Gå til innhold

Skjermkort?! Jungel....


Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bygge PC...

 

Har hovedkort type: AOpen AX4B-533 Socket 478

I845E, ATA100, ATX, DDR,USB2, Audio

 

Er det noe jeg må tenke på ved anskaffelse av skjermkort? Har dessverre ikke en formue å legge i kortene, så jeg antar at video ut/inn og TV ut/inn må vente til en gang siden da jeg ser disse kommer på ca 3000,-. Men hvordan er de med 2D og 3D kort? Kan jeg bruke det på dette hovedkortet?

 

CPU: Intel P4 2,67GHz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ikke ut som du spiller særlig mye 3D-spill...

 

Om jeg har rett, så bør du satse på et av de aller billigste skjermkortene. Dvs. i 5-700kr-klassen. De fungerer bra til både 2D og 3D. (unntaket er de siste 3D-spillene, der det vil virke tregt.) Selv kortene til rundt 5-700kr kan komme med Tv-utgang og to skjerm-utganger.

 

Om du ønsker TV-inngang kjøper du enkelt og greit et TV-tuner kort i tillegg. De koster også i samme prisklassen (5-700kr).

 

For å komme med noen forslag:

 

Radeon 9000 64MB Det kommer uten noen støyende vifte, det har relativt gode 3D egenskaper og god 2D-kvalitet, det har TV-utgang, og to skjermutganger. En til vanlige skjermer og en til digitale flatskjermer. Begge utgangene kan brukes samtidig om ønskelig. (Det er ganske deilig å jobbe med dobbelt så stor arbeidsflate på skjermene) Vet ikke om du har bruk for det, men muligheten er i hvertfall der. Pris: 636 kr

 

Om du ikke skal spille i det hele tatt, ikke bruke to skjermer samtidig, og ikke bruke digital flatskjerm så kan du også velge dette kortet som bare koster 305 kr.

 

TerraTec Cinergy 400 TV Dette tv-kortet er helt greit, har opptaksfunksjon (fungerer som videospiller), det har fjernkontroll, tekst-tv og god programvare. Bildekvaliteten skal visst også være god i følge tester. NB. vær oppmerksom på at du får lisensregning fra NRK om du kjøper TV-kort. Alle norske selgere av TV-kort har nemlig plikt å opplyse om kjøperens navn og adresse til lisensregisteret. Pris: 578 kr

 

Disse kortene passer i PC'n din, og du kan velge ett av de to skjermkorten + TV-kortet.

Lenke til kommentar
TerraTec Cinergy 400 TV Dette tv-kortet er helt greit, har opptaksfunksjon (fungerer som videospiller), det har fjernkontroll, tekst-tv og god programvare. Bildekvaliteten skal visst også være god i følge tester. NB. vær oppmerksom på at du får lisensregning fra NRK om du kjøper TV-kort. Alle norske selgere av TV-kort har nemlig plikt å opplyse om kjøperens navn og adresse til lisensregisteret. Pris: 578 kr

 

Disse kortene passer i PC'n din, og du kan velge ett av de to skjermkorten + TV-kortet.

 

Det må være feil.

Selv har jeg tv-kort (akkurat det du nevner), og flere andre kompiser av meg har det samme. Ingen har noen gang motatt noe krav fra NRK om lisenskroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...