Gå til innhold

Har noen generell spørsmål anngående førerprøven for traktor. Noen som kan hjelpe meg? Teoridelen.


Anbefalte innlegg

Hei. Som emnetittel indikerer, har jeg noen spørsmål anngående førerprøve for traktor. Mest den teoretiske delen. :)

 

Jeg bor på gård, så jeg tenkte det hadde vært hendig å ha dette sertifikatet iom. at mye av arbeidet som drives her foregår på dette kjøretøyet. :)

 

Lurer derfor på følgende:

 

Hvor mange spørsmål er det?

 

Hva er det spørsmålene går ut på?

Er det flere svaralternativer, eller er det kun et som er riktig?

 

Er spørsmålene veldig vanskelige? :p

 

Hva bør jeg fokusere på når jeg leser igjenom boka?

Ser det er noen spørsmål som står etter hvert kapittel. Det er vel lurt å gjøre disse? :)

 

Og så en ting til. Noen som vet om noen steder der man kan teste seg? :)

 

Mvh LockBreaker :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kjørte vel opp på traktor i 04, å teorprøva da var på 50 spørsmål, max 8 feil, å gikk mye ut på det trafikale som går igjen på alle prøver, dvs "hva betyr detta skiltet". I tillegg var det feks " hva må du ta hensyn til når du kjører på offentlg vei med ei harv som stikker 3 meter ut bak traktoren", og spørsmål tilsvarende det. Måtte også forklare diesel-systemet og hvordan vi lufta en diesel-motor, hvilke merking det skal være på en traktor-henger, krav til høyde på lemmene når du har passasjerer på hengern, noen spørsmål til styring og sving-radius, sperrer, last-sikkring osv. men den gangen var det i allefall ei ganske enkel prøve. Har du intressen for traktor, kjørt litt, å bladd i mellom boka en gang, så går prøva uten problemer.

Lenke til kommentar

først får du ei oppgave, som feks "luft diesel-systemet", også går du over traktoren før start å ser at det er olje, lysa virker, lasta sitter, også er det tut å kjør dit sensoren peker. Til slutt eller under veis, så er det ei rygge-prøve, for å vise at du greier å rygge med henger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...