Gå til innhold

Mest likte band/artister på forumet


Juden

Anbefalte innlegg

Vi har jo hatt nok av målinger som verdens/tidenes beste band, nå er på tide med en liten vri på den.

 

I denne tråden skal man nevne sitt favoritt band/artist og begrunne valget. Etter en liten tid så kan vi kanskje lage en liten måling ut av resultatet.

Det er bare lov å nevne bandet/artist en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Porcupine Tree

 

Innovativ rockegruppe (eller kanskje heller frontmann/hovedfigur Steven Wilson bør ha mesteparten av æren..). Stor variasjon både mellom og i låtene, og jeg syns de beveger seg i riktig retning for hvert eneste album. Det gjør jo heller ingenting at de holdt to konserter i Oslo i fjor, der jeg klarte å komme meg inn på en av dem.

Lenke til kommentar

Er så mange, og av ulike grunner xP

 

Heaven shall burn - Tekstene er veldig meningsfulle og er et overall fantastisk band!

Scar Symmetry - Melo death på det beste

Amorphis - Elsker de acoustic delene de alltid nailer perfekt inn i sanger

Disarmonia Mundi - Verdens mest undervurderte metalband.

Parkway Drive - Får frysninger på enkelte deler :)

Metallica - Legender <3

Lenke til kommentar

A Bunny's Caravan.

 

grunnen til at jeg personlig er tiltrukket til abc er vel... tja tjo... at de er best i verden. det er iallfall en av grunnene. de er kort fortalt perfeksjon i musikkform. bandet med alt. abc er lidenskapelig, engasjerende, melodiøst, harmonisk og appellerende på alle plan. et så utrolig gjennomført bra band, at det hele er ganske enkelt merkelig. rett og slett merkelig.

Lenke til kommentar

Creedence Clearwater Revival

 

Har hört på låter av dette bandet omtrent siden dagen jeg ble födt, og har alltid elsket det. De har absolutt ingen svake låter og alle sammen er varierte og gode. Slager etter slager dukker opp overalt, i alle filmer, reklamer, tv-serier, avslutninger, osv. Bandet er også et sterkt grunnlag for mange musikkformer som skulle dukke opp i senere tid.

Lenke til kommentar

Opeth

 

Svensk progressive death metal som vet hvordan man lager musikk. Frontmannen/låtskriver/vokalist/gitarist/(sexy beast) Mikael Åkerfeldt er en person med masse "influences" fra gammel og obskur prog-rock noe som gjør at han legger til noen "jazzy" tvister på låtene sine. Han påstår selv at hvis han selv hadde vært et "metalhead" hadde ikke Opeth vært like bra og samme stil som Opeth er i dag. Han behersker også både growling og vanlig synging veldig bra. Bandet har så vidt jeg vet mye respekt i prog-verdenen, og er for tiden ute med det kritikerroste albumet Watershed. Som sagt mye variasjon i sangene, ingen dårlige album i mine øyne og et band som de fleste "musikk-entusiaster" har respekt for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...