Gå til innhold

N-Force fra Nvidia - Erfaringer


Zamoht

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å sette opp nytt sytem..

 

Har noen erfaringer med Nforce chipsettet?

 

Dette virker interresant siden skjermkort, lydkort og nettverkskort er integrert.

 

Noen som har benchmarks på dette chipsettet vs via KT266A og AMD 760?

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Zamoht på 2002-01-13 16:00 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Zamoht på 2002-01-13 16:01 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg spør er fordi denne pc'n skal settes opp som hjemmepc for en familie.

Den skal hovedsakelig brukes til kontor applikasjoner, men kanskje ungene skal spille litt spill ala flåklypa osv.

Med skjermkort, nettverkskort og lydkort integrert kan prisen på datamaskinen presses ned..

Og jeg regner med at det blir mindre krøll med konflikter mellom tillegskort da de faktisk er bygd for å fungere sammen.

 

Ytelse er ikke det viktigste her.. men jeg vil ha brukererfaringer..

 

I tilleg ser det ut til at dette chipsettet er fremtidsrettet og har gode muligheter for oppgradering..

Lenke til kommentar

Jeg har mekket en Nforce pc til damen, MSI sitt kort!

 

Er ok å sitte opp, du har ikke så mange innstilinger i bios på minne og slikt, men det holder, siden du sikkert ikke skal overklokke PC-en!

 

Anbefaler det å kjøpe en T-bird eller AthlonXP prosessor da minne ytelsen er mye bedre med en 133fsb cpu! Også kjøp to stk minnebrikker da du får 'dual-channel?' minne ytelse!?

 

Får ca 2000 i 3dmarks med MSI sine drivere. Installerte Nvidia sine referanse drivere og får nå ca 2200+ med en 1200 t-bird!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...