Gå til innhold

Anmeldelse: Super Smash Bros. Brawl (Wii)


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082
Ikke grei karakter i det hele tatt vil jeg si

Fleste andre steder roser dem spillet, og derfor jeg har sluttet å stole på norske anmeldere, hver gang jeg ser en dårlig karakter fra norske anmeldere: Enda en som gir mye dårligere enn det spillet fortjener...

 

Jeg er hardbarka fan så jeg kommer til å elske Brawl uansett hva andre måtte mene!!

 

Synes karakteren er ufortjent, burde hatt en 9/10

 

Hardbarka fan, ja? Derfor du ikke klarer å godta at spillet får 7/10? Fanboy er ordet du leter etter. :) Så bare fordi f.eks. Gamespot gir spillet 10/10 så stoler du automatisk på de, og tar alle anmeldelsene seriøse? Helt til et annet Mario, Luig .. lug .. grønne duden, brawl, mini brawl, big brawl spill, sopphead, cutie princess får 3/10 igjen.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg begynner nesten å bli litt nysgjerrig her. Vi som ikke har spilt de forrige ser ut til å elske Brawl, men dere andre sier det er for lite nytt? Hvor mye kunne de ha endret og likevel kunne kalt det Smash Bros?

 

Ta for eksempel gode, gamle Super Mario. De fire, fem første er stort sett en repetisjon av hverandre. Start på venstre side av skjermen og gå mot høyre. Etterhvert fikk man flere og flere power-ups, men enten har man dem, ellers har man dem ikke. Greit vi legger til nye, men det er likevel bare mer av det samme.

 

Super Mario 64 tilførte enda en dimensjon og var det første Super Mario i 3D, men bortsett fra den detaljen er det fortsatt gode, gamle Super Mario Bros 1 i bunn og grunn. Super Mario Galaxy er regnet som et av tidenes beste spill uansett konsoll, men selv det er bare Super Mario Bros 1 på nytt igjen. Det ser bedre ut, har full 3D som i Super Mario 64 og går berserk med gravitasjon, men tar man bort disse små detaljene er det et helt tradisjonelt 2d plattformspill.

 

Hvorfor er det ingen som klager på at SMG ikke har noe nytt i forhold til forgjengerne? Kan det ha noe å gjøre med at Super Mario Sunshine faktisk forandret mye og derfor ble regnet som en dårlig oppfølger? ;)

 

De aller, aller fleste spill er akkurat slik. Ta et bra spill, legg til noen få nye ting, oppdater grafikken og du har et oppfølger.

 

Hva med gode, gamle Resident Evil? Mange regnet RE4 som det beste i serien, men personlig synes jeg ikke det er RE i det hele tatt da det er altfor forskjellig fra de forrige og ikke har noe med resten av serien å gjøre i det hele tatt. Det er fortsatt et meget bra spill, men har ingenting med RE å gjøre.

 

Er ikke Smash Bros i samme stil? Forandrer de for mye blir det for forskjellig fra forgjengerne og vil derfor bli dårlig mottatt. Om de perfeksjonerer det de allerede har og legger til en og annen nyhet er det for likt de gamle og blir dårlig mottatt.

 

Selv synes jeg 7/10 er en bra karakter. Det er kanskje ikke så mye nytt, men det er til gjengjeld nesten perfekt på de fleste områder. Adventure Mode begynner å bli kjedelig (har akkurat fått en av de andre Star Fox folka på laget), men det er så mye å gjøre at jeg spiller den fra tid til annen som avbrekk fra alt det andre. Event-ene er morsomme, 100-Man Brawl begynner jeg nesten å se på som en ærssak å klare. :p (de første femti er ikke så ille, og de neste ti, femten går som regel bra. Men de siste tretti sliter jeg noe sinnsykt med). Classic er morsom så det holder, og alle troféene vil nok ta sin tid å finne og enda lengre tid å åpne. Men jeg liker at vi får hint om de to ved siden av troféet vi har åpnet, så vi slipper å lete så mye i blinde. :)

 

Nei, fortsette å spille nå. Alle sammen nå: "Zelda1 Zelda! Zelda!" :lol:

Lenke til kommentar

Dette er jo et fantastisk spill som jeg bruker hundrevis av timer på! Jeg har spilt alle de tidligere spillene, men synes det er et hav av nye ting å sette pris på i Super Smash Brothers Brawl. Alle jeg inviterer til å spille dette sammen med meg synes det er veldig gøy, og jeg har sitti og spilt som eneste gutten blant fire jenter, der jentene hadde det veldig morro. Når man har det morro i hundrevis av timer med et spill, og mange føler det slik, så bør spillet få mye høyere karakter. Jeg hadde ikke nølt med å gi det 9/10, uansett hvor streng spillsiden måtte være, og hadde faktisk vurdert å gi det 10/10.

