Klekkus Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 (endret) Hvilek spill anbefaler dere til linux? Finnes det noen "samletråder?" (jeg har søk uten noen relaterte treff) Endret 26. juni 2008 av Klekkus
Bad_Byte Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 * WoW (kjøres via wine) * Penny Arcade, On the Rain-Slick Precipice of Darkness, Episode One (Playgreenhouse.com)
Thomaes Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 (endret) Battle For Wesnoth er et turbasert strategispill jeg tror appellerer til de fleste. Man trenger ikke å være interessert i strategi engang, spillet ble laget med KISS (Keep It Simple, Stupid) filosofien i fokus. Uansett, skal det anbefalles spill til Linux, kan man ikke unngå å nevne Battle For Wesnoth. EDIT: Punktum ftw. Endret 25. juni 2008 av gravitic
siDDis Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Alle gamle adventure spel frå Lucasarts pluss nye Sam & Max som du kan kjøpe over Steam(med Wine)
Snorre Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Battle for Wesnoth anbefales sterkt. Turbasert strategispill hvor enhetene kan gå opp i nivåer. Spillet er veldig enkelt å sette seg inn i, men pokker så vanskelig å mestre. Skal ikke så mye til å klare seg på easy, men hvis man virkelig vil lykkes må man jo bli god på strategibiten. Så du vil alltid kunne finne en utfordring på de vanskligere vanskelighetsgradene, spesielt da AI-en er mer enn god nok.
Melfacion Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Heroes of Might and Magic 3 er jo en evig godbit som finnes i linuxvariant. Neverwinter Nights skal i følge coveret også støtte linux, men jeg fikk det aldri til å kjøre på min pclinuxos innstallasjon for 3-4 år siden. Godt spill om du liker den typen RPG, dog. Ellers finnes det mange gode enkle spill i pakkesystemet til de fleste distrubusjoner. Min personlige favoritt (som retrokonsolljunkie) er SuperTux. Marioklone med Tux i hovedrollen. Wolfenstein: Enemy Territory har vel og en linuxklient? Merker det er lenge siden jeg har spilt på linux nå, gitt... Endte opp på windows igjen pga utdanning.
pekka1991 Skrevet 27. juni 2008 Skrevet 27. juni 2008 http://www.linux-gamers.net/modules/wfdownloads/ litt forksjellige kategorier for downloads, gratis og installere. mye forskjellig lista der, blandt annet ET:QW og som jeg ser før i tråden "Battle For Wesnoth" + mye mer. fristet litt å se hva slags spill linux byr på da jeg kom over tråden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå