Gå til innhold

Venter 5 kolli på tilsammen 38 kg - men hva kan det være?


Muffinman

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp en telefon fra Tollpost, hvor det ble opplyst at de hadde varer til meg. Det dreide seg om 5 kolli med samlet vekt 38 kg. Det var ingen info som kunne vise hvor dette kom fra, men forsendelsen kom fra et spedisjonsfirma og Tollpost-karen trodde at det kom fra utlandet via Oslo. Jeg får dette levert mandag.

 

Saken er at jeg ikke har bestilt noe som passer til beskrivelsen. Det jeg venter i posten er:

 

- Høyttalerføtter og stativer fra Surround.no på tilsammen noen få kilo

- 8 pakker teppefliser til hjemmekinoen som er under bygging fra interiorkupp.no, samlet vekt 9 kg

 

Dermed er det neppe varene fra surround, og teppeflisene veier jo bare en fjerdedel av det som kommer med Tollpost. Dessuten ville det vel være mer naturlig at 8 like enheter kommer i 8, 4, 2 eller 1 kolli??

 

En annen tanke er at det muligens har noe å gjøre med en reklamasjonssak jeg har på en plasmatv. Den ble opprinnelig levert inn for feil i fargegjengivelsen, og ble hentet knappe 4 uker etterpå. Imidlertid oppdaget jeg en skade på panelet som mest sannsynligvis er påført på verkstedet mens apparatet var demontert. Jeg har sendt inn bilder av skaden for en uke siden. En 42" Panasonic veier 28 kg uten emballasje så vekten nærmer seg kanskje 38 kg, men 5 kolli? Det kan ikke være et nytt apparat i forbindelse med denne saken heller.

 

Jeg har sjekket med venner og slekt i utland og innland, og ingen har sendt meg noe.

 

 

Noen som har kreative forslag til hva dette kan være? Gjerne med humoristisk vri slik at ventetiden til mandag blir litt mer underholdende...

 

:)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje det er narkotika som er blitt sendt deg ved en tilfeldighet.

Jeg er riiik, riiik hører du!!!!

 

 

 

 

 

..... å faen, kom nettopp på at jeg er ærlig, avskyr dop som pesten og sannsynligvis ville brent 38 kg sløvskap på bålet ved første anledning.

 

Jaja, får håpe det er noe annet da...

 

:!:

Lenke til kommentar
Du hadde ikke vurdert å levere det inn til politiet altså?

Kanskje invitert dem til grilling, hehe. Jo, politiet ville nok blit koblet inn i saken med minst 230v...

Er du heldig, så er det 33 pakker med teppefliser laugh.gif

Dobbelt lag med teppe i kinoen kunne kanskje passet? Men jeg regner med at forhandleren ville luktet ugler i posen når fakturaen fra leverandøren kom. Får virkelig håpe det ikke er noe av de to forslagene som er kommet så langt...

 

Blir vel et bra antiklimaks på mandag når jeg finner ut at det er noe jeg faktisk har bestilt og deretter glemt...

Lenke til kommentar
Du hadde ikke vurdert å levere det inn til politiet altså?

Kanskje invitert dem til grilling, hehe. Jo, politiet ville nok blit koblet inn i saken med minst 230v...

Er du heldig, så er det 33 pakker med teppefliser laugh.gif

Dobbelt lag med teppe i kinoen kunne kanskje passet? Men jeg regner med at forhandleren ville luktet ugler i posen når fakturaen fra leverandøren kom. Får virkelig håpe det ikke er noe av de to forslagene som er kommet så langt...

 

Blir vel et bra antiklimaks på mandag når jeg finner ut at det er noe jeg faktisk har bestilt og deretter glemt...

 

 

Glemt :p Hadde det vært en bok eller noe som du bestile for et par måneder siden hadde jeg forstått. Men 38Kg!

Kanskje det er en automatisk teppeflislegger :D

Endret av Joney
Lenke til kommentar

Dette var jo særdeles uspennende. Teppeflisene hadde nok fått spesifisert veldig feil vekt i ordren. Det står 9 kg, men det ble 38. For å gjøre dette enda mer hårreisende har jeg fått bare halvparten av det jeg skulle ha, jeg bestilte kvadratmeter når jeg trodde jeg bestilte hele pakker med 2 kvadratmeter i hver.

 

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...