Gå til innhold

Telenor Mobilt Bredbånd - Trådløse soner?


Anbefalte innlegg

Vurderer å få meg Telenor Mobilt Bredbånd. Det er da Kveld & Helg som er aktuelt.

Her står det:

"Hastigheten vil variere med dekningen som finnes der du befinner deg. Mobilt Bredbånd velger automatisk den raskeste tilgjengelige forbindelsen, enten det er GSM, EDGE, Trådløse Soner (WLAN), 3G eller Turbo-3G."

 

Det vil si at det mobile modemet kobler seg til Trådløse soner i nærheten.

 

På denne siden står det:

"Flere måter å få tilgang til Trådløs Sone

 

1. Med mobilabonnement eller Mobilt Bredbånd fra Telenor

 

Alle med et mobilabonnement fra Telenor har tilgang til Trådløs Sone inkludert i mobilabonnementet (gjelder ikke kontantkort). Brukernavnet er mobilnummeret ditt. Har du abonnement på Mobilt Bredbånd, bruker du nummeret til dette SIM-kortet. Passordet er det samme som du bruker ved innlogging på Mine sider på telenor.no/mobil. Nytt passord kan bestilles ved å sende SMS med PASSORD til 1999. Bruken av Trådløs Sone belastes din mobilfaktura."

 

Vil dette da si at om jeg bruker Trådløse Soner med Mobilt Bredbånd, må jeg da betale ekstra for det? Eller er det inkludert? Må jeg betale mellom kl. 07.00-17.00? Eller er det gratis da?

 

Er ikke lett å bli klok på sidene deres...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurderer å få meg Telenor Mobilt Bredbånd. Det er da Kveld & Helg som er aktuelt.

Her står det:

"Hastigheten vil variere med dekningen som finnes der du befinner deg. Mobilt Bredbånd velger automatisk den raskeste tilgjengelige forbindelsen, enten det er GSM, EDGE, Trådløse Soner (WLAN), 3G eller Turbo-3G."

 

Det vil si at det mobile modemet kobler seg til Trådløse soner i nærheten.

 

På denne siden står det:

"Flere måter å få tilgang til Trådløs Sone

 

1. Med mobilabonnement eller Mobilt Bredbånd fra Telenor

 

Alle med et mobilabonnement fra Telenor har tilgang til Trådløs Sone inkludert i mobilabonnementet (gjelder ikke kontantkort). Brukernavnet er mobilnummeret ditt. Har du abonnement på Mobilt Bredbånd, bruker du nummeret til dette SIM-kortet. Passordet er det samme som du bruker ved innlogging på Mine sider på telenor.no/mobil. Nytt passord kan bestilles ved å sende SMS med PASSORD til 1999. Bruken av Trådløs Sone belastes din mobilfaktura."

 

Vil dette da si at om jeg bruker Trådløse Soner med Mobilt Bredbånd, må jeg da betale ekstra for det? Eller er det inkludert? Må jeg betale mellom kl. 07.00-17.00? Eller er det gratis da?

 

Er ikke lett å bli klok på sidene deres...

 

Hei!

 

Med det abonementet du har for deg her betyr det at du må betale for å være på nett fra 07:00-17:00 på hverdager (dagtid), dvs. at normal takst(per MB som lastes ned til din mobil, maks 50 kr dagen) vil bli fakturert din mobilregning, i dette tidsrommet. Altså på hverdager fra 17:00-07:00 (kveld) og i helgene (Lørdag og Søndag) kan du surfe 24/7 med det abonementet der.

 

Håper det var til hjelp!

Bare spør meg hvis det er mere du lurer på:)

 

Mvh

 

Steffen

Lenke til kommentar
Finnes det en rimelig løsning med mobilt bredbånd fra Telenor for en kort tidsperiode som feks en 4 ukers ferie?

Jeg ønsker å kunne være på nett fra 15 min til noen timer pr dag over 4 uker med jeg antar at det ikke blir billig!

Etablering koster vel også en del.

 

Vil anbefale og gå inn på www.telenor.no/mobil for å se hvilket tilbud dem kan tilby og det lønner seg. Men som sagt bør du sjekke det ut for det lønnsomme er å ha mobilt brebånd i 1 måned og så huske på å avlyse abonomentet (ikke bind deg til noe) etter de 4 ukene du er ferdig på ferie, for ellers hvis du ikke har mobilt brebånd må du betale for hver Megabyte du laster ned via mobilen (Telenor har en Maks pris på 50 kr dagen på det) så det kan bli fort dyrt. Etableringa skulle ikke koste noe, men hvis du har en laptop og bor på hotell så pleier man å få gratis WLAN eller låne graris PC nede i resepsjonen hvis hotellet skulle kunne tilby det.

 

Gi meg gjerne svar på det jeg har skrevet.

 

Mvh

 

Steffen

Endret av Vallahovin
Lenke til kommentar
Ice har noen abonnement uten binding. F.eks. "Uke" der du betaler 175,- per uke du bruker nettet, eller "Fri bruk standar" der du kan melde deg ut rett etter ferien din.

 

http://www.ice.no/USB-modem-D50-1049.aspx

for 4 uker er prisen grei i ukes abo, men fremdeles synes jeg ICE sine priser er for dyre generelt. Jeg betaler 688kr mer enn det du bruker på de 4 ukene for Netcom connect 12 måneder inklusive modem. men hastighetene er kanskje bedre på ICE.

Endret av ThorB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...