Gå til innhold

Priest eller Mage?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Priest, krever det en del mer skills for å være mer imba enn mage?

Har spillt priest en gang, da heala jeg i AQ i 2 - 3 minutter, pre-tbc. :p Har ikke peiling på priest.

 

Det spørs. For PvP mener jeg Mage krever mere skills, men i PvE er nok priest vanskeligst å mestre.

Lenke til kommentar

Vil si de er ca. like vansklige i pve. Det krever faktisk litt av en caster å presse ut det siste av klassen sin dpswise, å spille healing priest er ikke veldig fansklig egentlig, møtte aldri på større problemer da jeg spillte det pre tbc. Men jeg må innrømme jeg, uten å ha spillt mage, vil tro spriest er hakket verre å spille enn mage, vi har kortere range på våre spells, og må bevege oss hakket mer iogmed at vi kun har 24yards range på mf, vi har også flere knapper å trykke på :p .

Å si at mage er lett å spille i pve er sant, men vanskligere å beherske. Se på fights med mye bevegelse så skiller det en som kan spille og en som ikke kan, bruker man et sekund lenger på å flytte seg så har man tapt dmg.

 

 

I pvp så kan mage være veldig vansklig om du skal ha kontroll på flere targets samtidig. Dog, healing er imo veldig krevende i pvp som priest, eller så er det bare jeg som ikke har lært meg det ennå.

 

Edit: jeg spiller spriest pve og discpriest pvp.

Endret av Sink
Lenke til kommentar
Jeg synes det var kjedelig ihvertfall, liker mage mye bedre pga cc, burst dammage og surival. Men sikkert noen som synes det er gøy å trykke 3 knapper også.

 

Du gjør noe feil hvis du kun trykker 3 knapper ; )

 

Vil våge og påstå at du bruker mer spells som shadow priest enn som mage.

Når har jeg riktignok bare spilt mage i level 70 og ikke hatt priest høyere en level 30, men jeg har sett mange spille priest i pvp på level 70 og at de bruker flere knapper en mager tviler jeg på.

Lenke til kommentar
Hvis man vil kan man bruke j*vlig mange knapper som priest,spørsmålet er bare hvor effektivt det er

 

gjøre det enklest mulig er jo det beste..samtidig som du slenger ut høy dps;)

Høy dps er vel å ta i, på lavt gearlevel så gjør sp god dmg, men etterhvert så lider man av dårlig scaling. SP er faktisk dårlig dps av alle hybridclasses.

Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor jeg alltid kommer nr 1 eller 2 i bg og i instancer da..

 

sikkert bare fordi alle andre suger da?

 

jeg har ikke merka at sp er no dårligere enn noe annet,faktisk er dette den classen jeg har banket flest folk med..

 

jeg har warrior,mage,hunter,shaman og rogue fra før(disse har heller ikke dårlig dps) men jeg liker shadowpriest fordi det gir meg liksom det lille ekstra og jeg kan heale folk,gi de mana,buffe alle,debuffe fienden..gjøre bra dmg og overvinne de fleste jeg møter(så sant de ikke er 2+ vs. meg) sånn som gjerne hordes er;)

Lenke til kommentar

Sant som Sink sier. Spriest scaler dårligere med gear, så litt uti vil spriest se seg slått av alle andre klasser. Grunnen til at du er høyt på dps-meter er at gruppa de har dårlig gear, eller slacker. (Slik er det for meg også - altfor mange som ikke kan spille klassen sin ...) Men frykt ikke: Rundt T5-content slår spriest faktisk retri-pala. :woot:

Lenke til kommentar
Lurer på hvorfor jeg alltid kommer nr 1 eller 2 i bg og i instancer da..

 

sikkert bare fordi alle andre suger da?

t5 gearlevel kunne jeg vinne dmg på stort sett alle fights, men ut i t6 så har jeg ikke sjangs på andre plasser enn illidan. Når man på en steady dps fight som brutallus ikke greier å pushe mer enn 1400dps (healer group uten 4set t6) og andre classes greier 2k+

Lenke til kommentar

Jeg er rundt t5 nå:) men jeg var ikke det når jeg lå på toppen :p

men jeg banker da høyere geared folk også jeg,så skills har mye å si å,men selvfølgelig også gearet:)

 

Hvis du skal være feigest mulig,rull en warlock..virker som du har utrolig range,masse dots og drit..å selvfølgelig flere typer fear,i tillegg til den jævla tingen som sluker mana og gir fienden spell lock :p jeg ler av alle locks som assaulter meg og som fortsatt dør under my feet :D

 

Warlocks er forøvrig det jeg syns er vanskligst å ta,men shamans å er et helvete :)

Lenke til kommentar

har selv et par høye locks hatt siden før tbc. warlock kan pisse på alle classene men vis du møter en rogue. er det vare og stikke i kjøleskapet og hente en ny cola. du har ikke sjans.

