Gå til innhold

Spillkonsollens forbannelse!!!!!


Kenny000

Anbefalte innlegg

PS2 har ganske store begrensninger når det gjelder fremtidige spill. gta3 kjører jo på ca 20-40 fps som etter min mening er ganske lavt

 

xbox derimot har enda litt å gå på da den har 733 mhz p3 eller no vs ps300 mhz og ikke minst gf3 da. Så x-box er utentvil et mye bedre valg med tanke på framtidige spill som vil utnytte konsollene maksimalt.

 

Har prøvd halo på x-box og må si at det absolutt er potensiale i den boksen.

 

men: Pc`n min e best!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-21 12:12, LordCloud skrev:

PC spill har bedre grafikk, ingen kan si noe imot på det. men mange konsoll spill har veldig bra grafikk også, det komme bare ann på firmaet som utvikler spilla. bare se på
(PS2)


denne linken ble ødelagt og. det det ****s kommaet ødelegger



[ Denne Melding var redigert av: LordCloud på 2002-01-21 12:13 ]


 

pcspill har bedre grafikk, so? hva har det med noenting og gjøre? alle sitter ikke med gf3ti500, 1.5 gb rdram, et par hundre gb raid harddisk, amd 3000+ dual cpu og spiller de meget begrensede spillene som er "god" grafikk spillene med noen hundre fps i 2024 oppløsning med FSAA på 4* på sin 50" projekttør...

konsollene har mange fordeler, klikker ikke, ikke bugs, trenger ikke drivere, håndkontroller, stort spillutvalg, ingen installasjon, trenger ikke oppgraderes, hakker ikke, grafikk har nesten ikkje en drit og si. jeg spiller max payne med gf2mx200 på high grafikk, med anisotropisk filtering osv - flytende i 640*480 uten AA. hadde jeg hatt gf3ti500 ville jeg nok hatt et par hundre fps mer men hva har det og si?

personlig liker jeg best data til spill fordi jeg kan spille f.eks. starcraft pg counterstrike på internett. det er de spillene jeg spiller.

men, noen spill er best på konsoll mens andre passer best til data.

Lenke til kommentar

Tror ikke folk skal bekymre seg for noen BSOD på Xbox, spillt DOA3, Halo og Munch's Odessey XX antall timer uten hikke. Jeg må bare si at DOA3 er den beste grafikken jeg har sett på konsoll, så langt. Halo kommer også veldig høyt opp.

 

Ble ikke imponert av grafikken i GTA3 på PS2, men jeg forventet meg for mye fra en så "gammel" maskin, og det hakket for mye, så det er enten indikasjon på dårlig programmering eller at maskinen har nådd grensen. Blir bedre på PC og Xbox tenker jeg.

 

Gran Tourismo 3 var en gigantisk skuffelse. Grafikken var ikke så bra som jeg ventet, og bilene oppførte seg merkelig, hele spillet var merkelig, kan ikke fatte at folk påstod at det var det beste bilspillet på alle platformer, jaja.. Det beste bilspillet jeg har prøvd til nå, må være Colin McRae Rally 2, på PC såklart =). Til og med med tastatur er det spillet genialt bra og realistisk (ratt ruler).

 

Det er mange spill som ikke egner seg til PC, som for eks. kampsport spill som Tekken og DOA (tekken suger, DOA rules, hehe), der er det best med en skikkelig kontroller! På FPS og RTS ruler PC'en, mest pågrunn av høy oppløsning og kombinasjonen mustastatur, altså spillbarheten blir hevet ved at en har god kontroll over spillet. Og så savner jeg skikkelige RPG's til PC, håper Xbox får noen.

 

Argh, ble langt.. Til slutt, GC er stygg, tehee..

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor folk her tror Xbox'en er så mye bedre en Gamecube på så mange områder.

 

Først og fremst er det enda flere grunner for oss Europeère å foretrekke Gamecube enn det er for Amerikanerne, bortsett fra den nasjonalistiske delen. Prisforholdet mellom xbox og Gamecube i USA er at gamecube koster 2/3 av prisen på Xbox.

 

I Europa koster Gamecube 1/2 av Xbox. Utenom dette, må man ut med ca. 500 mer for å få med DVD kort til XBOX. Prisforskjellen blir derfor enorm.

