Gå til innhold

Vurderer kjøp av Ps3. Men har noen spørsmål.


marius90

Anbefalte innlegg

Hei, Vurderer kjøp av en ps3, hovedsakelig for å se bluray, men også for å spille.

Men er blu ray spilleren i ps3 like god som de standalone spillerene man får kjøpt? F.eks samsung bdp1500 osv.

 

Planlegger også å snart kjøpe en ny reciver som kan dekode de nye lydformatene, (DTS HD MA, Dolby True HD osv) sender ps3 disse formatene ut som bitstream som kan dekodes i reciveren?

 

Takker for svar på forhånd. ;)

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, Blu-Ray spillerene i Ps3 er i toppskiktet, og kan forbedres gjennom oppdateringer. Noe som har skjedd minst 2 ganger tidligere.

 

Som en bonus er oppskalering av DVD'er også i toppklassen.

 

Med en ny reciver som støtter de nye hd lyd formatene, kan du ved bruk av HDMI kabelen nyte disse formatene i all sin glans.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Men har du erfart selv at bluray spilleren i ps3 leverer et like godt bilde som standalone spillerne eller har du hørt det av andre? Er mange som ikke ser forskjell på f.eks en billig toshiba dvd spiller og en dyr denon dvd spiller etc. Nå sier ikke jeg at du er en av de, Jeg bare prøver bare å skaffe så mye (korrekt) info som mulig ;)

 

Edit: Etter å ha lest litt rundt på Avforum så blir jeg likevel ikke helt klok på en ting. Sender ps3 ut hd lyd som bitstream eller pcm?

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Takker for svar.

 

Men har du erfart selv at bluray spilleren i ps3 leverer et like godt bilde som standalone spillerne eller har du hørt det av andre? Er mange som ikke ser forskjell på f.eks en billig toshiba dvd spiller og en dyr denon dvd spiller etc. Nå sier ikke jeg at du er en av de, Jeg bare prøver bare å skaffe så mye (korrekt) info som mulig ;)

 

Edit: Etter å ha lest litt rundt på Avforum så blir jeg likevel ikke helt klok på en ting. Sender ps3 ut hd lyd som bitstream eller pcm?

 

De aller nyeste Bluray-spillerene har rykte på seg å være bittelitt bedre billedkvalitet enn PS3 dersom du blåser opp bildet, og selvfølgelig scorer dem endel mere på brukervennlig fjernkontroll. :-/

 

DVD-oppskaleringen vet jeg ikke om noe som gjør bedre enn PS3, og angående forskjell på PS3 og standalone bluray-spillere på Bluray, ligger ofte forskjellene i billedkvalitet på TV'er, som ofte kan ha mere å si enn forskjellen enn på billedkvaliteten på spillerene, siden Bluray er såpass bra, er min erfaring.

 

Personlig så prøver jeg å unngå alt som står Toshiba på, som pesten, etter jeg så HDTV'en som mine foreldre kjøpte. :-/

Det er fryktelig å se TV der, når jeg har Bravia hjemme for å si det sånn.. :p

 

Men prøv å se om du får tak i dekoder med flere HDMI-porter (Onkyo er populær), en for PS3-signal inn, og en for ut.

Lenke til kommentar
De aller nyeste Bluray-spillerene har rykte på seg å være bittelitt bedre billedkvalitet enn PS3 dersom du blåser opp bildet, og selvfølgelig scorer dem endel mere på brukervennlig fjernkontroll. :-/

 

Du kan jo kjøpe Blu-ray kontroll da, så får du en bedre kontroll:

gamezone.no/index.php?main_page=product_info&cPatch=55_107_189&products_id=27068

 

Men husk:

Arm ikke inkludert!

:D

 

 

Off-topic:

Går det ann å få smilyes med PS3'en? Eller en liste med forumets smilys? Og går det an å kopiere tekst? Og hvordan lager jeg trykke-link uten å trykke på hurtigtasten (som ikke virker på PS) ?

Lenke til kommentar
Planlegger også å snart kjøpe en ny reciver som kan dekode de nye lydformatene, (DTS HD MA, Dolby True HD osv) sender ps3 disse formatene ut som bitstream som kan dekodes i reciveren?

 

PS3 dekoder HD-og sender ut det ut som PCM. Bit stream av HD-lyd er ikke støttet, så du kan spare noen tusen på å kjøpe receiver uten dekodere. Siden Dolby TruHD og DTS HD MA er lossless-kodeker trenger du ikke bekymre deg om signaltap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...