Gå til innhold

Gamme sliten traktor Oppdatert med nytt HDR bilde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meningsløse er de ikke, tvert imot. De er faktisk ganske søte i sin nostalgia. Du har valgt en trygg og tradisjonell komposisjon, og det er greit her. Det er sikkert mulig å gjøre noe annet med objektet, men løsningen du har valgt holder den. Bakgrunnen med de gule flekkene i det grønne havet fungerer fint, og det hele har et harmonisk preg. Men det er mer reportasje enn kunst, noe som sikkert var meningen i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Meningsløse er de ikke, tvert imot. De er faktisk ganske søte i sin nostalgia. Du har valgt en trygg og tradisjonell komposisjon, og det er greit her. Det er sikkert mulig å gjøre noe annet med objektet, men løsningen du har valgt holder den. Bakgrunnen med de gule flekkene i det grønne havet fungerer fint, og det hele har et harmonisk preg. Men det er mer reportasje enn kunst, noe som sikkert var meningen i utgangspunktet.

 

Takker for innspill! Kan ikke si meg uenig i at det er mere reportasje enn kunst. Vurderte og vurderer vel egentlig fortsatt en sort/hvitt konvertering men er litt usikker på hva jeg kan få ut av det egentlig siden det er ett såpass close up bilde. Vil gjerne få noe mere ut av bildene enn ett reportasjepreg. Blir selv nesten litt frustrert når jeg ser hva du og andre her inne får til med relativt enkle motiv. :)

Lenke til kommentar

Dette er et motiv som jeg ville laget meg en liten bilde-serie av. Tatt fra mange vinkler; noen tett opp til, noen langt unna. Mange detalj bilder osv. Og til slutt satt sammen til en serie på tre-fire bilder.

 

Jeg tror ikke at det hadde blitt bedre i sort/hvitt, snarere tvert i mot. Her bidrar gress, blomster, rust og falmet maling med mye info.

 

Det er nok bilde 2 som er best; jeg synes grunnmuren til huset forstyrrer litt.

 

Tom

Lenke til kommentar
Dette er et motiv som jeg ville laget meg en liten bilde-serie av. Tatt fra mange vinkler; noen tett opp til, noen langt unna. Mange detalj bilder osv. Og til slutt satt sammen til en serie på tre-fire bilder.

 

Jeg tror ikke at det hadde blitt bedre i sort/hvitt, snarere tvert i mot. Her bidrar gress, blomster, rust og falmet maling med mye info.

 

Det er nok bilde 2 som er best; jeg synes grunnmuren til huset forstyrrer litt.

 

Tom

 

Takker for innspill! Har en liten serie faktisk, får se om jeg legger de ut litt senere, hadde faktisk tenkt sammen tanken selv. Enig angående bildet nr 2, derfor jeg croppet vekk grunnmuren i bakgrunnen

Lenke til kommentar

Må bare si meg enig med andre her. Flott bilde av en gammel traver som har sett sine bedre dager :)

 

Dokumentarisk fint bilde med gode farger. Skulle jeg være veldig kritisk her så kunne lyset vært noe mere optimalt, dvs ganske mærke skygger her og der. Direkte sollys er jo ikke lett vet jeg så du skal ha kredd for at bildet er så bra som det er. (jeg klarer sjelden sollys veldig bra) Prøvde du forresten med utfylningslys alla en flash eller noe her ?

Lenke til kommentar
Må bare si meg enig med andre her. Flott bilde av en gammel traver som har sett sine bedre dager :)

 

Dokumentarisk fint bilde med gode farger. Skulle jeg være veldig kritisk her så kunne lyset vært noe mere optimalt, dvs ganske mærke skygger her og der. Direkte sollys er jo ikke lett vet jeg så du skal ha kredd for at bildet er så bra som det er. (jeg klarer sjelden sollys veldig bra) Prøvde du forresten med utfylningslys alla en flash eller noe her ?

 

 

Takker for innspill! :) Prøvde ikke med utfylningslys, men siden du nevner det så skal jeg teste det ut og se hvordan det blir

Lenke til kommentar

I likhet med det første fungerer bildet som reportasjebilde, og i serie er de enda sterkere. De er ikke genistreker, men fungerer helt fint på grunn av de flotte fargevalørene. Nå som det er to av dem er de i en serie, og finner du et tredje som er likebra så har du et fint sett bilder der.