 

XBox lanseres med færre spill enn det Gamecube gjør, og i Amerika ser det ut til at Nintendo har vært flinkest til å utgi kvalitets spill til sin konsoll, hittill ihvertfall. Et av få spill som er verdt å få med seg under lansering av Xbox, er Halo, som kjent blir dette å få på PC, med bedre Multiplayer muligheter, og antageligvis bedre kontroller.

 

Grafisk sett er konsollene svært likt stilt, og de har ulike fordeler og ulemper. Gamecube er enklest å utvikle spill til, mens Xbox er i bunn og grunn en PC, noe som gjør at ports fra PC spill er lettere. Sett i Max Payne, blant annet.

 

Når man snakker om eksklusive titler, har også Gamecube og Nintendo et godt forsprang her, med mange høy-profil titler i vente, som Mario Sunshine, Eternal Darkness, Resident Evil, Star Fox Adventures, Metroid Prime, Zelda o.s.v.

 

Xbox har vært ganske flink, de har Sega på laget intill videre. Problemet her er at spillene ikke er helt eksklusive. De er eksklusive i perioder, dvs. at Jet Set Future er eksklusiv i 6 måneder. Etter det, kan Sega porte det til andre systemer hvis de vil det.

 

Håndkontrollen har fått mye pepper fordi den er så himla stor og lite intuitivt opplagt. Den er med andre ord stor og trasig. Riktignok skal den japanske versjonen være litt greiere, men da må du antageligvis ut med litt mer penger også.

 

Tiden min gikk ut, men skal skrive mer senere.

Lenke til kommentar

Jeg har prød xbox kontrolen å likte den bedre en ps2 sin men når det kommer til fps spill HATER jeg kontroler her må det mus og tastatur til eller jeg har også en ide på en kul kontroler de fleste har nå to såne analoge stiker på kontrolen hva med å fjerne den ene feks den på høyre side til fps spilling så du bruker den til å se deg rundt med dette ville bli likt som å ha en trackball på pc hadde jo hvert genialt!.

Lenke til kommentar

synes ikke det har noe og si om de finns spill til data som har bedre grafikk, spiller fortsatt conker bad fur day til nintendo64, det er råfett!

sc, cs og conker's bad fur day er de 3 beste spillene ever (som jeg vet om), noen spill passer best til data, f.eks. sc og cs mens spill som conker bad fur day passer best til konsoll. hva som er best av konsoll og pc avhenger mye av spillene mener jeg, nintendo64 har f.eks. nesten bare barnespill i norge, untatt conker bad fur day selvsagt. til pc er det et mye bredere spill utvalg, men man trenger feit lommebok for og holde seg 100% up-to-date med grafikk og slikt, til konsoll slipper man slikt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sliter litt med fordommer mot konsoller og de generelle konsoll-brukerne, så jeg vil derfor påstå at det eneste konsoller er bra på, er 2D-scrollere, lame brettspill med minimale kontroller, fightin'-games (Tekken osv.) og slikt. Jeg elsker PC! Og spilling på PC! På grunn av alle mulighetene!

Pluss at PC'en kan brukes til mer en spilling, i tillegg til å være overlegen konsoller på alle områder, bortsett fra muligens lamer-nivået er annerledes...

 

_________________

"Signature? I don't need no steeenkin' signature!"

http://minipuz.tk/

 

[ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2002-02-14 09:11 ]

Lenke til kommentar

Jeg sto på Akers Mic og spilte Halo på XBox i en drøy halvtime... Hyggelig grafikk og morsomt plott - men noe slitsom audio... "Stand up so I can kill you again"... yeah right... men jeg digregerer...

 

FPS med håndkontroll? Jeg hadde dritvondt i henda etter denne halvtimen. Jeg løp inn i vegger og altmulig rart som lå i veien - og jeg må ha hatt en treffprosent ned mot promillenivå? Det føltes som å ha gips på armer og bein!

 

FPS, Strategi, Simulatorer - Gi meg en PC med Mus! (og evt. Joystick/Ratt m/throttle og pedaler)

 

En annen fordel med PC - jeg kan se på TV samtidig :razz:

Lurer på når/om Halo kommer på PC?

