Gå til innhold

Trenger anbefaling av billig, grei og vedlikeholdsfri skriver.


Anbefalte innlegg

Vi har en Canon i550 fra 2003 (eller deromkring) som ikke har blitt mye brukt. Etter hvert virker det som at hele driten har størknet eller tettet seg til pga. lite bruk, og vi trenger derfor en ny. Er ute etter det beste valget til en rimelig pris, og den må først av alt tåle å stå lenge uten å bli brukt. Jeg er ikke sikker på om jeg trenger nettverksskriver eller ikke, siden jeg har en linux-boks (Debian 4.0) som står og svirrer 24/7, men det kan uansett være greit å ha muligheten. Den skal stort sett brukes til tekstutskrifter, litt fargerike tekster/presentasjoner/rapporter, og kanskje litt bilder. Jeg ser at Komplett skiller mellom blekkskriver og fotoskriver, hva er forskjellen der? Jeg setter ikke noe særlig krav til høy ytelse, bare utskriftene blir greie. Patronene bør heller ikke være spesielt dyre.

Så hva er det beste valget for meg?

 

(Den gamle HP Deskjet 670C holder fremdeles koken, men utskriftene er ræva og patronene er dyre.)

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blekk er fortsatt blekk, og om en blekkskriver ikke benyttes vil det tørke.

Skrivere av i dag har bedre rensesystemer, som fører til at problemene ikke oppleves i like sterk grad fra at brukerståsted. Det de gjør, er at de renser hodene, og pumper inn nytt blekk dersom skriveren har sått lenge, noe som fører til økte bruksutgifter for deg.

En laserskriver til 4500,- som du kan skrive ut inntil 1000 sider på før du behøver å skifte noe som helst, er rimeligere enn en blekkskriver som du må skifte blekkpatroner på x-antall ganger før du kommer opp i det sideantallet.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om følgende blekkprintere har god rensing av patronene, slik at printeren kan stå en stund:

- HP DeskJet 6940

- HP DeskJet 6980

- HP OfficeJet Pro K5400

 

Jeg antar at rensingen/vedlikeholdet krever at de står i standby 24/7, og ikke blir slått av og på kun når man skal printe. Eller?

 

Edit: Det viser seg at DeskJet'ene kun har én svart og én trefarget patron (pluss en valgfri fotopatron, men det gidder jeg ikke), så da er det tredjemann som frister mest. Makan til idioter som skriver 4/6 blekkfarger, men ikke opplyser om at det kun er 2/3 blekkpatroner.

 

Edit2: I manualen til både Photosmart C6280 og Photosmart C7280 er det nevnt automatisk rensing (at printeren kan begynne å lage lyder innimellom uten at noen skriver ut). Men i manualen til Officejet Pro K5400 er det ikke nevnt. Men manualene er skrevet på forskjellige måter, sikkert fordi den ene er beregnet på forbrukere og den andre på bedrifter. Kan det være at de bare har utelatt det i manualen siden de antar at en bedriftsskriver blir brukt mye?

I manualen til Deskjet'ene er det heller ikke nevnt automatisk rensing. Jeg begynner å lure litt her.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...