 

litt svart hvitt. men det er et helvette og ta rogues vis du ikke ser dem på avstand

Lenke til kommentar
Jeg synes det var kjedelig ihvertfall, liker mage mye bedre pga cc, burst dammage og surival. Men sikkert noen som synes det er gøy å trykke 3 knapper også.

 

Du gjør noe feil hvis du kun trykker 3 knapper ; )

 

Vil våge og påstå at du bruker mer spells som shadow priest enn som mage.

Det gjør du nok ikke ;)

Men det er mer enn 3 knapper ja :)

 

Mage er 2 spells om man er fire. 1 spell om man er frost. :whistle:

 

Men jeg elsker mage. Nettopp på grunn av at den er enkel å spille/theorycrafte til.

Lenke til kommentar
Mage er 2 spells om man er fire. 1 spell om man er frost. :whistle:

 

Men jeg elsker mage. Nettopp på grunn av at den er enkel å spille/theorycrafte til.

 

For PvE; ja, men ikke for PvP.

 

Mage er faktisk den eneste klassen jeg har problemer med at jeg ikke har nok knapper i UI'et til i level 70 PvP. Har PvP'et en god del med Warrior, Priest, Mage, Paladin.

 

Knapper en mage må bruke i så å si hver eneste fight i PvP er:

 

*Frostbolt

*Icy Veins

*Ice Lance

*Frost Nova

*Ice Barrier

*Summon Pet

*Pet Frost nova

*Pet Attack

*Mana Shield (ikke særlig bra, men kan være en lifesaver om du begynner å få lav HP og har mye mana igjen)

*Cone of Cold

*Fire blast

*Sheep

*Counterspell

*Blink

*Arcane Explotion

*Racials (I mitt tilfelle Escape artist)

*PvP Trinket

*Spellsteal

 

og i tillegg har man en del spells man bruker ofte, men som har litt for lang cooldown til at de kan brukes i hver fight

 

*Ice block

*Cold Snap

*Invisibility

*Evocation

 

Sikkert noen jeg har glemt også, men jeg tør påstå at i en vanlig kamp, uansett klasse, så bruker jeg minst 75% av disse hver eneste gang.

Endret av Myx
Lenke til kommentar

Pvp dreier seg om litt mer enn å trykke på knapper- Mer knapper betyr ikke mer skills.

 

En mage har i pvp som regel et target å dps, og en å cc\cs , mens en priest har kanskje 4-5 stk å holde oversikt over med heals, friendly og hostile dispelling osv. I motsetning til resto druid så krever disc priests mye mer arbeid.

 

Til op: Healere trengs stort sett alltid, selv om i TBC så er det stort sett mangel på tanks. Du kan også spille som shadow, er stort sett lett å finne grupper da også - sikkert noe lettere enn som healer. Det negative med prest er at du vil måtte ha flere items sets - 1 shadow, 1 pvp healing og 1 pve healing

 

Mage er rein dps, de kan ofte bruke mye pvp gear som pve dps også. Beste cc klasse så ikke så spesielt vanskelig å finne seg en gruppe her heller.

Lenke til kommentar
-SNIP-

Shadow Word : Pain

Shadow Word : Death

Power Word : Shield

Renew

Mind Blast

Inner Fire

Dispel Magic

Mana Burn

Psychic Scream

Prayer of Mending

Shadowfiend

Power Infusion

Vampiric Touch (Hvis shadow)

Vampiric Embrace (Hvis shadow)

Mind flay (hvis shadow)

Smite

Greater Heal

Flash Heal

Binding Heal

Pvp trinket

Mass Dispel

Racial

 

 

Å bare liste opp skills man bruker i pvp sier lite om hvor vanskelig klassen er.

 

Edit : leif

Endret av pronoob
Lenke til kommentar

Til trådstarter:

Mage eller priest kommer helt an på hva du vil når du levler og en gang kommer til end level. Jeg har begge, selv om presten er retired for øyeblikket (4 chars er mer enn nok å henge fingra i, har ikke tid/ork til noen flere egentlig).

 

Så. Hva/hvor vil du med charactern?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...