istedenfor 100 gratis minutter.

 

Det er lov å håpe, men Netcom og Apple kan jo gjøre som de vil så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...