 

Bare for å nevne det: jeg har spilt masse Super Smash Brothers til N64 og masse Super Smash Brothers. Melee til GameCube, og jeg synes absolutt dette er en bra oppfølger. Det er så sinnsvakt mye å gjøre i Brawl, og det er helt feil å si at det ikke er nok nytt med! Jeg kan ikke få sagt det nok. Du finner ikke mange spill med så mye innhold. Dessuten er det bra med en oppdatering for oss som fortsatt elsker spillet.

 

Jeg synes anmelderen burde ta en kikk på seg selv og spørre om han egentlig liker å spille konsollspill, eller om han egentlig burde bruke tiden sin på fotball eller finans.

 

Eller innrømme at han bare ikke liker sjangeren og derfor ikke bør anmelde spillet.

Endret av Lincoln
Lenke til kommentar

Jeg har spilt spillet siden det ble utgitt i Japan, og elsker det fortsatt. Karakteren spillet har fått av gamer.no er etter min mening noe lav, og det virker egentlig som om anmelderen bare ikke liker ssb-serien (eller kanskje han synes det er leit at wavedashing kke lenger er med :p=). Selvfølgelig ville jeg kjøpt spillet i morgen, uavhengig av hvilken karakter gamer.no hadde gitt spillet, men det er likevel litt synd at de klarer å få et så godt spill til å virke så skuffende. Etter min mening er Brawl det beste spillet i serien, og det beste og mest underholdende spillet jeg har til Wii. Spillet er mye mer balansert og polert enn de forrige spillene, og oppfylte i stor grad de forventningene jeg hadde til spillet. Det eneste jeg synes er negativt med spillet er den noe begrensede onlinedelen, men dette kan jeg lett se bort ifra ettersom alt annet er så perfekt.

Lenke til kommentar

Man kan ikke gjøre så mye forandringer på konseptet og kontrollene i super smash, det er nemlig alle disse tingene som gjør spillet så genialt. Hvilke ting kan man egentlig endre på uten å endre det geniale gameplayet? nesten ingen ting..

 

Det som man derimot kan få nytt av, er nye karakterer, nye items, nye baner, og nye spillmoduser. Og alt dette har nintendo lever så det suser!

Super smash brawl er et Fantastisk spill. om DU har gått lei av super smash brothers, vell, trist for deg.

 

men for guds skyld, om du ikke liker super smash lenger, så la vær å annmelde det.

det er en grunn til at man bare lar fotballintereserte kommentere fotball,,

Lenke til kommentar

Har faktisk ikke spillt noen av spillene i Smash Bros-serien, men vurderer å gå til innkjøp.

 

Utifra anmeldelsen så virker dette som et bra spill, men etter å ha lest flere anmeldelser så har jeg inntrykk av at online delen ikke er så bra, noen nevner lagging osv.

I slike spill så bør det være en god onlinemodus, for at holdbarheten ikke skal bli for kort. (Ja jeg kan spille det med flere i stua, men det er ikke alltid det passer så bra...og det er ikke alle som deler samme smak)

 

Noen som har gode erfaringer med onlinemodusen?

Endret av BF-Medic
Lenke til kommentar

... og igjen beviser Nintendo-fanboysa at de er de værste, mest barnslige og uintelligente ungene i gata. Dette er latterlig, jeg snakker til dere som ikke klarer å forstå at dette er en anmeldelse av en som kan formidle sine inntrykk og meninger av et spill. Ser for meg en anmeldelse av en Nintendo-fanboy: "hehehehe lol dete spellet er så kuuult kjøp det jajajajajajaaaaORGASMEEEE".

 

Men for guds skyld, om du ikke liker super smash lenger, så la vær å annmelde det.

det er en grunn til at man bare lar fotballintereserte kommentere fotball,,

Hva faen skal det bety? Skal KUN folk som digger FPS og Halo få lov til å anmelde Halo 3 f.eks.? Makes no sense whatsoever, men som flere andre snakker du før du får summert all galskapen som svirrer rundt i hodet ditt. Offence intended.

