Gå til innhold

Ny bærbar, Zepto Nox A15 bra valg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå kommer det jo ann på hva slags strøm alternativ du har satt den på. Har du satt den på full guffe, så skal den gå maks hele tiden, mens hvis du har har satt den på batteri så klokker den seg opp og ned ved behov.

 

Når det gjelder skjermkortet så vet jeg ikke hva som sitter i den maskinen. Men jeg har en Asus G1S med 8600 skjermkortet. Der har de aller fleste som har det skjermkortet og den pcen har temperatur på 75 grader ved oppstart og idle. Det er pga dårlig kjøling, Nvidia har problemer med de skjermkortene.

 

Du får automatisk dårlig batteritid hvis du har en bærbar med ganske brukbart skjermkort.

 

og behovet skifter 70-80 ganger i minuttet? tviler. maskinen jeg nå har bestillt (fra Multicom) har ikke temperatur på skjermkortet sammenlignet med Zeptoen. med et for-strømsparing alternativ overlevde maskinen i maks to timer. den laptopen jeg nå får overlever 4,5 timer (3 timer om du har 6-cellers batteri). og da arbeides det. Zeptoen varte i 2 timer... med lokket igjen.

Lenke til kommentar
gratulerer! håper du får like godt inntrykk av laptopen som jeg fikk=) Eneste jeg syns er jævlig dumt er vifta.:/ den går i 5 sekunder, stopper i 5 sekunder og går 5 sekunder igjen, hele tiden:(

 

Er dette vanlig med PC-er fra Zepto, eller er maskinene vanligvis stille?

Lenke til kommentar
Etter mye banning og feiling, gikk det endelig. Tydelig at pcen gikk lei av å krangle med meg. Det verste av alt var at jeg ikke gjorde noe anderledes for at det plutselig skulle fungere :wallbash:

 

Har samme problemet, fikk Nox`n min i dag, men bare bluescreen når jeg forsøker å installer windows.... Får melding i Vista nå om at jeg ikke kan installer windows på disken fordi den er av GPT partisjon.... :hmm: Noen som hvet hva dette er??

Lenke til kommentar

når du skal velge partisjon trykk "sjift + f10 eller f11 (husker ikke hvilken) åså skriver du "diskpart" i commando vinduet, etter det så skriver du "select disk 0" og etter det igjen "clean" og "exit" og etter det igjen så trykker du refresh, disken vil da sansyneligvis være ntfs

beklager, mega dårlig formulert setning:P

Endret av Balleknekkern
Lenke til kommentar

Hadde NTFS partisjoner, det som var så rart, og disk kontrolleren sto ikke til IDE. Endte opp med at jeg Installerte XP på maskinen. Skal prøve det du skrev der i den fin fine setningen din neste gang jeg formaterer.

Men et par spørsmål om det du skrev.

 

1: Trykke Shift + F10 (F11) inne i setup`n etter inntasting av CD-Key, (der du velger partisjon og kan gå inn i diskbehandlingen) Så kommer det opp en command prompt der jeg fyller ut det du har skrevet.

2: Hva er det jeg egentlig gjør da? Formaterer disken til NTFS på et lavere nivå en GUI

 

 

Zepto sitt svar på dette problemet var (etter 25 minutter vente kø på tlf) at jeg måtte sende maskinen tilbake, og skulle sende en mail til en fyr og så laget han en ekspress ordre eller noe på den, Kom en BIOS oppdatering om 2 uker men skulle slippe å vente på den. Dette var fredag. Ikke hørt noe enda, Skrev i mailen om problemet og at jeg ikke ville sende den inn uten videre da dette sannsynlig vis var en BIOS eller PEBCAK feil, men at jeg ønsket svart ang hva som kunne være feil og om det var noe jeg kunne prøve for å få det til.. ( Noe alla det Indietrash og Ballekenern skrev)

 

Heldig vis har jeg fått inn XP, ellers hadde jeg vært temmelig forbannet nå.

PS. Fikk 5 % Student rabatt i følge selger hos Zepto etter telefonsamtale, men PC`n var allerede fakturert så skulle overføre til konto. Kan være kjekt å spørre hvis noe av dere er studenter ;)

Lenke til kommentar

Dæven at jeg ikke spurte om det å få student rabbat:'( men da jeg instalerte, for en eller annen grunn så fungerte det etter mange forsøk med akkurat samme instillingene, endte opp med bluescreen hver gang og plutselig fungerte det:D men den ene gangen ville ikke maskinen av, uansett hva jeg gjorde, så jeg tok ut batteriet, og det medførte at hele bios bildet ble helt "herpa" :hrm:

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som har kjøpt med 9 cellers batteri?

Bestilte og i følge pakksedelen skal jeg ha fått det, men batteri tid i XP ca 1,5Timer.

Det som gjør at jeg tviler på om det er 9 celler, er at både DELL og Compall sine 9 cellers batterier stikker litt ut bak på laptopene dems, batteriet mitt passer inn i chassi på Nox`n.

 

Noen av dere som har 9 Celler?? Hvordan sitter 6 celler?

Lenke til kommentar

Jeg har ca samme batteritid hos meg også med 6-celler.

 

Asbjørn2 skrev på side 5 at han ikke fikk startet noen spill før han lastet ned noen drivere e.l, så funka det. Jeg tror jeg sliter med samme problem. Har installert DirectX men får allikevel melding fra noen spill om at det ikke finnes. Noen som har en ide om hvilke drivere e.l. Asbjørn2 snakket om?

 

Jeg har også litt småproblemer her og der med min maskin. Feks så skjer det ca 1 av 3 ganger at maskinen/vista skal konfigurere segselv og bruker lang tid på å utføre 3 trinn ved avluttning og oppstart. Hvis noen synser noe om dette så tar jeg veldig gjerne imot tanker.

 

-Jan Erik

Lenke til kommentar

Mail i fra Zepto.

OMG.....

"

Hei Erik

 

GPT er en ny form for partion, som støtter større partisjoner, men det er et problem med denne form for partisjon, som gjør at det er vanskelig å få installert et operativ system.

 

Den eneste løsningen jeg har desverre, er å ta maskinen inn til oss igjen, og skifte harddisken til en som IKKE har GPT partisjon..

 

Jeg lager en retur sak på deg, og får sendt maskinen tilbake til deg så hurtig så mulig..

 

"

Lenke til kommentar

Bestemte meg for å gi dem en sjanse til å fikse det, sendte maskinene inn med UPS i går, så får vi se hva som skjer. hvis jeg skulle få det tilbake senere en de 2 arbeidsdagene fra det mottar den, eller at fortsatt ikke får installer vista, eller at det fortsatt er et 6 cellers batteri, da får de nok en ganske så uhyggelig telefon. Men håper de klarer å gjøre jobben sin å fikse det. Alle kan jo gjøre feil. Men venter i spenning... Skal bli intresangt å gi karakter til zepto i butikkguiden. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...