Gå til innhold

Hyttetur uten foreldre, 16 år


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en gutt på 16 år som med to venner har planlagt en hyttetur alene på den ene kompisens hytte. Problemet er min mor. Hun lar meg ikke få lov. Jeg spurte henne en gang, men ble blankt avvist med: er ikke aktuelt. Jeg trenger hjelp til hvorfor, jeg som 16 åring, burde få lov til å dra.

 

 

Ting som jeg har kommet på

 

Jeg drikker ikke

 

Jeg er mer ansvarlig enn min bror på 19 år, som får lov til å dra ofte

 

De har stolt såpass på meg at de lot meg være hjemme alene med min bror i en helg, hvor jeg har bevisst at jeg klarer det uten problemer. syns da jeg burde få fornyet tillitt

 

De to andre får lov, og flere venner på trinnet mitt har fått lov før

 

Kom gjerne også med innspill på det jeg har kommet på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes litt synd på deg. Må være kjedelig å ikke få lov... Når det gjelder hovrfor du ikke får lov til å dra og hvordan du skal klare å overtale moren din er to vanskelige spørsmål. Kjenner ikke moren din, så er svært vanskelig å kunne gi noen tips.

Spør hvorfor du ikke har lov, så kan det hende at hun tenker etter hvorfor hun egentlig sier nei, uten å finne en god grunn. På den måten kan du kanskje få hun til å innse at du burde få lov.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

At det er båter der, wtf? :/ Kjørt båt aleine siden jeg var 13 (Ekke meninga å strø mer salt i såret.. :p).

 

Min erfaring er å mase og mase, helt til dem gir seg, men er jo ikke sikkert det funker på moren din. Om kompisa dine er hjemme hos deg en dag, be dem oppføre seg skikkelig og være hyggelig mot foreldra dine, så kanskje dem tenker "Oj, dem var jo faktisk hyggelige!". Blir kanskje litt vanskelig om dem "nylig" har vært litt shitkids men :p

Lenke til kommentar
At det er båter der, wtf? :/ Kjørt båt aleine siden jeg var 13 (Ekke meninga å strø mer salt i såret.. :p).

 

Min erfaring er å mase og mase, helt til dem gir seg, men er jo ikke sikkert det funker på moren din. Om kompisa dine er hjemme hos deg en dag, be dem oppføre seg skikkelig og være hyggelig mot foreldra dine, så kanskje dem tenker "Oj, dem var jo faktisk hyggelige!". Blir kanskje litt vanskelig om dem "nylig" har vært litt shitkids men :p

Hvis de har oppført seg som shitkids før, så kan det være vanskelig å få foreldrene til å glemme og tenke positivt om disse shitkidsene... Er ofte sånn at man husker det negative best, og glemmer det positive.

Lenke til kommentar
At det er båter der, wtf? :/ Kjørt båt aleine siden jeg var 13 (Ekke meninga å strø mer salt i såret.. :p).

 

Min erfaring er å mase og mase, helt til dem gir seg, men er jo ikke sikkert det funker på moren din. Om kompisa dine er hjemme hos deg en dag, be dem oppføre seg skikkelig og være hyggelig mot foreldra dine, så kanskje dem tenker "Oj, dem var jo faktisk hyggelige!". Blir kanskje litt vanskelig om dem "nylig" har vært litt shitkids men :p

Hvis de har oppført seg som shitkids før, så kan det være vanskelig å få foreldrene til å glemme og tenke positivt om disse shitkidsene... Er ofte sånn at man husker det negative best, og glemmer det positive.

Ja, nettopp det jeg mente, om dette skulle være tilfelle :)

 

Men det er jo verdt å prøve, være skikkelig godgutter neste gang dem snakker med foreldra dine.

Lenke til kommentar
At det er båter der, wtf? :/ Kjørt båt aleine siden jeg var 13 (Ekke meninga å strø mer salt i såret.. :p).

 

Min erfaring er å mase og mase, helt til dem gir seg, men er jo ikke sikkert det funker på moren din. Om kompisa dine er hjemme hos deg en dag, be dem oppføre seg skikkelig og være hyggelig mot foreldra dine, så kanskje dem tenker "Oj, dem var jo faktisk hyggelige!". Blir kanskje litt vanskelig om dem "nylig" har vært litt shitkids men :p

Hvis de har oppført seg som shitkids før, så kan det være vanskelig å få foreldrene til å glemme og tenke positivt om disse shitkidsene... Er ofte sånn at man husker det negative best, og glemmer det positive.

Ja, nettopp. Begge disse gutten har alltid fått lov til alt mener foreldrene mine, men forelrene mine har ikke sett dem siden 1-7 klasse og sitter fortsatt med den tanken om disse guttene. Jeg sier at begge to har forandret seg, men det hjelper ikke....

Er også litt seint å få disse guttene over hit nå, turen er i morgen, og det er den eneste anledningen vi kan gjøre det i denne ferien.

Lenke til kommentar
Jeg er mer ansvarlig enn min bror på 19 år, som får lov til å dra ofte

 

Din bror på 19 år er myndig og trenger ikke foreldrenes tillatelse til å dra noe som helst sted. :)

 

At kompisene dine får lov er strengt talt ikke noe argument, det er dine foreldre som har ansvaret for deg. Jeg kan faktisk være tilbøyelig til å være litt enig med din mor. Kall meg gjerne kjedelig, men jeg kan faktisk se hvorfor din mor sier nei.

Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener, men prøver bare å få henne til å innse at det er litt kjedelig å alltid være den siste som for lov til ting.

Jeg kommer aldri til å vokse opp hvis de alltid safer inn ting jeg skal klare alene. Hvis jeg drar på min første hyttetur, mens det er kameratene mine sin 10'ende, vil det være kameratene mine gjør alt som skal gjøres. Det blir ikke jeg som lærer meg hvordan man gjør ting, jeg bare er der

Lenke til kommentar
Skjønner hva du mener, men prøver bare å få henne til å innse at det er litt kjedelig å alltid være den siste som for lov til ting.

Jeg kommer aldri til å vokse opp hvis de alltid safer inn ting jeg skal klare alene. Hvis jeg drar på min første hyttetur, mens det er kameratene mine sin 10'ende, vil det være kameratene mine gjør alt som skal gjøres. Det blir ikke jeg som lærer meg hvordan man gjør ting, jeg bare er der

Prøvd å forklare dette for mordi da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...