Jeg synes anmelderen burde ta en kikk på seg selv og spørre om han egentlig liker å spille konsollspill, eller om han egentlig burde bruke tiden sin på fotball eller finans.

... ?

 

Jeg er hardbarka fan så jeg kommer til å elske Brawl uansett hva andre måtte mene!!

Du er en hardbarka idiot uten rett til å uttale deg hvis du tror dine meninger dominerer jordkloden, som du åpenbart tror.

 

latterlig karakter når man ser hva andre anmeldere har gitt spillet, metacriticen ligger på 94, noe som er ekstreeemt høyt med tanke på at det er gjennomsnittet fra alle kjente anmeldere. Denne anmeldelsen er noe av det dårligste jeg har lest på gamer på lenge,

La meg fortelle deg noe.

 

 

Gamer.no skiller seg ut fra mengden i og med at siden består av individualister. Folk ser på spill med forskjellige øyne. Det er nettopp det som gjør Gamer.no så interessant. Man vet alltid at man får en interessant anmeldelse som skiller seg fra strømmen når det lanseres spill som er forventet å være så bra.

 

Jeg ler av Nintendo-fanboys. Men, men, underholdende lesestoff, innleggene deres. Like underholdende som Mr. Bean.

Lenke til kommentar
Men for guds skyld, om du ikke liker super smash lenger, så la vær å annmelde det.

det er en grunn til at man bare lar fotballintereserte kommentere fotball,,

Hva faen skal det bety? Skal KUN folk som digger FPS og Halo få lov til å anmelde Halo 3 f.eks.? Makes no sense whatsoever, men som flere andre snakker du før du får summert all galskapen som svirrer rundt i hodet ditt. Offence intended.

 

jo jeg skal fortelle det hva "faen" det skal bety.

utifra hva han sier om at han spilte seg lei av melee, og rett og slett ga intrykket av at han var lei av ssb konseptet, virker det nesten som om mesteparten av karakteren ble satt før han i det hele tatt prøvde spilet.

jeg vet ikke hvordan du tenker på det, men jeg syns det er rimelig uretferdi for spillet.

Foresten, du må være en ordentlig dreven psykolog, som utifra noen setninger kan erklære min sinnstilstand. gratulerer.

Jeg ler av Nintendo-fanboys. Men, men, underholdende lesestoff, innleggene deres. Like underholdende som Mr. Bean.

ja jøss, det synes virkelig at du storkoser deg nå, eller hva?

 

 

btw: anmelderen sier at spillet ga en dårlig stemning, da han og hans venner skulle spille spillet.

vel, om man fra før av har spilt melee så mye at man "brukte det opp", og så setter seg ned for å prospile spillet slik man gjorde på melee, selvfølgelig blir det dårlig stemning da. det er ikke så mye nytt i Brawl, sant det. men, det er nok til at envært som er god i melee, vil føle seg litt tilbakesatt.

det eneste som trengs er litt tilvenning, og etter litt; så spiller man som før.

Endret av Arial
Lenke til kommentar
latterlig karakter når man ser hva andre anmeldere har gitt spillet(...)

Det er ikke alle anmeldere som ser på hvilken karakter andre, kanskje store eller kjente, anmeldere har gitt, og tenker «jeg får vel gi spillet en 10/10 siden alle andre gjør det».

 

Ville du ikke stilt spørsmålstegn om 4 dommere i for eksempel skihopprenn hadde gitt en hopper 20 i stil og så hadde den siste gitt han 11,5? Jeg sier ikke at spillet skal få automatisk 10, men det for da være måte til subjektivitet, hadde anmelderen hatt et snev av objektivitet i seg ville han gitt det høyere karakter slik som alle andre fagutdannede på dette feltet har gjort, han tar jo ikke opp en dritt om spillet omtrent, alt han snakker om er den sure stemningen i stua hans og historien til spillet. Han tar ikke opp noe, hverken grafikk, lyd og påstanden om at det ikke er noen nyvinninger er bare teit, var det fler nyvinninger i halo3 for eksempel? Hva mener du de skulle gjort? gjort det om til fps? nei vettu hva

Endret av Dragoneer1
Lenke til kommentar
eg sier ikke at spillet skal få automatisk 10, men det for da være måte til subjektivitet, hadde anmelderen hatt et snev av objektivitet i seg ville han gitt det høyere karakter slik som alle andre fagutdannede på dette feltet har gjort

Si meg, hvor kan jeg ta master i spillanmelding?

