Gå til innhold

Ny bærbar, Zepto Nox A15 bra valg?


Anbefalte innlegg

Skal ha ny bærbar til skole start. kommer til å bli brukt for det meste kun til skole, film og spill. Hva synes dere om specsa under? noe jeg bør forandre? Noe negativt me zepto generelt, service og kundebehandling?

 

Zepto Nox A15

4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ

Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)

DVD-RW / CD-RW SATA

Keyboard Orion/Nox NO BLACK

WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3

Intel C2 DUO T9300 2,53 GHz 800MHz 6MB

200GB 7200rpm SATA Hårddisk

Nox/Orion 6 Cell

Intel Turbo Memory2 (2GB HMC)

Endret av Balleknekkern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt på den samme selv, med følgende forsjeller

 

9 Cell Nox/Orion black

Service

KvikREP 2 år

 

Jeg vil ha 9Celler batteri som gir mer strøm på skolebenken og KvikREP da det er virkelig ille å vente i lengdet hvis noe skulle skje som man ikke kan fikse selv.

Forsikringen ser jeg bort i fra, da NITO har fin student forsikring som dekker slik.

Lenke til kommentar

Har tittet mye på denne modellen selv i det siste. Vurderer å gå til innkjøp av en laptop før skolestart (vg2 medier og komunikasjon, så blir til bruke til adobe progs osv)

 

Det er jo en relativt bra laptopp for den prisen. Så litt på den Znote laptoppen først for 5k, men ytelsen er vesentlig bedre på Nox-en.

 

Skal jeg ha Nox-en går jeg også for 9-cells batteri for å få maksimal battertid.

 

For jeg spørre hvilket opperativssytem du skal ha til den? Husk at med WinXP får du ikke utnyttet all den rammen du har valgt.

 

Noen som har erfaringer med denne?

- Er det HDMI-utgang på den?

- Hvordan funger fingerprint-funksjonen?

- Hvordan er skjermen i forhold til bildekontrast og hvilket kontrastforhold har den?

Lenke til kommentar

Vista er ikke noe flinkere å utnytte minne enn hva WinXP er.

Begge vil vise en minnekapasitet på rundt 3,2gb, ikke 4gb. Noe av den "tapte" kapasiteten holdes av til skjermkort kan jeg tenke meg.

Standard Vista/XP foreløpig er 32-bit

 

Du trenger 64-bit Vista/XP for å utnytte mer enn 4gb minne.

 

Men tilbake til topic :p

 

Har vurdert denne laptopen selv.

Det står mellom denne og Dell's XPS1530.

Valget er ikke enkelt

Endret av Janfrode84
Lenke til kommentar

hvordan er det og drasse runt på en 15.4 tommer skjerm på 2.7 kilo vs en

14 tommer på 2.4 kilo

vil man merke mere pga skjermen er større?

 

 

Vista er ikke noe flinkere å utnytte minne enn hva WinXP er.

Begge vil vise en minnekapasitet på rundt 3,2gb, ikke 4gb. Noe av den "tapte" kapasiteten holdes av til skjermkort kan jeg tenke meg.

Standard Vista/XP foreløpig er 32-bit

 

Du trenger 64-bit Vista/XP for å utnytte mer enn 4gb minne.

 

Men tilbake til topic :p

 

Har vurdert denne laptopen selv.

Det står mellom denne og Dell's XPS1530.

Valget er ikke enkelt

Lenke til kommentar
håper den er noe tess. skal bestille den idag. den skal brukes til tung 3d-modellering, samt programmering. skal ha 2,2ghz prosessor, ikke noe turbominne og 9cellers batteri.

 

Når man jobber med tung 3d modifisering og programmering som du sier, hvor ofte jobber du uten strøm da?

 

Vær obmerksom på at 9-cells batteriet vil stikke ett par cm. ut bak laptoppen, iom. at batteriet er fysisk større.

 

Går for 2.2 ghz cpu'en jeg og btw ;)

Vil anbefale minimum 2GB minne om du skal drive litt med 3d :)

Lenke til kommentar

skal ha 4gb minne (2x2 som trådstarter). jeg vil ikke _bare_ bruke den til slikt arbeid. vil også benytte den til å ta notater på forelesninger o.s.v. 9cellers batteriet er dessuten ganske billig.

