Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motoren på bilen skar seg 18 dager etter kjøp


Anbefalte innlegg

Leste nettopp hele tråden og ser du fikk noen penger til slutt og en del gratulasjoner. Altså, er det bare jeg som sitter igjen og tenker at dette aldeles ikke var noen happy ending?

30 år i bilbransjen hadde fyren, ja. Det synes. Eneste han har trengt å gjøre hele veien er motsette seg alt. Du hadde helt fra starten av rett på at dette skulle bli fikset uten noen kostnad. Det som er verdt å tenke på her er: Hvor mange har opplevd det samme som deg og bare gitt opp langs veien? Det koster ikke han fyren noe mer enn det opprinnelig ville gjort, å slå seg vrang hele veien og krangle på alt. Så måtte han til slutt betale det han skulle, men hvor mange ville faktisk orker det samme? Jeg tipper dette er en ganske så kjent strategi for å sile ut de som ikke orker bruke så mye tid på det og heller spare/tjene de pengene det ville kostet.

 

Tenkt så mye tid, frustrasjon, usikkerhet, osv du har brukt på dette, og så får du til slutt så og si bare det du hadde krav på i 2008(!). Jeg synes det er helt utrolig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leste nettopp hele tråden og ser du fikk noen penger til slutt og en del gratulasjoner. Altså, er det bare jeg som sitter igjen og tenker at dette aldeles ikke var noen happy ending?

30 år i bilbransjen hadde fyren, ja. Det synes. Eneste han har trengt å gjøre hele veien er motsette seg alt. Du hadde helt fra starten av rett på at dette skulle bli fikset uten noen kostnad. Det som er verdt å tenke på her er: Hvor mange har opplevd det samme som deg og bare gitt opp langs veien? Det koster ikke han fyren noe mer enn det opprinnelig ville gjort, å slå seg vrang hele veien og krangle på alt. Så måtte han til slutt betale det han skulle, men hvor mange ville faktisk orker det samme? Jeg tipper dette er en ganske så kjent strategi for å sile ut de som ikke orker bruke så mye tid på det og heller spare/tjene de pengene det ville kostet.

 

Tenkt så mye tid, frustrasjon, usikkerhet, osv du har brukt på dette, og så får du til slutt så og si bare det du hadde krav på i 2008(!). Jeg synes det er helt utrolig.

 

Derfor er det fint at man kan fortelle sin historie videre, så andre vet hvor man ikke skal handle.

 

Forhåpentligvis har selger også tapt salg på at folk har lest tråden. Den vil jo antageligvis også dukke opp på google om folk søker der forhandler.

Lenke til kommentar

Er litt enig med L O G I M A N der.. hvor mange av oss som har lest tråden kommer til å kjøpe bil av denne fyren?

Og hvis jeg visste om noen eller hørte om noen som skulle kjøpt bil der, så hadde jeg nok vært rimelig kjapt ute med å fortelle vedkommende åssen type denne fyren er.

 

Og regner med at de fleste her inne hadde gjort det sammen. Ergo så har han faktisk tapt en del penger på dette :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

ja, gratulerer trådstarter! flott at det løste seg for deg.

 

burde vært auto bumping på denne, slik at alle ble advart!

 

Kunden fikk ny motor uten noen kostnader av Visperud Autosalg. Må jo ta i betraktning at dette er en gammel bil som var gått 160000 kilometer. Har lest saken å synes det er storm i et vannglass. Har selv kjøpt en nyere bil hos Visperud Autosalg og er kjempefornøyd med både pris for den jeg kjøpte, og den jeg byttet inn. Fikk faktiskt Kr 18000 mer for min bil enn hos Møller, samt bedre garanti enn Møller kunne gi. :thumbup:

Endret av Viking72
Lenke til kommentar

ja, gratulerer trådstarter! flott at det løste seg for deg.

 

burde vært auto bumping på denne, slik at alle ble advart!