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar
Jeg er hardbarka fan så jeg kommer til å elske Brawl uansett hva andre måtte mene!!

quote fra bamsemumsen:

"Du er en hardbarka idiot uten rett til å uttale deg hvis du tror dine meninger dominerer jordkloden, som du åpenbart tror."

 

Jaja så han har ikke lov til å elske brawl uansett hva andre måtte mene?,og gjør det han til en hardbarka idiot som tror han dominerer jordkloden?nei ta deg en titt speilet. :yes:

Endret av Predacton
Lenke til kommentar
eg sier ikke at spillet skal få automatisk 10, men det for da være måte til subjektivitet, hadde anmelderen hatt et snev av objektivitet i seg ville han gitt det høyere karakter slik som alle andre fagutdannede på dette feltet har gjort

Si meg, hvor kan jeg ta master i spillanmelding?

 

 

http://www.idg.no/computerworld/article41684.ece

 

ellers finnes det noe som kalles journalistikk

Lenke til kommentar

Sitter og humrer litt når jeg leser slike tråder, så det er bare å fortsette. Må nesten sitere Bill Hicks her: "It's only funny until someone get's hurt. Then it's just hilarious." :lol:

 

Dette er ikke "den offisielle fasiten", men kun en enkelt fyrs personlige mening. I stedet for å klikke på grunn av et tall bør dere heller lese selve anmeldelsen og gjøre opp deres egne meninger. Det trekker ned at det er lite nytt? Hva så, jeg har ikke spilt de andre. Bare halvparten av folkene er interessante? Hvem sier at samtlige folk har den samme halvparten? Jeg liker for eksempel ikke å spille som Mario, men andre elsker å spille med ham. Av en eller annen grunn digger jeg Ice Climbers, men andre vil hate dem. Pikachu? En av grunnene til hvorfor jeg kjøpe dette spillet i første omgang var for å banke livskiten ut av ham gang på gang som hevn over den idiotiske sangen på TV-serien jeg prøvde så bra som mulig å holde meg unna. Andre kjøper SSBB fordi han (hun?) er med. ;)

 

Karakteren er bare et tall. Les heller selve nameldelsen og gjør opp din egen mening. Verre er det ikke. :)

Lenke til kommentar
Sitter og humrer litt når jeg leser slike tråder, så det er bare å fortsette. Må nesten sitere Bill Hicks her: "It's only funny until someone get's hurt. Then it's just hilarious." :lol:

 

[...]

 

Karakteren er bare et tall. Les heller selve nameldelsen og gjør opp din egen mening. Verre er det ikke. :)

 

Hear ye, hear ye! Har sittet og spilt litt i dag, og min mening er at det i alle fall ikke et 10'er spill, det fenger rett og slett ikke nok. Men det kan jo forandre seg. Å diskutere om en anmeldelse er riktig eller ikke blir meningsløst, kom heller med deres egne synspunkter på hva dere selv synes er bra/dårlig.

 

Edit: Mener selvfølgelig at diskusjon om anmelderens mening blir meningsløst, anmeldelsen som produkt kan selvsagt diskuteres. If you catch my drift.

Endret av alveq
Lenke til kommentar

Herregud for en barnslig fanboy-gjeng det er her!! En del av dere som skriver her bør seriøst tenke over hva dere skriver, slutte å ta annmeldelser personlig, og innse at 7\10 er over snittet som (burde) være på ca. 5\10. Dere som nevner gamereactor her, prøv å ta alle karakterene i et GR-blad, og regn ut snittet. Jeg har gjort det i et par av bladene, og vært helt oppe i 8,8(!!!) i SNITT av annmeldelsene. Burde kanskje blinke et par varsellamper i deres langt fra ferdig utviklede hjerner, og innse at da er det GR som har et problem, ikke gamer.no.

 

gamer.no har faktisk seilet opp som det eneste stedet det går an å lese seriøse spillannmeldelser som faktisk har en mening utover å tilfredstille fanboys.

 

Hilsen en som var gamer før dere ble født

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...