Gå til innhold

Spillkonsollens forbannelse!!!!!


Kenny000

Anbefalte innlegg

Problemet / forbannelsen til PS2 eller spillkonsoller generelt er når de blir laget, er grafikken god, men husk at PS2 gikk vel i produksjon for minst 1 1/2 år siden. Hvor mye er skjedd siden det i spillverdenen? GF3 og ATI 8500 er bare stikkord. Så det er ikke så rar at grfikken til GTA3 ikke er av den beste folk har sett. HAdde derimot spillet kommet ut for et år siden, ville folk vært ganske så imponert.

 

En annen faktor som spiller inn, er det faktum at TV'er ikke kan ha de høyeste oppløsninger. Sitter du deg nærm en TV, ser du ganske uklart. En PC monitor har mange mange fler DPI, som gir mye skarpere bilde. Dette er også grunnen til at de koster en god del mer også!

 

ALle disse faktorene blandet sammen kan man konkludere med at forbannelsen til spillkonsoller er at de blir utdatert innen de når (det norske) markedet.

 

XboX er jo ikke dårlig grafikk på. Bygger ikke den på GF3 teknologi? Tror dere XboX har god grafikk innen den kommer på markedet? Hva om et år? Synes der da at grfikken er like god?

 

Fordelen med PC, er at man får tak i den beste teknologien per dags dato og kan oppgradere etterhvert. I spillkonsollens verden, kan man ikke gjøre annet enn å vente på neste utgave av produktet.

 

 

Hva tenker dere om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Whiiii, eg som trudde det vare bere meg som meinte dette :smile:

Kvar gong eg gjev litt peppar til PS2 så får eg overhøvling av folk som meiner at den har suveren grafikk bla bla..

 

Men eg har sjeldan vore så skuffa som da eg prøvde PS2 og GT3, såg ikkje bra ut i det heile.

Det kan jo hende at naboen min har ein *elendig* tv, men likevel..

 

Xboxen er nok feit den, men tv'en set etter mi meining store avgrensingar på kor bra den kan bli.

 

HDTV - kom til meg!

Lenke til kommentar

neimen tenk litt på prisen da! en konsoll koster jo en brøkdel av hva en datamaskin med samme ytelse koster. jeg spiller fortsatt nintendo64, spiller kongespillet conker bad fur day. jeg er ikke sånn grafikkfrik som må ha over 1600 oppløsninger, all grafikk i high og anti aliasing på 4 ganger. har gf2mx200 på maskinen og kan kjøre fint max payne, cs, starcraft og ellers alle spill.

en konsoll koster kun 3-4 tusen, som er omtrent det same som et gf3ti500. grafikken ER fortsatt sinnsykt god på ps2, har du ikke spilt tekken tag?

er du helt grafikkfrik som måler spillene i grafikk så kan du jo selfølgelige bruke sånn 15000 på en superspillmaskin med gf3 og 500 mb rdram osv.

men, det har vel du som startet topicen allerede gjort...

Lenke til kommentar

Jauda, spelte faktisk Tekken Tag i går, ein halvtimes tid.

Ikkje spesielt bra grafikk, men det er vel tv'en som er flaskehalsen.

 

Og ja, eg er ein av dei som synes det er viktig med høg oppløysing og pen grafikk.

Andre er ikkje like nøye på det, men er kun opptekne av spelbarheita, og det må dei da få lov til.

 

Men eg får problem når eg får huda full av kjeft av folk som meiner at PS2 har betre grafikk enn alt anna. BS.

 

Det med prisen er sjølvsagt eit bra poeng, men på den andre sida så har eg uansett bruk for ein bra PC, så kan eg like godt ha eit godt grafikkort i den.

Men hadde eg ikkje hatt bruk for ein bra PC så hadde det jo vore galskap å bruke 20000 på den istaden for 3000 på ein konsoll.

Lenke til kommentar

Jeg har en ps2, er storfornøyd. Når det er grafikken som er dårlig er det ikke ps2'ens skyld, det er ofte fordi utgiveren ikke har giddi og gjort skikkelig "arbeid", jeg har spillt mange ps2 spill som har like elendig grafikk som et p2x spill!!!

 

Grunnen til at det er "litt" dårlig grafikk på gta3 er at, herregud, trenger jeg si det?? 50 biler, masse mennesker og en gigant by i 3d!!

