Gå til innhold

Trenger hjelp nå, desperat!


Anbefalte innlegg

Sitter her og bygger en pc, har skikkelig noian for å ødelegge noe.

CPU'en gikk greit, men rambrikkene plager meg skikkelig, de er harde som F, tør ikke bruke makt, er det normalt at de er så harde?

Jeg har låst opp dimmene, så det skal jo egentlig bare være å trykke dem nedi... ?

Og en annen ting, HD'en min må stå halveis ut av brønnen sin for at jeg skal få skrudd den på plass, har prøvd flere brønner men skruehullene forsvinner hvis jeg dytter den HD'en helt inn...

Og hvor mange skruer skal jeg egentlig bruke for å sette fast hovedkortet? Det er mange av hullene som ikke vil feste seg med skruer fordi skruehullene er for langt nede i kabinettet...

Ah, hadde gleda meg til å bygge pc, seff måtte noe skje... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, rambrikkene er noen jævler. Det samme med PCI/AGP-kortene når de er nye. Klem til, bare pass på at det er rett vei.

 

Ja, i Neon-kabinettet står harddisken 'halvveis' ute. Så lenge du får festet alle fire skruene, er ikke det et problem.

 

Du skal skru i alle hullene som passer. Husk du må kose litt med hovedkortplasseringen for å (al)ligne opp hull og festepunkt. Du får ikke benyttet alle hullene i kabinettet, og muligens ikke alle hullene i hovedkortet. Jeg tror jeg ikke fikk festet ett eller to hk-hull på faderens pc, samme kabinett og Abit-hk.

Lenke til kommentar

Ahhhhh ramen er sykt hard å presse ned, dette må jo gå galt, har lest flere guider på å montere ram nå, har gjort alt, men den er fortsatt for hard, har skikkelig noian for å ødelegge noe, seriøst, er dette normalt??

Skal jeg bare bruke hele kroppsvekten min? det kan da ikke være safe...

Lenke til kommentar

Dobbelsjekk at du ikke prøver å trøkke ned ram'en feil vei. ;-)

Press ned brikka på den ene siden først og "skjær" brikka på plass.

Det pleier å være vanskelig første gangen.

 

Blir det skikkelig bøy i printet når du trøkker kan det hjelpe å skru ut hovedkortet og legge det på et flatt undelag.

Lenke til kommentar

ok, nå er jeg i siget her... fått på plass det meste av kort og brikker og cd-roms osv... nå mangler bare IDE kablene og strøm kablene, pluss en del andre små ledninger med 2 og 3 pins kontakter, noe jeg kommer til å slite deluxe med...

Flere som har samme hovedkort og kabinett som meg og vil hjelpe til med å forklare hvor jeg skal stappe alle kontaktene som er med i kabinettet?

Lenke til kommentar

Det er vel LEDene som du sliter med da? De som skal festes på HK fra kabinettet.

 

Se i hovedkortmanualen. Det skal være et bilde om hvordan de skal festes. Vet ASUS har et eget plastark i tillegg til mauelen som gjør det sinnsykt lett. Jeg tar aldri å fester PC speaker LED'en. Den irriterer meg mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Sliter litt med CPU cifta nå, har tatt på kjølepasta og skal feste vifta, men de festene på socket a er sinnsvakt harde, mister taket hver gang, tør ikke presse for hardt heller, noen som har noen råd?

 

Ehm, er ikke helt sikker på hva du har gjort, men utfra foregående poster virker det som om du monterte hovedkortet i kabinettet først.

 

Det er mye enklere å montere rambrikker og cpu+vifte på forhånd, da, men pytt pytt.

 

Ellers pleier jeg å bruke to skrutrekkere når jeg monterer cpu-vifter - en litt kraftig for å presse klipset ned- og utover, og en mindre for å skvise klipset inn under festet når det er i posisjon. Det pleier å ta noen forsøk (jeg er en fordømt klossmajor), men det har alltid funket.

Lenke til kommentar

Hovedkortet sitter ikke på utrekkbart brett heller i den kassa.

Har du "fri tilgang" hvis du skrur av topplokket?

Skru isåfall ut PSU.

Hekt kjøleren på innerst først. Ytterst på hovedkortet er det litt færre komponenter å krasje i. Også kan du "legge an" mot underlaget.

Lenke til kommentar

Ok, nå er vel det meste fiksa her tenker jeg, fikk festa vifta, spøts om det var nok kjølepasta med tanke på at mye ble tatt vekk med alle forsøkene jeg gjorde...

Glemte seff å montere temp sensoren ved siden av cpu core da, får se om jeg får glidd den under heatsinken eller no.

Uansett, har bare noen små ledninger til LED's og sånn igjen nå, tar det i morra tenker jeg, er trøtt, takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...