Gå til innhold

Utmelding av statskirka via e-post?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje liker ikke folk i kristne land kristendommen, men de har hvertfall et valg og blir ikke halshugget for å ikke tro.

 

Jeg er enig med deg i at kristendommen er en bedre religion enn Islam. Men det er ganske historieløst å påstå at det ikke har blitt begått drap i kristendommens navn.

Lenke til kommentar
Hvorfor vil ikke du at Islam skal få fotfeste i dette landet og bygge nye moskeer?

 

Det er vel tydelig å se at de delene av verden der islam dominerer står det dårligere til enn der kristendommen er den største religionen.

 

Kanskje liker ikke folk i kristne land kristendommen, men de har hvertfall et valg og blir ikke halshugget for å ikke tro.

 

Betyr det da at du ikke hadde vært kristen hvis du levde på den tiden hvor europeerne brente og torturerte kjettere?

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Hekseprosessene

http://no.wikipedia.org/wiki/Inkvisisjonen

Lenke til kommentar
Kanskje liker ikke folk i kristne land kristendommen, men de har hvertfall et valg og blir ikke halshugget for å ikke tro.

 

Jeg er enig med deg i at kristendommen er en bedre religion enn Islam. Men det er ganske historieløst å påstå at det ikke har blitt begått drap i kristendommens navn.

Kanskje det er mere samfunnet enn religionen?

 

Men over til noe hel annet:

Det er sikkert veldig mange ikke-kristne som ikke har giddet å melde seg ut av statskirka. Jeg har gjort det, men det tok sin tid før jeg gadd. Det hadde vært veldig artig å starte en tråd hvor alle som melder seg ut kan få navnet sitt listet i første post. For statistikkens skyld er det bra om folk som ikke er kristne tar seg bryet med å melde seg ut!

Lenke til kommentar
Men over til noe hel annet:

Det er sikkert veldig mange ikke-kristne som ikke har giddet å melde seg ut av statskirka. Jeg har gjort det, men det tok sin tid før jeg gadd. Det hadde vært veldig artig å starte en tråd hvor alle som melder seg ut kan få navnet sitt listet i første post. For statistikkens skyld er det bra om folk som ikke er kristne tar seg bryet med å melde seg ut!

Du kan lage en tråd.

Lenke til kommentar

Meldte meg ut for en halv evighet siden, fikk til og med presten på døra da han skulle "overtale" meg til å fortsette... Det var tider det! :)

 

Så her forleden sendte jeg en forespørsel om jeg eller guttane mine fremdeles sto oppført i de brave anualer og gjett om jeg ble overrasket da det viste seg at den mindste guttungen på 4 sto i listene deres!!!? Han er ikke engang døpt! Så jeg spurte høffelig pr telefon om grunnen til at han, som ikke engang er døpt, sto på den nevnte liste og holde dere fast, for her kommer svaret: Damen i telefonen sa, "Vi hadde en stor liste vasking i 1999, men klarte dessverre ikke å fjerne alle som ikke skulle stå der!". Jøss, jeg tror jeg gapte der jeg satt og glodde på telefon røret uten egentlig tro det jeg hadde fått høre før jeg tok mot til meg og buste ut, "Men hvordan kan guttungen ha forvillet seg inn der når han ble født i 2004!!!??". Det hadde den brave damen ingen anelse om, virket faktisk litt sjokkert selv over dette, men jeg fikk meldt gutten, som da altså hadde stått der som "listefyll" og stått der enda hvis jeg ikke hadde vært påpasselig, ut av svineriet med beskjed om politi anmeldelse hvis dette gjentok seg en gang til... Noe som minner meg på at det kanskje er best å skjekke opp disse svirre hodene en gang til, for å være helt sikker....

 

Så sjekk om ikke også du er listefyll der. De er ikke til å stole på disse folkene som har hus for sin overtro her i landet!

 

 

;)

Lenke til kommentar

Hus for sin overtro og falske lister for sin egen fortjeneste. Slik lyder det i hodet mitt:

"Desverre, det lønner seg ikke for oss å sørge for at kun de som ønsker det er medlem."

Det lønner seg ikke for kirken og drive med ærlig medlemsskap. Det lønner seg for kirken og føre opp så mange som mulig i sine lister, uansett! Derfor får man ikke meldt seg ut på e-post. Man kan kjøpe hva som helst med e-post, men det lønner seg ikke for kirken å ha brukervennlig utmeldingssystem.

 

Det lønner seg rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Islam har ingen Jesus, slik Kristendommen har.

Jo Jesus er vel med i Islam? Han er visst ikke noen guddom i islam, så der er vel jødene (guds eget folk, så de må vel vite hva de snakker om) og muslimene enig. Han var bare en geek som var 100% menneske.

 

Han var en profet.

 

Uansett, så snakket isbit om Messias.

Lenke til kommentar
Han var en profet.

 

Uansett, så snakket isbit om Messias.

 

Så jesus var en profet? Eller er isbit messias? Ble litt rotete dette syntes jeg....

 

:)

 

I følge Islam så var Jesus en profet ja. Mens han i kristendommen er Guds sønn, Messias. For Muslimene derimot er han ikke Guds sønn (Messias), men en profet. Skjønner? Og når det kommer til isbit så er det trådstarter, ikke Messias. :!: Ser humoren din her, men kan være greit å oppsummere for folk som faktisk syns det er rotete. :)

Lenke til kommentar
min bekreftelse henger stolt på veggen. :)

Genialt :!:

 

Må se å få meldt meg ut jeg også. Foreldrene mine som døpte meg blir sikkert ikke glade. Pappa gikk til og med på søndagskole og var kristenruss...

 

Til og med? Er det så spesielt å gå på søndagsskole og være kristenruss? Jeg har gått på søndagsskole, og skal være Kruss neste år.

Lenke til kommentar
I følge Islam så var Jesus en profet ja. Mens han i kristendommen er Guds sønn, Messias. For Muslimene derimot er han ikke Guds sønn (Messias), men en profet. Skjønner? Og når det kommer til isbit så er det trådstarter, ikke Messias. :!: Ser humoren din her, men kan være greit å oppsummere for folk som faktisk syns det er rotete. :)

Og siden to av tre religioner mener han ikke var guds sønn, og en av gruppene som mener han ikke var guds sønn er guds folk, så er det vel på tide at kristendommen innser feiltakelsen sin og føyer seg etter det guds eget folk sier: han var ikke i slekt med gud. En bedre løsning er å melde seg ut av kirken, siden de viser at de ikke er fleksible nok til å innrømme at de tar feil.

Lenke til kommentar
I følge Islam så var Jesus en profet ja. Mens han i kristendommen er Guds sønn, Messias. For Muslimene derimot er han ikke Guds sønn (Messias), men en profet. Skjønner? Og når det kommer til isbit så er det trådstarter, ikke Messias. :!: Ser humoren din her, men kan være greit å oppsummere for folk som faktisk syns det er rotete. :)

Og siden to av tre religioner mener han ikke var guds sønn, og en av gruppene som mener han ikke var guds sønn er guds folk, så er det vel på tide at kristendommen innser feiltakelsen sin og føyer seg etter det guds eget folk sier: han var ikke i slekt med gud. En bedre løsning er å melde seg ut av kirken, siden de viser at de ikke er fleksible nok til å innrømme at de tar feil.

 

Jødene takket visstnok nei til en Messias som kunne redde dem fra seg selv, og dermed var de fra ca. år 30, så vidt jeg vet, ikke lenger Guds folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...