Gå til innhold

DVD-R plater og priser


Anbefalte innlegg

Heisann, vi i www.blekkpatron.no ønsker å sjekke litt om oppfatningen av DVD-R media og priser.

 

Vi har lagt ut to "pakker" en med 25 stk 2X plater til 400,- og en annen pakke på 25 stk 4X plater til 600,-

 

Hvordan er disse prisene? Og bør vi tilby større kvanta til en billigere penge - eller er 25 stk et greit kvanta?

 

Ser frem til å høre synspunkter fra dere. Vi har bare tatt inn et lite parti så dette er et prøveprosjekt:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

24 kr skiva for ritek g4, er jo ikke så ille....

 

Men de datawrite 2x skivene er fysj å fy, problemet med disse er at ulike batcher kan komme fra forskjellige fabrikker. Og noen av de kan være ekstremt dårlige ( Princo ).

 

Jeg for min del ville aldri kjøpt, datawrite 2x skiver pga. den lille muligheten som finnes for å få dårlig media.

Lenke til kommentar

Hadde vært kjekt om dere hadde sjekket media-id på platene og lagt ut denne informasjonen på nettbutikken. Skal man blåse av 600kr på tomplater er det kjekt å vite eksakt hvilken dye det er på platene. Prisen er jo grei (til å være norsk pris) om vi snakker om "seriøse" plater.

Lenke til kommentar

Device Information:

Current Profile: DVD-R

 

Disc Information:

Status: Empty

Erasable: No

Free Sectors: 2 297 888

Free Space: 4 706 074 624 bytes

Free Time: 510:40:38 (MM:SS:FF)

 

Pre-recorded Information:

Manufacturer ID: RITEKG04

 

Physical Format Information:

Book Type: DVD-R

Part Version: 5

Disc Size: 120mm

Maximum Read Rate: 10.08Mbps

Number of Layers: 1

Track Path: Parallel Track Path (PTP)

Linear Density: 0.267 um/bit

Track Density: 0.74 um/track

 

Er dette svar nok på spørsmålet? (beklager min uvitenhet) og om det er svar påspørsmålet hva sier det om kvaliteten på platene:) - dette er på 4X platene

Lenke til kommentar

Manufacturer ID: RITEKG04 <-- This is da shit :))

 

Goplater det ja .. det er det som er DYE infoen , RITEK 4x Dye funker meget tilfredsstillende og også bra i bl.a Pioneer 4x dvd- brennerne (meget kresne brennere.. har slik en selv)

 

Bra media det der.. men få ned prisen til 20,- pr plate om mulig ved større kvanta, så vet jeg noen som kjøper en god del.

Lenke til kommentar

for skal dere ha noe konkuranse så må dere ligge under www.brenner.no (som jeg ser som eneste andre verdige aktør akkurat nå .. i norge..) de selger 4x datawrite (ritekg04 dye) til 24,- pr stk ved kjøp av 100 , og vi kjøper 100 og 100 om ganga så dette er samme pris.

Lenke til kommentar

Hei, problemet er fraktprisen - vi har fast porto taskter på 30,- ved forskuddsbetaling og 75,- ved oppkrav og desverre veier disse platene mye. En pakke (25 stk plater) vil koste oss 99,- og sende på oppkrav og 45,- ved forskuddsbetaling. Ved 2 pakker er våre utlegg henholdsvis 149,- og 105,- Så som dere ser så må prisen også sees i sammenheng med totalsummen når frakt er lagt til.

 

Vi har tatt inn et prøveparti og er interessen stor nok vil vi ta inn flere og også senke prisene.

Lenke til kommentar

Device Information:

Current Profile: DVD-R

 

Disc Information:

Status: Empty

Erasable: No

Free Sectors: 2 297 888

Free Space: 4 706 074 624 bytes

Free Time: 510:40:38 (MM:SS:FF)

 

Pre-recorded Information:

Manufacturer ID: TDKG02000000

 

Physical Format Information:

Book Type: DVD-R

Part Version: 5

Disc Size: 120mm

Maximum Read Rate: 10.08Mbps

Number of Layers: 1

Track Path: Parallel Track Path (PTP)

Linear Density: 0.267 um/bit

Track Density: 0.74 um/track

 

Dette er for 2X platene

Lenke til kommentar

Hmm.. den dyen der er litt tvilsom vil jeg si , for Princo 2x media har og den TDKG200 Dyen , og det er ikke TDK , det er "fake " TDK dye, ergo Princo sin .. da bør dere skrive på mediaene OBS : Ikke Kompatible med Pioneer DVD-105/A05 4X brennere .

 

Har selv brent disse platene , og de funker overhode ikke i 2x , får read

errors både i dvd-rom og stand alones, i 1x funker de sån tålig

men opplever ofte problemer og.

Lenke til kommentar

DataWrite er sån typisk "OEM" produsent som bruker produkter

fra mange andre under leverandører , en kan finne 2x classic plater både med "TDKG02000 DYE / PRINCO" og "RITEKG02" dye .. kommer litt ann på dato , men virker som Princo er på de nyeste for Ritek har slutta produsere de RITEKG02 mediaene og lager utelukkende RITEKG04 plater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...