Gå til innhold

Anbefalte spill til linux

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvilek spill anbefaler dere til linux?

Finnes det noen "samletråder?" (jeg har søk uten noen relaterte treff)

Endret av Klekkus
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Battle For Wesnoth er et turbasert strategispill jeg tror appellerer til de fleste. Man trenger ikke å være interessert i strategi engang, spillet ble laget med KISS (Keep It Simple, Stupid) filosofien i fokus. :)

Uansett, skal det anbefalles spill til Linux, kan man ikke unngå å nevne Battle For Wesnoth. ;)

EDIT: Punktum ftw.

Endret av gravitic
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Skrevet

Tetris.

Skrevet

Battle for Wesnoth anbefales sterkt. Turbasert strategispill hvor enhetene kan gå opp i nivåer. Spillet er veldig enkelt å sette seg inn i, men pokker så vanskelig å mestre. Skal ikke så mye til å klare seg på easy, men hvis man virkelig vil lykkes må man jo bli god på strategibiten. Så du vil alltid kunne finne en utfordring på de vanskligere vanskelighetsgradene, spesielt da AI-en er mer enn god nok.

Skrevet

Heroes of Might and Magic 3 er jo en evig godbit som finnes i linuxvariant.

Neverwinter Nights skal i følge coveret også støtte linux, men jeg fikk det aldri til å kjøre på min pclinuxos innstallasjon for 3-4 år siden. Godt spill om du liker den typen RPG, dog.

Ellers finnes det mange gode enkle spill i pakkesystemet til de fleste distrubusjoner. Min personlige favoritt (som retrokonsolljunkie) er SuperTux. Marioklone med Tux i hovedrollen.

Wolfenstein: Enemy Territory har vel og en linuxklient?

Merker det er lenge siden jeg har spilt på linux nå, gitt... Endte opp på windows igjen pga utdanning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...