Gå til innhold

Vasking av hovedkort! :P


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tenkte eg skulle legge ut bilde av når eg vaska hovedkort etter benching. Hovedkortet var klint med vaseling, og det skal vekk! :p

 

Takk til Aspstein for tips og triks!

 

post-97393-1214916543_thumb.jpg

post-97393-1214916561_thumb.jpg

Såpe er eit must!

 

post-97393-1214916638_thumb.jpg

post-97393-1214916658_thumb.jpg

post-97393-1214916679_thumb.jpg

Litt varmt vatn på til!

 

post-97393-1214916728_thumb.jpg

Og ja! Utstyret! Kjøpt på Rema 1000 til 6,- Funka fett!

 

post-97393-1214916784_thumb.jpg

Hovedkort til tørk!

 

Sånn egentleg så skulle eg bruke dassen til andre ting :p

Mamma hadde pynta sidene på boblebadet med pynt, som nå er erstatta med hovedkort :D Eg syns iallefall at det mykje kjekkare å sjå det om morgonen ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rOwOH6vg

Nå er det første gang jeg noen sinne har hørt om noen som har vaska hovedkortet sitt med vann og såpe. Jeg regner ikke med at kortet faktisk fungerte etter denne heftige vasken?

Og hvorfor i huleste måtte du vaske kortet i utgangspunktet? :p

Nå er jeg ikke verdens største benchmark- /overclockingsentusiast, så jeg lurer på hvorfor du brukte vaselin på kortet?

Uansett, stilige bilder!

Alltid kjekt å se noe nytt :p

Lenke til kommentar
nå skal jeg prøve det på mitt hovedkort :)

 

Gjøres på egent ansvar!

 

Lurer på om du får liv i det :).

 

Tvela egentleg på det då eg er 100% sikker på at hket er død.

 

Men P45-DS3R kortet mitt var litt klikk etter bench. Vaska det og funka fett nå :D

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Vasking er bra ja. Sørg for å bruke varmt vann ala 40-50'c grader da går vaselinen av med en gang. Og nei, vasking gjør ingenting så lenge hovedkortet er tørt før man starter det.

 

vell jeg ville aldri finne på å vaske det med vann ihvertfall! kjøle med vann er gøy! men vaske? ikke godt for verken hk eller deg selv:P

Lenke til kommentar
Vasking er bra ja. Sørg for å bruke varmt vann ala 40-50'c grader da går vaselinen av med en gang. Og nei, vasking gjør ingenting så lenge hovedkortet er tørt før man starter det.

 

vell jeg ville aldri finne på å vaske det med vann ihvertfall! kjøle med vann er gøy! men vaske? ikke godt for verken hk eller deg selv:P

 

Nå må jeg av ren nyskjerrighet spørre: Har du noen gang testet dette selv? Eller noen ganger tidligere sett et hovedkort bli vasket før? Tviler sterkt.. og tviler også på at du har sett hvordan et hovedkort kan se ut etter en _seriøs_ bencherunde, for da kan det gjerne kreves en slik vask..

 

Nå skal ikke jeg gi dere inntrykk av at jeg er så ekstremt erfaren når det gjelder vasking av hovedkort, men jeg skjønner hvertfall at det ikke er vannet som skader et hovedkort, men kombinasjonen av vann og strøm.. fjerner du et av de elementene, skal det etter all formodning, være trygt..

Lenke til kommentar

Vann er suverent, det. På den forrige arbeidsplassen min, et meieri, hendte det rett som det var at en og annen laptop fikk både melk, ymse etsende vaskemiddel og annet snask innabords. Vi fjernet alt løst utstyr slik som batteri, CD-ROM, HD og eventuelt annet krimskrams, og ga den en solid omgang med vannslangen. Etter å ha tørket et par dager var den god som ny. :yes:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...