 

meeeeeeeen nå er jeg plutselig skeptisk til hele greia. fikk nettopp en mail hvor det stod at Zepto har hatt mange klager på at dette nettverkskortet deres ikke er støttet av noen operativsystem med Linux. de har fått det til selv med Ubuntu, påstår dem, men øhm... ingen av kundene har fått det til :p

 

håper bare de kan tilby meg å putte inn et Intelkort istedet :)

 

 

edit:

wow. de la til Intel Pro/Wireless 4965AGN 300Mbit for meg. sweet. problem solved :p

Endret av indietrash
Lenke til kommentar
skal ha 4gb minne (2x2 som trådstarter). jeg vil ikke _bare_ bruke den til slikt arbeid. vil også benytte den til å ta notater på forelesninger o.s.v. 9cellers batteriet er dessuten ganske billig.

 

meeeeeeeen nå er jeg plutselig skeptisk til hele greia. fikk nettopp en mail hvor det stod at Zepto har hatt mange klager på at dette nettverkskortet deres ikke er støttet av noen operativsystem med Linux. de har fått det til selv med Ubuntu, påstår dem, men øhm... ingen av kundene har fått det til :p

 

håper bare de kan tilby meg å putte inn et Intelkort istedet :)

 

 

edit:

wow. de la til Intel Pro/Wireless 4965AGN 300Mbit for meg. sweet. problem solved :p

 

Hvem bruker ubuntu anyway? :!:

Lenke til kommentar

Er heller ikke noe stor fan av Linux da jeg synes det er litt for firkantet og ikke har støtte for programmer og spill i så stor grad som Windows. Ser de har lagt til Intell kortet som et offisielt valg nå, herlig jobba ;)

 

Selv har jeg bestilt en Nox som jeg får i slutten av måneden, og den skal kjøre gode, gamle WinXP vell og merke :)

Lenke til kommentar
Er heller ikke noe stor fan av Linux da jeg synes det er litt for firkantet og ikke har støtte for programmer og spill i så stor grad som Windows. Ser de har lagt til Intell kortet som et offisielt valg nå, herlig jobba ;)

 

i fare for å komme litt off-topic her,

hva mener du med firkantet? og Linux støtter alle program og spill. om programmene og spillene støtter Linux er en annen sak. personlig kjører jeg ingen programmer eller spill som ikke støtter Linux, så jeg har ingen problemer.

Lenke til kommentar
Er heller ikke noe stor fan av Linux da jeg synes det er litt for firkantet og ikke har støtte for programmer og spill i så stor grad som Windows. Ser de har lagt til Intell kortet som et offisielt valg nå, herlig jobba ;)

 

i fare for å komme litt off-topic her,

hva mener du med firkantet? og Linux støtter alle program og spill. om programmene og spillene støtter Linux er en annen sak. personlig kjører jeg ingen programmer eller spill som ikke støtter Linux, så jeg har ingen problemer.

 

Når man tenker på at Linux-programvaren er generelt enklere og skal være med "stabilt" som f.eks mac så tror jeg det er fler programmer og spill som er kompatible med Windows enn Linux. Det er en grund til at flertallet idag bruker Windows framfor Linux, det kan du bare ikke si noe på...Eller, hva mener du er grunnen til det? Har ikke testet Linux selv, så skal ikke bedømme det etter hva jeg har hørt eller lest, men jeg har arbeidet i Windows lenge og kommer garantert til å gjøre det en god stund fremover også!

 

 

Skal få slengt ut noen bilder og litt erfaringer når den er i hus, naturligvis ;)

Lenke til kommentar

grunnen til at flere bruker Windows enn GNU/Linux er vel for det meste på grunn av Micro$ofts dyktige markedsføring og generelle voldtekt av markedet. det er jo en kjent sak at de aldri har bidratt med noe. Micro$oft har tross alt aldri skapt noe nytt (kanskje bortsett fra Altair BASIC interpreteren deres).

Lenke til kommentar
Er heller ikke noe stor fan av Linux da jeg synes det er litt for firkantet og ikke har støtte for programmer og spill i så stor grad som Windows. Ser de har lagt til Intell kortet som et offisielt valg nå, herlig jobba ;)

 

Selv har jeg bestilt en Nox som jeg får i slutten av måneden, og den skal kjøre gode, gamle WinXP vell og merke :)

 

Håper du kan legge ut noen erfaringer av selve kvalitetsfølelsen på maskinen, hadde likt å hørt fra noen som hadde tafset :love: på den, og ikke er selger, før eventuell innkjøp.

