Gå til innhold

Hjelp med oppsett av spill-PC. Under 10000 inkl. skjerm


Anbefalte innlegg

Edit 01.08.08

Tilbake fra sommerjobb. Trenger noe hjelp ang hovedkort. Tjente også noe mer enn forventa, så jeg tror jeg hopper opp til Core 2 Duo E8500 og Radeon HD 4850*2 (Crossfire). Se siste innlegg.

-----------

 

Skal kjøpe ny stasjonær, men trenger hjelp til oppsettet.

 

Hva jeg vil ha

CPU - Intel Core 2 Duo E8400

GPU - Sapphire Radeon HD 4850

RAM - Regner med jeg går for 4 GB, men er usikker på type. Har sett på denne.

Hørt mye godt om disse. Er usikker på resten, så noen forslag ville vært flott.

Vil ellers ha med DVD-brenner, minnekortleser og WLAN-kort. Kan lite om hovedkort, PSU, vifte og andre ting jeg eventuelt bør ha med. (Lydkort, eller er dette på hovedkortet?)

 

Skjerm

I tillegg kommer skjerm. Vil ikke bruke alt for mye penger her, men

Oppløsning ~ 1680 x 1050

Størrelse ~ 20"

 

Skjermen er egentlig det jeg er mest usikker på, men kommer til å se en del film på den, i tillegg er vel skjermen komponenten jeg kommer til å beholde lengst...

 

Setter pris på alle svar!

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I tillegg kommer skjerm. Vil ikke bruke alt for mye penger her, men

Oppløsning ~ 1680 x 1050

Størrelse ~ 20"

Skjermen er egentlig det jeg er mest usikker på, men kommer til å se en del film på den, i tillegg er vel skjermen komponenten jeg kommer til å beholde lengst...

Hvis du går for litt høyere oppløsning i høyden, og da også i lengden, kan du se full HD ved 1080.

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Vector_..._Standards2.svg

Lydkort er i bygget med i en del hovedkort, men du må ikke glemme chassis, Teodor.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg satte opp noe her i farten: Crossfire x38.. Satte opp en 22" skjerm også. :)

 

Takker! Regner med at oppsettet da fungerer sammen?

 

 

Da jeg sa 10000, var det forresten en øvre grense, trenger ikke komme helt opp i den hvis det ikke er nødvendig... 2*Radeon HD 4850 er kanskje overkill?

 

Noen forslag på en god 1080p skjerm? Ser at HW anbefaler denne, men finner ingen priser for den. 24", 1920 x 1200 px.

Tror ikke denne skjermen er noe for meg alikevel med tanke på høy responstid og spilling.

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Edit 01/08-2008

Tilbake fra sommerjobb. Trenger noe hjelp ang hovedkort. Tjente også noe mer enn forventa, så jeg tror jeg hopper opp til Core 2 Duo E8500 og Radeon HD 4850*2 (Crossfire). Se siste innlegg.

-----------

[...]

Som nevnt trenger jeg hjelp til å finne et nytt alternativ til hovedkortet som er kompatibelt med de andre delene og støtter crossfire. Ellers tar jeg gjerne imot forslag på mindre oppgraderinger. Vil kjøpe alt sammen i samme nettbutikk - regner med det blir amentio, så de må nesten ha varen.

 

Tror forresten jeg går for Vista Home Premium 64-bit - har forstått det sånn at de fleste programmer fungerer fint med med 64-bit OS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...