 

Metal gear solid 2, der har du grafikk som du aldri har sett på en pc noen gang!!!!

 

Tekken 4, og masse spill som kommer om ei liten stønd, 1 mnd ca......

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-14 12:02, sfougner skrev:


Metal gear solid 2, der har du grafikk som du aldri har sett på en pc noen gang!!!!



 

Ikke sett maken til? Jeg har sett MGS2. Vet at grafikken der er utrolig bra, men uansett hvordan man snur og vende på det vil grafikken til PC'er ligge hakket foran konsoller.

 

God PC maskin til spill koster mer, men er bedre!

 

Må jeg virkelig nevne Unreal 2 som eksempel på grafikk som overgår MGS2?

 

Ta en titt på denne linken du:

http://gamespot.com/gamespot/filters/produ...72314-2,00.html

 

Ser ut til at linken ble litt ødelagt, kopier og lim inn! :lol:

 

 

 

_________________

AMD T-bird 1.33 GHz :smile:

MSI K7T- Raid Pro

Kingston 256 MB DDR RAM

MSI GeForce3 64MB DDR RAM :smile:

ViewSonic p95f Perfect Flat 19" :grin:

Chieftech kabinett :cool:

Mouseman Dual Optical mouse :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-01-14 16:34 ]

Lenke til kommentar

For å sammenligne konsoll med pc hvorfor ikke se fks. "Medal of honor:allied assault" på tv ved å bruke:

 

640x480 i oppløysning

via et geforce2pro64mb etc.. med tv-ut alle effekter på max(amd1.4Ghz/winxp system).

 

Eller lignende system for den del så skal man fort se at pc'en rocker noe sjukt !

 

Eg fekk meg i hvert fall en aha opplevelse da eg såg det hos min bror.

 

Ps.dette kommer fra en som har sett wave racer og star wars spillet på gamecube som for øvrig også rocker:)

Lenke til kommentar

det beste med spillkonsollen er vel lite eller ingen problemer med kræsj ol..(hadde vært gut om pc'en hadde vært så stabil).

og de er jo mye billigere enn en pc.

 

men som nevnt er jo pc bedre i og med at den kan oppgraderes i hardwareprogrammvare og kan brukest til mye mere enn bare spilling...

 

 

så jeg sier bare: GO PC...

Lenke til kommentar

Dere må ikke glemme at PC'en kan brukes til andre ting en bare spill.. Wops.. Sa jeg det høyt?

 

Likevel må jeg innrømme at jeg har vært hekta på et konsoll-spill. Var på ferie i noen uker uten pc, og noen hadde da Zelda der.. Fysj og fysj. I nøden spiser fanden fluer. :wink:

Lenke til kommentar

Konsoll er da bare kos.

 

Jeg har både en gammel Playstation og en DreamCast stående, og ja, grafikken på PSX stinker i de fleste spill. Den er jo tross alt eldgammel! Men så er det sånn at det er mange veldig gode spill på playstation som ikke finnes på PC... Joda, vet om Bleem! kjøpte det faktisk fra USA med en gang de lanserte det, men det fungerer ikke på alle psx spill :sad:

 

DreamCast er en helt annen ting derimot, glimrende grafikk, iallfall med tanke på hva den vises på! Mengder av kjempe bra spill som ikke finnes til PC, en perfekt kontroller og masse morro. Noe av det mest tragiske som skjedde i fjor var at SEGA bestemte seg for å kutte ut DC!

 

Synes det er helt latterlig å drive å rakke ned på konsoller ved en hver anledning. Jeg spiller soleklart mest PC-spill, men så må det konsoll til innimellom for å fylle ande spill behov enn FPS og racing!

 

Ikke diss det du ikke kjenner, og husk at PC og konsoll er to dønn forskjellige ting. Iallfall enn så lenge, blir det som de fleste frykter så tar vel konsollen over etterhvert :wink: hehe

 

 

 

 

_________________

Kjetil A Gogstad

Gamer.no

 

[ Denne Melding var redigert av: BoardkilL på 2002-01-21 12:33 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-14 07:34, pizzabud skrev:

neimen tenk litt på prisen da! en konsoll koster jo en brøkdel av hva en datamaskin med samme ytelse koster. jeg spiller fortsatt nintendo64, spiller kongespillet conker bad fur day. jeg er ikke sånn grafikkfrik som må ha over 1600 oppløsninger, all grafikk i high og anti aliasing på 4 ganger. har gf2mx200 på maskinen og kan kjøre fint max payne, cs, starcraft og ellers alle spill.

en konsoll koster kun 3-4 tusen, som er omtrent det same som et gf3ti500. grafikken ER fortsatt sinnsykt god på ps2, har du ikke spilt tekken tag?

er du helt grafikkfrik som måler spillene i grafikk så kan du jo selfølgelige bruke sånn 15000 på en superspillmaskin med gf3 og 500 mb rdram osv.

men, det har vel du som startet topicen allerede gjort...


