Alexander1 Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 Heisann. Jeg skal på Media & Kommunikasjon til neste år. Og jeg er en veldig stor fan av å ta bilder, derfor ønsker jeg ett bedre kamera enn det kameraet jeg har nå, ett vanlig digitalkamera. Så, jeg vil ha ett bra nybegynnerkamera, men også ett kamera jeg kan jobbe videre med etter at man har fått litt erfaring. Prisantydning må være mellom 3-5000 kroner.
Dewil Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 nikon sitt D40/d40x og canon 400D/450D ligger rundt der.. Nikon D40 m/AF-S DX 18- 55 II ligger til rett under 3000 hos japanphoto
pederk Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 Kjøp det billigste speilreflekshuset du kan komme over, og bruk resten av pengene på skikkelig optikk. Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for to og et halvt år siden, og brukte alt for mye penger på kamerahuset istedenfor optikken. Mange tusenlapper tapt der.
Simon Aldra Skrevet 23. juni 2008 Skrevet 23. juni 2008 Ta også en titt på Olympus E-420. Da sliter du ikke med optikken, den er mer enn god nok for ditt bruksområde.
Grand Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 (endret) Slenger meg på denne her. Skulle hatt et nytt kamera, men er helt nybegynner. har tenkt til å bruke ca 6 - 7 tusen kr. Har sett på canon 400D, men siden jeg er helt ny på dette så har jeg ikke peiling. har også tenkt til å ha dette kameraet veldig lenge så det må være bra i lengden. Noen som kan anbefale meg et bra et? Endret 24. juni 2008 av Steammachine
Simon Aldra Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Det som passer hendene dine. Alle er gode, og alle vil gi deg glede over lengre tid. I din prisklasse kan du så godt som velge og vrake. Labb innom en velassortert kamerabutikk og prøv å hold i de du har råd til å kjøpe. Men start gjerne en egen tråd. Det er ikke fint å hijacke tråder.
sn0dig Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 (endret) Tips: Vent til du begynner på skolen for å se hvilket utstyr skolen har, kjøp samme merke. Greit å kunne låne objektiver o.l. av skolen Edit: Hvis du klarer å vente så lenge da, kan jo spare litt også imens å få råd til bedre utstyr Endret 24. juni 2008 av sn0dig
Grand Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Det som passer hendene dine. Alle er gode, og alle vil gi deg glede over lengre tid. I din prisklasse kan du så godt som velge og vrake. Labb innom en velassortert kamerabutikk og prøv å hold i de du har råd til å kjøpe. Takk skal til en fotobutikk i morgen. Men start gjerne en egen tråd. Det er ikke fint å hijacke tråder. skal huske på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå