Gå til innhold

Jeg trenger hjelp med og gå ned i vekt


Anbefalte innlegg

hej jeg lurer på er det noen øvelser jeg kan ta eller noe lignende jeg kan gjøre for og gå ned i vekt? har tenkt til og skaffe med medlemskp op et trenings studio men ekke sikker på hvilke øvelser som jeg kan ta for og gå ned i vekt :p kan noen hjelpe meg?

 

 

Takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan vel ta pus og situps, men skal du gå ned i vekt må du nok løpe og trene diverse muskelgrupper.

skal du begynne på treningstudio kan du bruke min trenings plan

 

planen er for å klare kravene ved befalskolen.

 

utholdenhetstrening:

repetisjon: ta så mange du klarer

 

jogg 20-30 minutter med en fin hastighet

ro-maskin: ro 2-3 km

step-maskin: 15 minutter

roing på en maskin (vet ikke navnet på maskinen), du sitter på den og bruker armene for å trekke tilbake vekter.

sit-up på en ball, len deg langt tilbake og strek deg opp slik at nedre rygg bare er borti ballen

ryggstrekk: så mange vekter du klarer

 

 

styrketrening

repetisjon: ta så mange du klarer

 

knebøy i smith-stativ

kroppsheving til øret

horisontal kroppsheving

push-up på en ball (ta føttene oppå ballen og len deg så langt fram at bare nederste delen av føttene børerer ballen og press deg opp og ned)

stå rett og bruk en vektstang med passe vekter og plasser albuen ved kroppen og hold de der under øvelsen mens du tar å løfter stangen fra knærne til brystkassen (ikke rett opp og ned men i en bue)

liggende triceps press (ta en liten vekt for en hand, legg deg ned på et stativ eller et bord og plasser deg ytterst la hendene falle utfor mens du tar vekten i begge hendene og løfter den opp og ned.

sit-up på en ball

liggende benløft med ball

løp så fort du kan i fire minutter

 

 

dette er min plan, jeg beklager at jeg skriver så tungt men er klarerer ikke helt å forklare, kan prøve å ta bilde av planen min hvis dette er uforståelig.

Lenke til kommentar
du kan vel ta pus og situps, men skal du gå ned i vekt må du nok løpe og trene diverse muskelgrupper.

skal du begynne på treningstudio kan du bruke min trenings plan

 

planen er for å klare kravene ved befalskolen.

 

utholdenhetstrening:

repetisjon: ta så mange du klarer

 

jogg 20-30 minutter med en fin hastighet

ro-maskin: ro 2-3 km

step-maskin: 15 minutter

roing på en maskin (vet ikke navnet på maskinen), du sitter på den og bruker armene for å trekke tilbake vekter.

sit-up på en ball, len deg langt tilbake og strek deg opp slik at nedre rygg bare er borti ballen

ryggstrekk: så mange vekter du klarer

 

 

styrketrening

repetisjon: ta så mange du klarer

 

knebøy i smith-stativ

kroppsheving til øret

horisontal kroppsheving

push-up på en ball (ta føttene oppå ballen og len deg så langt fram at bare nederste delen av føttene børerer ballen og press deg opp og ned)

stå rett og bruk en vektstang med passe vekter og plasser albuen ved kroppen og hold de der under øvelsen mens du tar å løfter stangen fra knærne til brystkassen (ikke rett opp og ned men i en bue)

liggende triceps press (ta en liten vekt for en hand, legg deg ned på et stativ eller et bord og plasser deg ytterst la hendene falle utfor mens du tar vekten i begge hendene og løfter den opp og ned.

sit-up på en ball

liggende benløft med ball

løp så fort du kan i fire minutter

 

 

dette er min plan, jeg beklager at jeg skriver så tungt men er klarerer ikke helt å forklare, kan prøve å ta bilde av planen min hvis dette er uforståelig.

 

 

 

okay ville vært bra med et bildet av planen eller noe :p

Lenke til kommentar

Sorry mac, ole marius, den planen der ville jeg aldri i verden fulgt og langt mindre anbefalt.... minner om noe som en inkompetent treningsveileder har funnet opp som mosjon for ei 80 år gammel dame/mann..

 

Til trådstarter: Som nevnt 100 000 millioner ganger her, så er tingen å ligge i kcl underskudd, spiser du mindre enn du forbrenner så blir du tynnere, like elementært som tyngdekraften... Så lenge du beveger deg (og til og med når du ligger å slapper av) så forbrenner kroppen kcl...jo mer du trener jo mer kcl underskudd får du ergo mer vekt mister du...

 

og hvis du skal legge opp ett treningsprogam, så vær så snill og putt inn baseøvelser, det fungerer tilog med og bare kjøre baseøvelser og kanskje legge noen småøvelser til, for å ta gruppene som ikke er fullt så utsatt pøå baseøvelsne..

Lenke til kommentar
det går jo ant, men i stativet så kan du slenge på 50kg slik at det blir jævlig tungt og øker effekten istedenfor å bare bruke vanlig knebøy

du tuller nå ikkesant?

 

 

til trådstarter: her er et bra begynnerprogram: http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beg...aining-program/

 

får å gå ned i vekt må du som nevnt ligge i kcal underskudd. altså du må bruke mer energi enn du spiser. dette oppn¨r du ved å trene hyppigere og spise mindre kcal.

 

for å bygge muskler må du ligge i kcal overskudd, altså du må bruke mindre enn du spiser slik at kroppen har overskudd til å bygge muskler med.

 

som du sikkert skjønner er det vanskelig å gå ned i vekt og bygge muskler effektivt samtidlig. om du føler du vil gå ned i vekt først så gjør du det, ingen grunn til å ikke trene styrke samtilig. om du vil få muskler før fettet skal bort er det bare å spise godt og trene hardt.

 

lykke til

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
det går jo ant, men i stativet så kan du slenge på 50kg slik at det blir jævlig tungt og øker effekten istedenfor å bare bruke vanlig knebøy

 

 

når skal folk begynne å skjønne at frivekter er det beste alternativet OM man får inn teknikk?

 

du skjønner vel selv at øvelsen blir veldig låst i smith`en.... ellers syns jeg bare synd på deg...

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...