Gå til innhold

Speilrefleks til amatør.


Anbefalte innlegg

Hei eg har lyst på speilrefleks of har sett på disse.

 

Canon 450D M/ 18-55m objektiv

 

Sony A200 m/ 18-70m og 75-300m objektiver og Lowepro veske og 2gb minnekort.

 

Sony A300 m/ 18-70m objektiv

 

Nikon D80 m/ 18-55 objektiv

 

Alle er i samme prisklasse 5500 - 6500 Kr

 

Eg så først på a200 pga her har eg alt eg trenger men er det så mye dårligere en de øvrige?

 

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det Sony-kameraet er dårlig. Eller rettere sagt: ingen av disse kameraene er dårlige og kan være VELDIG vanskelig å skille på bildekvaitet.

 

Det dreier seg vel heller om litt smak og behag, som det heter. Jeg har ikke hatt Sony speilrefleks, kun Sony digital kompakt-kamera, og syns at betjening/brukervennlighet var helt ok.

 

Ellers må jeg vel si at jeg er en liten Canon-fanboy. Slike som meg blir ofte litt for spesielle å prate med. Vi blir ofte helt blinde for andre produkter. Hvis du vil ha en objektiv og gjennomgående test for diverse kameraer, går du til Digital Photo Review og kikker under «Camera Database».

 

Lykke til med videre fotointeresse!

 

EDIT: hvis du er en gammel bruker av analog speilreflekskamera, kan du oversette brennvidden med å multiplisere med ca x1,5. En brennvidde som oppgitt overfor: 18-55 mm blir omtrent som 27-83 mm.

Endret av flyndrefjes
Lenke til kommentar

Jeg kan nevne at Pentax/Samsung også har noen kameraer som er verd å se nærmere på.

 

Er det noen spesielle egenskaper du har veldig lyst på?

Hvilken optikk kan du tenke deg å kjøpe til det?

Har du noen formening om du ønsker bildestabilisering i kameraet eller objektivet?

Har du noe optikk fra en gammel filmbasert speilrefleks?

Hvilket bruksområde er det til? (Barn, hjemme, innendørs, fugler, makro, arkitektur, landskap, sport, etc)

Vil du ha ett objektiv som dekker bruksområdene best mulig eller går det greit å bytte mellom flere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...