Lenke til kommentar

Det er vel et kjent faktum at noen spill passer bedre til PC, som f.eks. FPS og strategi. Mens platformere og fighte-spill passer best på konsoller. Grafikk har vel aldri vært det viktigste ved et spill? Og uansett er ikke den tekniske delen ved grafikken det viktigste, men heller den artistiske. Du kan ikke dømme grafikken til et spill etter antall polygoner, eller hvor høy oppløsning det kjører.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-16 03:19, Roamer skrev:

Det er vel et kjent faktum at noen spill passer bedre til PC, som f.eks. FPS og strategi. Mens platformere og fighte-spill passer best på konsoller. Grafikk har vel aldri vært det viktigste ved et spill? Og uansett er ikke den tekniske delen ved grafikken det viktigste, men heller den artistiske. Du kan ikke dømme grafikken til et spill etter antall polygoner, eller hvor høy oppløsning det kjører.



 

 

Enig med du. Jeg levde lenge i villrede, trodde at konsoll bare var drit. Hvor feil tok vel ikke jeg! Det er greit FPS normalt sett bare fungerer på PC (outtrigger til Dreamcast er et hederlig untak), det er da bare der jeg spiller dem og, men det er da så mange andre sinsykt bra spill som ikke finnes på PC!

 

Tony Hawk spilla er jo mye bedre å spille på konsoll enn på PC, greit grafikken på PC versjonen slår PSX versjonens grafikk... Dreamcast versjonen derimot, den har RÅ grafikk.

 

hehe, trur jeg er litt trøtt, for detta blir mye rør. Poenget er iallfall at all dere enspora PC fanatikere der ute (kjenner til dere, var sånn sjøl) må få opp øya og se alle de perlene av noen spill som finnes kun til konsoll! Bare tenk på alle de sinsykt bra SEGA spilla som finnes til konsoll og på Gran Turismo til Playstation osv... Spill som ikke engang finnes på PC, men som banker alle tilsvarende PC spill glatt!

 

 

Nei, livet er ikke komplett uten både konsoll og PC.

 

 

Kjetil A Gogstad

Gamer.no

 

 

[ Denne Melding var redigert av: BoardkilL på 2002-02-16 11:09 ]

Lenke til kommentar

Konsoll er artig, så oppdaget jeg PC, og trodde det var kongen, og det er det fremdeles, men konsoll har en del spill som er geniale. Er begynt å bli interessert i konsoll nå som markedet ser ut til å ta seg opp med mer konkuranse og variasjon!

 

Grafikk er viktig. OG må bare si at Gran Turismo er et utrolig oppskrytt spill. Prøvde 3'ern, og det er jo ingenting spesielt med det.. Colin McRae Rally 2 er den foreløpige mesteren innen bilspill.

Lenke til kommentar

Grafikk er ikke så viktig. Spillbarhet, min venn. Det er der all moroa ligger. Det indre.

 

Sammenlign det med en god kvinne om du vil. Visst blir du fascinert av det pene ytre i starten. Men, når du finner ut hvor irriterende og overfladisk hun er, så vil du slutte å leke med henne. Hvis du fortsetter å leke, så er det bare for å imponere venner.

 

[ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-02-18 06:11 ]

Lenke til kommentar

Hehe, det er en måte å si det på. Fikk ikke tid til å utdype, har ikke tid nå heller men.. Utviklingen går fremover, god grafikk selger, og det ser ut som om spillbarheten begynner å ta igjen grafikken. Jeg krever hvertfall god grafikk på den nye spillene, ellers må det mer til for å hekte meg. Nå mener jeg ikke at alt skal være 3d med SGI kvalitet, men den skal være fin å se på og være funksjonell. Pong er ikke like interessant lenger.. =P Og uansett hvor avansert 3dgrafikk fiksfakserier de legger på tetris så er det fremdeles bare tetris. Argh, dette ble sikkert bare vas, men håper jeg fikk frem et poeng =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke til å unngå å merke at det er 100% deiligere å sitte i godstolen i stua med et par kompiser å spille PS2 enn det er å samle masse svette nerder som drar på LAN med hele PC'n sin å sitter rett opp-og-ned der 24/7.

 

Du ser forskjell på folk som spiller mye data (og drar på LAN) og folk som spiller f.eks PS2, DreamCast, Xbox osv.

 

Jeg får sikkert mye pepper nå, men jeg synes LAN er patetisk... Ta heller å saml sammen noen kamerater, spill konsoll i stua og dra på fester - med andre ord: vær normale

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...