nipton Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Hei treng litt hjelp, bygget min første pc i dag.. alt gikk fint. startet pcen og kommer ikke inn i biosen. trykker delete men ingenting skjer :| står: No IDE Master H.D.D. Detected Chassis Intruded Fatal error ... System Halted. Snakket med noen som sa at chassis intruded bare va å slå av i biosen. Og siden jeg ikke har noen IDE bare Sata til hardisken og DVD brennern så gjør ikke dette no. Hva skal jeg gjøre ? Har en Asus P5E x38 chipset Mobo.
PerB Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Chassis Intruded Har du montert og lukket døren på kabinettet? Maskinen oppfatter at maskinen er åpen og varsler om det.
IP Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Har du usb-tastatur? For å få det til å virke umiddelbart må vanligvis usb-legacy-support være på i BIOS. Det kan forklare hvorfor du ikke kommer inn i BIOS. Redningen er da å koble til et PS/2-tastatur for å komme inn i BIOS og gjøre de nødvendige endringene. IP
nipton Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Skrevet 27. juni 2008 Tusen takk begge to.. kan være at det er litt opent siden det er et lite Gap på sia, og ja jeg bruker ps/2 :| han leser tastaturet og det funker å trykke men det skjer ikke no annet en den meldinga.. :|
Hårek Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 Det skal være en plass på hovedkortet du kan sette en jumper for å koble ut Chassis Intruded. Sjekk manualen. Man kan egentlig koble på en spesiell bryter med en lang ledning her, for å montere i kabinettet slik at bryter åpnes når kabinettdøra åpnes. Men hva skal man vel med slikt i heimen.
nipton Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Skrevet 27. juni 2008 hmmm ikke si at æ tok av den caped å kasta den i søpla........:|
nipton Skrevet 28. juni 2008 Forfatter Skrevet 28. juni 2008 (endret) hehhe fant cappen til slutt pcen funke hæst crysis alt på high 1680x1050 = 40 fps avrage lovely... Endret 28. juni 2008 av nipton
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå