Gå til innhold

BK: Little Red House

GLN

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Et av bildene fra turen idag, tatt på Brusand.

Hvilket ble best, vanlig, eller croppet?

Exif:

Lukker: 1/400

Blender: f/10

Brennevidde: 17mm

(Beklager, glemte å rezize bildene)

post-95323-1214704043_thumb.jpg

post-95323-1214704054_thumb.jpg

Endret av Pirja
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første bilde er veffal best ja. Dog er jeg ingen stor fan av den typen redigeringsjobb. Altså et isolert objekt i sterke farger og resten nesten uten. Er altfor mye brukt og altfor mye feil brukt.

Men du har iallefall prøvd å faktisk komponere et motiv og det skal du ha kred for. Dog gir ikke selve motivet meg noe ekstra.

Gjest Bruker-95147
Skrevet

Jeg synes fremdeles fargen er for "glorete". Hvis den var like nedtonet som "piken i rød kåpe fra Schindlers liste", så tror jeg det hadde blitt bedre.

:)

Skrevet

Takk for god kritikk.

Når det sies så så det litt bedre ut når rødfarge var tonet ned, siden det dominerer bildet så mye

Skrevet

Det er vel forskjell på kunst og foto, eller? :)

Jeg synes rødfargen her ble ganske dominerende, men jeg synes "Von-schnellfahrers" versjon ble litt for mye tonet ned, da mistet bildet hele gløden ? Prøv å tone ned rødfargen bare litt, og det første utsnittet var absolutt best :)

Skrevet

Første utsnitt var helt klart best.

Dette blir forøvrig helt feil bruk av denne teknikken. Jeg vil mye heller se hvordan fargene er i terrenget rundt. Ikke er det helt gjennomført heller i og med at det ligger igjen lit rødbrunt i terrenget rundt her og der.

Komposisjonen forøvrig er helt OK. Men jeg sliter litt med å bestemme meg om jeg liker måten horisonten ligger på linje med underkant av mønet/hemsen. Det er bare på den ene siden og det er hva jeg sliter mest med. Er det slik på de andre vesrjonene også?

- Rams

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...