 

Slik jeg forstod det skulle hele chassiet være i aluminium?? ARC. Noen som har noen erfarring med denne type chassi.?

Er forresten MXM II plattformen de bruker i følge 3 teknikkere hos Zepto.

 

 

 

MXM-I is designed for entry-level notebooks, MXM-II for medium form factors with somewhat higher performance, and MXM-III is designed for high-performance systems. MXM-I and MXM-II slots were also designed with the same thermal considerations in mind, but MXM-III slots will be equipped with beefier cooling solutions. At a maximum of 35W for an MXM-III slot, we obviously won't be seeing the power-hungry GeForce 6800 Ultra populating an MXM module anytime soon, but NVIDIA did tell us that this initiative will facilitate the introduction of their GeForce Go 6 Series of mobile GPUs derived from the NV40 architecture.

 

Lenke til kommentar

Har også sett på denne PC'en og har kommet frem til følgende:

 

 

4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ

320GB 5400rpm SATA Harddisk

Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)

DVD-RW / CD-RW SATA

Keyboard Orion/Nox NO BLACK

Nox/Orion 6 Cell

Miljøavgift Bærbar

WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3

Microsoft® Windows Vista Home Basic 64bit - NO

Intel C2 DUO P8400 – 2,26Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts

 

Hvor mye blir frakten på? Er dette et bra oppsett? Er prossesoren god nok? Og bør jeg velge Vista 64bit eller 32bit? Skal brukes til bla. gameing.

Lenke til kommentar
Har også sett på denne PC'en og har kommet frem til følgende:

 

 

4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ

320GB 5400rpm SATA Harddisk

Zepto Zpro2 N-Standard (NBG)

DVD-RW / CD-RW SATA

Keyboard Orion/Nox NO BLACK

Nox/Orion 6 Cell

Miljøavgift Bærbar

WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3

Microsoft® Windows Vista Home Basic 64bit - NO

Intel C2 DUO P8400 – 2,26Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts

 

Hvor mye blir frakten på? Er dette et bra oppsett? Er prossesoren god nok? Og bør jeg velge Vista 64bit eller 32bit? Skal brukes til bla. gameing.

 

Det følger vell med en lader til pcen? :p

 

Er det stor skjerm på den? Står jo ikke.

Endret av Odyssevs
Lenke til kommentar
Det satt jeg også å lurte på om det var lader. Men skjermen er 15.4"

 

Det skal følge med lader med Zepo sine maskiner, man kan velge å ta med en ekstra lader i konfiguratoren.

 

Skal du ha windows til å finne mer en CA 3,3Gb ram må du ha 64bits windows.

 

Personlig ble jeg litt i tvil da jeg så at i går la multicom.no ut to nye 15,4" med nesten samme og bedre specs. Feks nye Compal JHL90+ som med denne konfig under kommer på under 14.000

Har også 9600 skjermkortet, men jeg synes den ser litt "plastikk" ut på bildene.

 

- 15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

- INTEL CORE 2 DUO T9600 2.8GHZ 1066MHz FSB 6MB cache 35W

- 250GB SATA 7200RPM 2.5"

- 4GB DDR2 SO-Dimm 800Mhz (2x2GB)

- Standard DVD-brenner (SuperMulti)

- Intel® Turbo Memory 2GB (kun sammen med Windows Vista, fungerer ikke med Windows XP)

- Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon

- 9-cellers batteri XL (ekstra kapasitet), 7200mAh

- MICROSOFT Windows Vista Ultimate 64-bit, norsk

 

Men driter du penger og skal koste på deg ultimate gamer laptopen i Norge på 15,4" så har de også Kunshan M860. med top konfig koster den 22 743.

 

- 15.4" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare)

- INTEL CORE 2 DUO T9600 2.8GHZ 1066MHz 6MB cache 35W

- 320GB SATA 7200RPM 2.5"

- 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

- NVIDIA® GeForce® 8800M GTX 512MB DDR3 skjermkort

- DVD-brenner som også leser BluRay plater

- Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon

- Intel® Turbo Memory 2GB (kun sammen med Windows Vista, fungerer ikke med Windows XP)

- MICROSOFT Windows Vista Ultimate 64-bit, norsk OEM

Endret av Recnoss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...