 

Kunden fikk ny motor uten noen kostnader av Visperud Autosalg. Må jo ta i betraktning at dette er en gammel bil som var gått 200000 kilometer. Har lest saken å synes det er storm i et vannglass. Har selv kjøpt en nyere bil hos Visperud Autosalg og er kjempefornøyd med både pris for den jeg kjøpte, og den jeg byttet inn. Fikk faktiskt Kr 18000 mer for min bil enn hos Møller, samt bedre garanti enn Møller kunne gi. :thumbup:

 

Den garantien er null verdt spør du meg. Bilen var dessuten gått 140.000, og skulle være i god stand. At den stopper etter 18 dager med totalhavari var selgers ansvar. Han prøvde å komme seg unna, så vil ikke si at det er rett at jeg fikk ny motor uten noen kostnader. Jeg måtte slåss i over ett år for å få tilbake penger for verkstedsregning, transport, egenandel på forsikring osv... Bilen jeg kjøpte kostet mer hos Visperud enn andre forhandlere som hadde tilsvarende, men Visperud virket som et legitimt og "årntli`" firma, derfor betalte jeg heller litt ekstra dengang.

Dette kjøpet har skremt meg fra å noensinne kjøpe bruktbil igjen.

Lenke til kommentar

Hva hjelper det med gode garantier når forhandler gir blanke i dem så fort det skjer noe som dekkes av garanti. Da er man fort like langt.

 

Er vel ikke så mye i denne tråden som viser at trådsarter har gjort noe galt.

 

Du fikk kanskje 18000kr mer enn hos merkeforhandler, men det sier vel kanskje at han vil selge den for 18000kr mer igjen til nestemann? Kanskje neste mann da bør føle seg snytt? Nå vet jeg ikke tilstand på den og om den var verdt mer.

 

Kanskje den bilen du har kjøpt nå kanskje er verdt mindre enn du egentlig ga for den?

 

Men kan jo godt hende du har vært heldig, og i såfall er det jo bra!

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Visperud Autosalg er et svært useriøst firma. Det kan jeg bekrefte.

Jeg har lest gjennom det meste som er skrevet her, og kjenner igjen mye av det.

Dessverre så jeg ikke dette før etter at jeg kjøpte bil av samme firma, så jeg har gått gjennom hele løypa:

Først klage til selger, verkstedbesøk, utallige henvendelser via tlf, sms, mail og brev, kontakt med Forbrukerrådet, saken opp i Forliksrådet, vedtak derifra, måtte kontakte Namsmannen for tvangsinndrivelse av pengekravet.

Det er utrolig frustrerende å måtte gjøre alt dette. Det tar fryktelig lang tid når selger prøver å lure seg unna hele tida med å lyge, bortforklare eller skylde på kjøper. Selv etter saken er avgjort i Forliksrådet.

Det er pr. idag 2 år siden jeg kjøpte bilen, og jeg venter enda på de siste kronene som selger skal betale tilbake til meg.

Så skal du kjøpe bruktbil:

Ligg unna Visperud Autosalg AS!

 

Skal se om jeg får laget en egen post om dette i nær framtid.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg fikk installert gass i bilen min hos Gasspesialisten i Sarpsborg og bilen begynte å brenne. Senere fikk jeg store problemer for å få noen som kunne stille anlegget for meg da de sa det ikke er fagfolk som installerte det.

Etter ca to år med forsøk å få firmaet i tale gikk jeg til Forbrukerrådet. Gasspesialisten tok en klassisk en og påstår at anlegget ble installert etter mine anvisninger. :) spesialisten viste seg å være en høkkert.

Like før det ble fattet vedtak i Forbrukerrådet, ga han seg og det ble forlik. Samme firma driver å installere gass i bobiler i dag og hvordan det vil se ut bak kledninger tør jeg ikke å tenke på når de synlig arbeid var så dårlig.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Visperud Autosalg har fått nytt navn Oslo Autosalg, samme daglig leder. STYR UNNA denne bilselgeren!

 

Kjøpte bil med nybilgaranti i februar, viser seg at de har tatt service selv på bilen uten å være et verksted. Bilselger sendte med feil felger til bilen, og har montert felgene på en annen bil som ligger nå ute til salgs. Prøvde å skru opp prisen på bilen, ved å slette ved en "feiltakelse" i følge han selv bilannonsen! I ettertid dukket bileannonnsen opp igjen.....har tatt kontakt med selger på grunn av at nå har jeg bevis. Venter fortsatt...

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...