Lenke til kommentar

I likhet med det første fungerer bildet som reportasjebilde, og i serie er de enda sterkere. De er ikke genistreker, men fungerer helt fint på grunn av de flotte fargevalørene. Nå som det er to av dem er de i en serie, og finner du et tredje som er likebra så har du et fint sett bilder der.

[/quote

 

Takker så mye for tilbakemelding! Har flere å ta av, må bare finne ett som passer med de andre. Synes det er utrolig vanskelig å finne på noe som ikke har vært gjort før, det blir bare til at man lager "nye" varianter på gamle temaer. Men når man får sånne tilbakemeldinger så får man i allefall inspirasjon til å fortsette :)

Endret av BorgSol1
Lenke til kommentar

Å få tilbakemeldinger, ja. Det er gøy. Det er vel faktisk derfor vi legger ut bilder her.

 

Men det er ikke så lett å gidde å gi kommentarer lenger. Det er faktisk med tristhet at jeg i dag fant ut at ikke bare har vi mistet Marius, men også et annet prominent menneske har forlatt BK. Vedkommende har ikke forlatt Akam, men har gitt opp BK. Uttellingen for all tiden han brukte på å kommentarer til andres bilder kom aldri. Få gadd å kommentere hans svært dyktig utførte genrebilder. Og han har helt rett. Tidligere fikk han mange kommentarer, men da var forumet eldre. Nå kan en dyktig fotograf kun få mange kommentarer på bildene hvis de er av pene jenter. Spesielt hvis de er nakne. Det er åpenbart slik at hormonene styrer interessen her inne. Enten i form av jenter, eller i form av ensidig interesse for seg og sine.

 

Jeg skal ikke skrive mer om dette i denne tråden. Den er forøvrig også et eksempel på et bilde som fortjener mer oppmerksomhet. Det er kommet en mengde nye bilder i kveld, men lenger nede på siden ser jeg bilder som har ligget ute i hele dag, uten å få en eneste kommentar. Jeg kommer tilbake til det senere. I mellomtiden kan dere lese hva jeg føler om saken i denne tråden.

Lenke til kommentar

Siden jeg er over gjennomsnittet interessert i gamle og nye kjøretøy, så kunne jeg godt tenkt meg et bilde av hele traktoren.

 

Begge bildene er bra syns jeg, det ene setter oss bak rattet, og det andre forteller oss at dette er en traktor av samme merke som Gråtass.

 

Denne traktoren, rusten og sliten, vil nok være helt utmerket for HDR eksperimentering.

Endret av fcuk_IT
Lenke til kommentar

Pussig nok kom jeg på at jeg lå og tenkte på onkels gamle traktor i natt. Så disse bildene gjorde da et inntrykk på meg. Hadde faktisk vært morsomt å sett en serie på 5-6 bilder av denne traktoren, det er sikkert mange flotte (og rustne?) detaljer man kan benytte seg av.

Lenke til kommentar
Siden jeg er over gjennomsnittet interessert i gamle og nye kjøretøy, så kunne jeg godt tenkt meg et bilde av hele traktoren.

 

Begge bildene er bra syns jeg, det ene setter oss bak rattet, og det andre forteller oss at dette er en traktor av samme merke som Gråtass.

 

Denne traktoren, rusten og sliten, vil nok være helt utmerket for HDR eksperimentering.

 

Takker for omtalen! Flere bilder kommer nok. Er litt uerfaren med hdr så langt, men skal se om jeg kan få til noe :)

 

ikke normalt min greie dette, men likte veldig godt begge bildene.. Flotte farger og måten du har skapt bilde nr2 gjør den et blikkfang.

 

Takker for motiverende kommentar! :)

Lenke til kommentar
Pussig nok kom jeg på at jeg lå og tenkte på onkels gamle traktor i natt. Så disse bildene gjorde da et inntrykk på meg. Hadde faktisk vært morsomt å sett en serie på 5-6 bilder av denne traktoren, det er sikkert mange flotte (og rustne?) detaljer man kan benytte seg av.

 

Okei..pussig sak det..hehe :) Skal se om jeg ikke får lagt opp flere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...