staljin Skrevet 13. mars 2003 Skrevet 13. mars 2003 Hei, Vet at det høres idiotisk ut, men jeg har 3 mapper på HD som jeg ikke klarer å slette. Får altid "Access Denied" beskjed . De duket opp etter at jeg installerte WinXP PRO med SP2 integrert. Har resinstallert OS jeg hadde før, men får fremdelse ikke slettet mappene. HD er partiosjonert og de mappene er på partisjon som jeg ikke kan formatere så det er utelukket. Kjører NTFS og med WinXP oppstart diskett får ikke jeg tilgang til HD i DOS . Noe forslag, hvis noen gidder :smile: . Staljin
Solaris Skrevet 13. mars 2003 Skrevet 13. mars 2003 Restart maskinen, åpne kommando linje > slett mappen derfra... Hvis ikke det funker, prøv i sikkermodus...
staljin Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Skrevet 13. mars 2003 Hvor på PCen ligger mappene? Jeg har 2HD, 40GB IBM HD som er delt i 3 partisjoner (C:F: G:), mappene ligger på G: stasjon. Den andre IBM HD av 10GB er D: stasjon). Altså mappene ligger ikke på samme stasjon som OS. Staljin
DementedAlbino Skrevet 13. mars 2003 Skrevet 13. mars 2003 Finnes SP2 til xp da? Trodde de nettopp hadde sluppet SP1a
staljin Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Skrevet 13. mars 2003 Finnes SP2 til xp da? Trodde de nettopp hadde sluppet SP1a Ja, den kommer snart. Problemet med den kopi jeg lasta ned var at image fil ikke var helt OK. Staljin
knutivarr Skrevet 13. mars 2003 Skrevet 13. mars 2003 Finnes SP2 til xp da? Trodde de nettopp hadde sluppet SP1a Ja, den kommer snart. Problemet med den kopi jeg lasta ned var at image fil ikke var helt OK. Staljin Nei, den kommer ikke snart. Isåfall hadde nok både forsiden på HW.no og andre nyhetssider hatt den nyheten for lenge siden. Der har du nok blitt lurt, gitt. Tipper vi får se en ny servicepack i sommer en gang.
SR1Data Skrevet 13. mars 2003 Skrevet 13. mars 2003 Det kan hende du må overta "ownership" (eierskap) på mappene, det er ikke sikkert at du fordi om du er admin kan slette disse mappene. SR
staljin Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Skrevet 14. mars 2003 Nei, den kommer ikke snart. Isåfall hadde nok både forsiden på HW.no og andre nyhetssider hatt den nyheten for lenge siden. Der har du nok blitt lurt, gitt. Tipper vi får se en ny servicepack i sommer en gang. Hei, Hadde du fulgt litt med så hadde du fått med deg at det var i følge Windows.no en person på Winbeta mIRC channel med (bekreftet) original SP2. Jeg tok en tur inom Winbeta kanal og fant en fyr med WinXP med integrert SP2. Det var slik jeg fant den. Det sto pent etter instalasjon at det var en "Evaluation version". Mitt problem var at jeg gikk over til nForce 2 platform (Epox 8RDA+) fra KT266A og da begynte min CDbrenner å tulle. Vet ikke helt om det var ISO fil som var ødelagt eller om det var CDbrennerens syld at noen filer på CD ble uleselige. Hilsen Staljin
staljin Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Skrevet 14. mars 2003 Det kan hende du må overta "ownership" (eierskap) på mappene, det er ikke sikkert at du fordi om du er admin kan slette disse mappene. SR Hei, Har skjekket og jeg er ADMINISTRATOR på datamskin. Prøvde også å kjøre command prompt, og Sikkerhets mode men får fortsatt det samme beskjed "access denied". Staljin
KELViN Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Hei, Har skjekket og jeg er ADMINISTRATOR på datamskin. Prøvde også å kjøre command prompt, og Sikkerhets mode men får fortsatt det samme beskjed "access denied". Staljin At du er administrator på pc'en betyr ikke at du har tilgang til alle filer og mapper. Om du velger egenskaper på mappa og klikker på sikkerhet så ser du at dette er mapper som du ikke har tilgang til. Klikk avansert > ta eierskap og gi deg selv rettigheter - Ikke glem å ta eierskap over undermapper/filer. Og - om det er XP du kjører må du muligens slå av simple filesharing.
staljin Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Skrevet 14. mars 2003 At du er administrator på pc'en betyr ikke at du har tilgang til alle filer og mapper. Om du velger egenskaper på mappa og klikker på sikkerhet så ser du at dette er mapper som du ikke har tilgang til. Klikk avansert > ta eierskap og gi deg selv rettigheter - Ikke glem å ta eierskap over undermapper/filer. Og - om det er XP du kjører må du muligens slå av simple filesharing. Hei, Prøv dette ingen mulighet å gjøre noen ting, det er ikke mulig å velge"Make This Folder Private". Ja, kjører Xp med SP1 integrert. Jeg får ta konvertere til FAT32 og kjøre Win98 oppstartsdisk og slette mappene i DOS, hvis det blir mulig Hilsen Staljin
theyoytoy Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Virker som det samme problemet mange har hatt med å slette .avi filer. Finner en fiks til dette, husker ikke hva den heter, men du finner den sikkert om du søker litt rundt. Får noen ganger dette problemet jeg også, har lagt inn fiksen nevt over. Får ikke slette mappen, men når jeg tar en restart av maskinen. Ikke noe problem å slette den da. Lykke til.
KELViN Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Slo du av simple filesharing da? Tools > Options > View (om jeg ikke husker helt feil) Eneste grunnen til at du ikke får slettet disse mappene er ntfs-rettigheter som er satt.
Solaris Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Da får du vel fyre opp NTFSDos Pro fra en diskett da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå