Gå til innhold

Utmelding av statskirka via e-post?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo ta turen innom din lokale kirke om du skal noe annet i nærheten av den, det skal også være mulig å melde seg ut muntlig. Poenget er vel ikke at man skal betale frimerkeavgift, men at det ikke skal være mulig for andre folk å melde seg ut av kirken i ditt navn, mot din vilje.

Lenke til kommentar
Selv synes jeg de burde gjøre om hele dritten og heller gjøre så man må melde seg på hvis man vil inn i statskirka. Da blir det også lettere å få frem en statistikk på hvor mange kristene vi har her i landet.

De burde det ja, men da mister de jo masse statstøtte og slikt så.. :roll:

Lenke til kommentar

Det er jo opp til foreldre å la være å døpe barna sine i kirken, hvis det ikke vil at barna skal være en del av kirken. Dette er et valg de gjør på vegne av barna til barna selv kan gjøre seg opp en mening, og evnetuellt melde seg ut av det foreldrene meldte dem inn i. "Ja", sier de "jeg vil oppdra barnet i den kristne tro".

 

Så dere får skylde på foreldrene deres, og ikke kirken.

Lenke til kommentar

Ja, det er først og fremst foreldrenes feil. Det finnes ikke kristne barn, akkurat som det ikke finnes sosialliberale barn. Folk melder ikke inn ungene sine i Venstre, og av samme grunn bør de ikke melde ungene sine inn i kirka. Barna bør ta dette valget selv når de er gamle nok til å tenke selvstendig og vurdere innholdet i Bibelen.

Lenke til kommentar
Ja, det er først og fremst foreldrenes feil. Det finnes ikke kristne barn, akkurat som det ikke finnes sosialliberale barn. Folk melder ikke inn ungene sine i Venstre, og av samme grunn bør de ikke melde ungene sine inn i kirka. Barna bør ta dette valget selv når de er gamle nok til å tenke selvstendig og vurdere innholdet i Bibelen.

 

Dette er jeg enig i. Derfor døpte jeg heller ikke sønnen min, men vil la han gjøre opp sitt eget valg når han blir gammel nok til det.

Lenke til kommentar
Det er jo opp til foreldre å la være å døpe barna sine i kirken, hvis det ikke vil at barna skal være en del av kirken. Dette er et valg de gjør på vegne av barna til barna selv kan gjøre seg opp en mening, og evnetuellt melde seg ut av det foreldrene meldte dem inn i. "Ja", sier de "jeg vil oppdra barnet i den kristne tro".

 

Så dere får skylde på foreldrene deres, og ikke kirken.

 

Jeg er ikke døpt og var medlem av statskirken.

Lenke til kommentar
Jaja, noe må de vel gjøre for å få penger i kassen, sånn at prestene kan få seg fine kjoler hver søndag.

 

Det har uansett ikke noe å si for meg. Jeg vil heller at kirken skal få støtte, enn f.eks. moskeer.

 

Der er vi nesten enige, men jeg vil helst at ingen av delene skal få pengestøtte.

Religion skal være en privat ting, som ikke skal være i konflikt med samfunnet eller lovene våre. Skoler skal heller ikke drive med organisert hjernvasking, som skjedde da jeg var liten.

 

Hvorfor vil ikke du at Islam skal få fotfeste i dette landet og bygge nye moskeer?

Lenke til kommentar
Hvorfor vil ikke du at Islam skal få fotfeste i dette landet og bygge nye moskeer?

 

Det er vel tydelig å se at de delene av verden der islam dominerer står det dårligere til enn der kristendommen er den største religionen.

 

Kanskje liker ikke folk i kristne land kristendommen, men de har hvertfall et valg og blir ikke halshugget for å ikke tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...