 

 

 

Det er sant, men man kan jo ikke bruke en konsoll til så veldig mye da...spilling only!

Men med en pc så kan man som kjent gjøre litt mer da...(gidder ikke å ramse opp alt)

Lenke til kommentar

Jeg vil si at konsoll ofte gir VELDIG bra underholdning!

Husker tilbake til Street Fighter 2 på Super Nintendo!

 

Nyere spillkonsoller for tv er jo små datamaskiner. Du kan se på dvd og surfe på internett med ps2.

 

X-box er jo bygd opp som en pc. Noen som har sett bilder fra den invendig? så slående likt ut! Men jeg heller skeptisk til den konsollen.. tross alt vil jeg nødig se "Blue Screens" på en spillkonsoll!! :smile:

Tror ikke jeg ville gått for Microsoft nei.

 

De har allerede fått rapportert krasjer! bombe :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Zamoht på 2002-01-21 18:43 ]

Lenke til kommentar

ps2 grafikken holder lenge for meg..

 

det e rett at ps2 har dårlig grafikk no i forhold til helt nye PC-er til 20000. men om et år har pcene til 20000 dårligere grafikk enn de nyeste pcene som koster 20000 om et år, og så må du ut med noen lapper for å oppgradere. (satt litt på spissen)

 

etter en stund må PC-er oppgraderes for å holde følge med kravene til spillene, men på konsoll slipper du det for der lages spillene etter maskinens spesifikasjoner og du slipper å oppgradere. utenom at du må kjøpe ny konsoll etter noen år hvis du vil ha de beste spillene, men det er tålbart.

 

personlig liker eg bedre å sitte i godstolen og spille på en 21" tv som står noen meter unna enn på en 14" som står midt i trynet på meg.. og eg liker bedre å bruke håndkontroller enn tastatur og mus.

 

fordelene med konsoll e bl.a: bedre å spille på (synes eg) og de nye konsollene e jo mer enn bare til spill, kan brukes til dvd og det e en fordel hvis du ikkje har så mye penger.. og på ps2 følger det med et Basic-program du kan lage småspill på eller du kan skrive inn koder du finner på nett (ja, tungvindt men det fins omveier)

 

bakdelene med konsoll: blir utdatert, men det tar noen år. psx e jo fremdeles brukbar, selv om det e på hengende håret.. bakdelen med ps2 e viften, **** så den bråker..

 

fordelene med pc: du slipper det dritet med pal/ntsc, du slipper minnekort, du får lettere tak i piratkopier..

 

bakdelene med pc: vifter her og, de e dyre og de må oppgraderes..

 

[ Denne Melding var redigert av: LoCDoG på 2002-01-28 19:07 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-28 18:54, LoCDoG skrev:


det e rett at ps2 har dårlig grafikk no i forhold til helt nye PC-er til 20000. men om et år har pcene til 20000 dårligere grafikk enn de nyeste pcene som koster 20000 om et år, og så må du ut med noen lapper for å oppgradere. (satt litt på spissen)


 

Med PC har man i det minste et valg om å oppgradere.

Det har man ikke på en konsoll.

Med en konsoll, må man vente på neste versjon...

 

Quote:


...enn på en 14" som står midt i trynet på meg.. og eg liker bedre å bruke håndkontroller enn tastatur og mus.


 

Nå er 14 tommere kun for PC'er som er 7 år gamle (kjemmer faktisk en med en 7 år gammel PC og 14" skjerm som er den eneste han bruker.. han har forresten også PS2)

 

Har du prøvd å spille 3D FPS spill med håndkontroll? Helt umulig... Men ikke misforstå, selv bruker jeg en håndkontroll til noen av spillene på PC'en. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...