Cepherit Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Hei! Har nettopp begynt med modding, og holder på med en mod... Men jeg trenger litt hjelp. Foreksempel: Hvor finner man lik, døde npc'er og slike ting? Og hvor finner man blod? Som du kan ligge rundt lik foreksempel? Håper på svar...
MiSP Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Hvor finner man lik, døde npc'er og slike ting?Og hvor finner man blod? Som du kan ligge rundt lik foreksempel? Blod vet jeg ikke, men angående lik, så kan du sikkert bare bruke helt vanlige NPC-er. Kanksje du må kjøre et lite script for å drepe dem, jeg vet ikke. Jeg anbefaler deg å spørre i det offisielle Construction Set-forumet.
Miromurr Skrevet 1. juli 2008 Skrevet 1. juli 2008 Blod finner du under WorldObjects >> Static. Der finner du tre objekter som heter BloodDecal01, BloodDecal02, og Bloodsplatter01. Lik er jeg ikke sikker på, men jeg tror det funker greit å bare plassere en vanlig NPC, og deretter dobbelklikke på NPC'en, trykke på "Edit Base" i "Reference" vinduet som kommer opp. Da får du opp ett større vindu som heter "NPC". Under "Stats" finner du atributene og ferdighetene til NPC'en. Under dem er blandt annet "Health" og "Fatigue". Hvis du forandrer "Health" til 0 tror jeg NPC, en er død når du går inn i spillet. Ellers har du også en del objecter under "Static" som også tillsvarer døde mennesker. Blandt annet "KvatchBurntbody01" og "KvatchBurntbody02". Disse passer desverre ikke til alle formål, i og med at de er døde, men også helt forkullete med lavasprekker... Lykke Til! Miromurr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå