Gå til innhold

BK: Ensomt tre på jorde - svarthvitt med "ny" vri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm...er overrasket over at såpass mange syntes dette bilde er såpass flott, ikke misforstå, det er et bra bilde, men etter min mening så blir det alt for fiksert...alt for unaturlig :hmm:

 

Jeg selv liker naturlige landskaps bilder som fremvises så "realistisk" som mulig

Lenke til kommentar

Takk for kommentarer!

 

Tom: Nei, ikke IR, kun etterbehandlet i Lightroom.

 

Steffenm: Selvsagt har jeg tatt bildet selv, i Byneset utenfor Trondheim. Bildet er en del etterbehandlet, men ikke mye, brukte ca 3-4 min i Lightroom. Lightroom er ikke mindre enn genial til svart hvitt konvertering.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke makrell i tomat. Jeg kan virkelig ikke fordra det, men det betyr ikke at jeg ikke innser at det er et genialt produkt som både er sunt, næringsrikt og holdbart. Det er jo til og med de som liker smaken.

 

På samme måte har jeg det med dette bildet. Det har en god komposisjon, nydelige linjer og detaljer og dramatikk i hele bildeflaten. Likevel liker jeg det overhode ikke. Det må være etterbehandlingen som ikke passer min smak. Jeg innser selvfølgelig at du har gjort det du har gjort fordi du mener det er sånn bildet ditt skal være, og du har gjort en kankende god jobb.

 

Jeg kan jo ikke la min divergerende smak hindre meg i å gi skryt der skryt er fortjent!

Lenke til kommentar

Wow. Jeg må si meg enig med Lynx1. Av og til dukker det opp noen bilder jeg virkelig liker. Forunderlig nok har jeg støtt på to av disse i dag. Dette er uten tvil en av dem. Det er virkelig flott å se på, og den effekten som er påført i etterbehandlingen har gjort det veldig tøft, og ikke minst litt annerledes. Den eneste tingen jeg ser som jeg ikke liker, er det jeg tror er en lyktestolpe til høgre for treet.

Lenke til kommentar

Pusur1993: Irriterende med den lyktestolpen ja, men jeg forsøkte ikke engang å klone den bort, tror resultatet hadde blitt dårlig, er ikke så god til å klone.

 

Kaaholm: Ikke mye etterredigering, 3-4 min i Lightroom. Helt ok at du ikke liker det, bra du er ærlig!

 

PencilCase: Ja, bra forslag, men har ikke PS e.l på Mac´en min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...