Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Beeeep ds


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har 3 i standpunkt, men strøy på den pokkers tysk skriftelig eksamen. Til og med læreren min (som er ganske kresen) syntes det burde vært dårligst karakteren 2, så hva de sensorene tenker på, veit jeg ikke...

 

Karakteren 1 er jo det man får når man skriver navnet sitt, ikke noe man får om man skriver 4 sider og gjør det beste man kan!!!

Det forbannende skolesystemet gjør meg kvalm :sick: Hvorfor i svarte kunne de ikke gitt oss karakteren 2? Vi kommer jo aldri til å bruke dette drittspråket mere!

 

Men men, gjort er gjort. Får bare håpe at jeg får medhold i klagen og kanskje ender på en 2er, men 3er kan jeg vel se langt frem til...

 

 

Noen som vet datoen vi får igjen klage svaret da? Og kommer det på Its eller i posten?

Lenke til kommentar

Hva sier egentlig eksamenskarakteren i tysk?

 

De fleste er jo klar over at tysk er et fremmedspråk i Norge og lære seg et helt fremmedspråk flytende er ikke så lett. Og fremmedspråk er jo obligatorisk med mindre du har ditt egent morsmål utenom norsk?

 

Spiller eksamenskarakteren i fremmedspråk noen rolle hvis man skal inn på legestudie og andre fag som ikke har noe med fremmedspråk å gjøre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696
Hva sier egentlig eksamenskarakteren i tysk?

 

De fleste er jo klar over at tysk er et fremmedspråk i Norge og lære seg et helt fremmedspråk flytende er ikke så lett. Og fremmedspråk er jo obligatorisk med mindre du har ditt egent morsmål utenom norsk?

 

Spiller eksamenskarakteren i fremmedspråk noen rolle hvis man skal inn på legestudie og andre fag som ikke har noe med fremmedspråk å gjøre?

 

jepp

Lenke til kommentar
Hva sier egentlig eksamenskarakteren i tysk?

 

De fleste er jo klar over at tysk er et fremmedspråk i Norge og lære seg et helt fremmedspråk flytende er ikke så lett. Og fremmedspråk er jo obligatorisk med mindre du har ditt egent morsmål utenom norsk?

 

Spiller eksamenskarakteren i fremmedspråk noen rolle hvis man skal inn på legestudie og andre fag som ikke har noe med fremmedspråk å gjøre?

 

jepp

 

Jammen hvorfor det? Hvis du liksom stryker i tysk så kan du ikke komme inn på legestudie da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696
Hva sier egentlig eksamenskarakteren i tysk?

 

De fleste er jo klar over at tysk er et fremmedspråk i Norge og lære seg et helt fremmedspråk flytende er ikke så lett. Og fremmedspråk er jo obligatorisk med mindre du har ditt egent morsmål utenom norsk?

 

Spiller eksamenskarakteren i fremmedspråk noen rolle hvis man skal inn på legestudie og andre fag som ikke har noe med fremmedspråk å gjøre?

 

jepp

 

Jammen hvorfor det? Hvis du liksom stryker i tysk så kan du ikke komme inn på legestudie da?

 

Tror nok du må ta tysk opp igjen da. Dette er om du skal inn i Norge, vet ikke hvordan det er i utlandet.

Lenke til kommentar
Hva sier egentlig eksamenskarakteren i tysk?

 

De fleste er jo klar over at tysk er et fremmedspråk i Norge og lære seg et helt fremmedspråk flytende er ikke så lett. Og fremmedspråk er jo obligatorisk med mindre du har ditt egent morsmål utenom norsk?

 

Spiller eksamenskarakteren i fremmedspråk noen rolle hvis man skal inn på legestudie og andre fag som ikke har noe med fremmedspråk å gjøre?

 

jepp

 

Jammen hvorfor det? Hvis du liksom stryker i tysk så kan du ikke komme inn på legestudie da?

 

Tror nok du må ta tysk opp igjen da. Dette er om du skal inn i Norge, vet ikke hvordan det er i utlandet.

 

Oj da.... Håper jeg ikke kommer opp i tysk xD

 

Mein Gott :innocent:

Lenke til kommentar

Alle karakterene på vitnemålet teller med. Stryker du i tysk får man ikke generell studiekompetanse (dersom du trenger faget for å få GENS, noe de fleste som har dette faget gjør). Slik var det både før og etter reformen.

 

Og hvorfor skal man ikke komme inn på medisinstudiet når man stryker i tysk? Det er fordi allmennfaglig vgs. er en allmenndannende studieretning som skal heve hele kompetansen din. Spesialiseringen starter ikke før du kommer til den høyere utdanninga.

 

Og vi har vel ikke lyst til å bli behandlet av slackers som ikke gadd å gjøre en innsats på skolen. Høyere utdanning er jo et privilegium, ikke en rettighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...